,8(;CRZOGZOGMARK CMC 0 cES q0 \C)CC8`DCeECiD` RP h1$E ȍ @y b Y)hܭ]L]` q  DMD   u j)`0  ,p0i2 &28jJ1f02 9 g iJf0i1)xԍӭ232002 舛 Aby mc dok adnie pos ugiwa si MPtnajlepiej zna jest zasady powstawaniad wiku w ATARI. Ten wstp umoliwi Cizapoznanie si z moliwociami d wiko-wymi ATARI XL/XE, a take u atwi zrozu-mienie wielu funkcji znajdujcych siw programie. Na pocztek powinienewiedzie, e za powstawanie d wiku w"ma ym" ATARI, odpowiedzialny jest spe-cjalizowany uk ad scalony, ktry sinazywa POKEY. Uk ad ten posiada czteryprogramowalne generatory d wiku. Ka-demu generatorowi zosta y przydzielonespecjalne liczniki wytwarzajce prosto-ktny sygna d wiku, ktry "przechodzinastpnie przez zesp rejestrw prze-suwajcych zmieniajcych barw utworzo-nego d wiku. Kady generator posiadadwa rejestry sterujce jego prac. Mieszcz si one w nastepujcych adre-sach pamici : AUDF0 (53760 = $D200) AUDC0 (53761 = $D201) AUDF1 153762 = $D202) AUDC1 (53763 = $D203) AUDF2 (53764 = $D204) AUDC2 (53765 = $D205) AUDF3 (53766 = $D206) AUDC3 (53767 = $D207) oraz AUDCTL (53768 = $D208), ktry ster- ruje prac wszystkich generatorw. Rejestry AUDF0-3 s to rejestry usta-lajce czstotliwoci wytworzonych sy-gna w, odpowiednio generatorw 0,1,2,3(numeracja od zera, a nie od jedy nkijest oglnie przyjt numeracj w kom-puterach). Do AUDF0-3 wpisujemy wartoci od 0 do255, ktre odpowiadaj wartoci cz-stotliwoci wg wzoru : F f = ------- 2*(N+A) gdzie : f - czstotliwo sygna u wyjciowego F - czstotliwo pracy POKEY'a (w Europie wynosi ona 1773447) w hercach N - warto wpisywana do rejestrw AUDF0-3 A - sta a rwna 1 dla pojedyczego rejestru, a 7 dla pary rejestrw (o tym p niej) W MP t wzr ten jednak nie bdzie zbytpotrzebny gdy program korzysta z czte-rech tablic wg ktrych wpisuje odpo-wiednie wartoci do generatorw. (p. rozdzia Opcja: SPECIAL) Rejestry AUDC0-3 steruj prac reje-strw przesuwajcych oraz g onociwy tworzonego d wiku. Do kadego reje-stru kontroli wpisujemy wartoci od 0do 255, przyczym wartoci te s bitowopodzielone na trzy czci. Pierwsza znich to bity 0-3 i okrelaj g onosygna u (4 bity czyli wartoci od 0 do15, lub inaczej od $0 do $F). Drugacz to bit 4, ktry jeeli jest usta-wiony na warto 1, powoduje wy czenierejestru przesuwajcego oraz licznikadanego generatora, co w efekcie dajecig y impuls napicia o wartoci okre-lonej w bitach g onoci (ten sposbjest uywany jedynie przy odtwarzaniudigitalizacji). Trzecia cz, bity 5-7,steruj prac rejestru przesuwajcego, zniekszta cajc sygna wychodzcy zlicznika odpowiednio s to : warto rejestr AUDCx przesuwajcy 0 5+17  2 5BMPT211 COM 5+4 6 5 8 17 a wy czony c 4 e wy czony (poniewa wartoci te s wpisywane doAUDC0-3 jako druga po wka bajtu, poda-ne s w sposb w jaki zosta y uyte wMusic ProTrackerze) Jak wida wartoci zniekszta cenia2 i 6 w czaj rejestr przesuwajcy 5dajc w efekcie ten sam d wik. Warto 8 powoduje takie zniekszta ce-nie, e na wyjciu generatora pojawiasi szum. Ostatnim wanym rejetrem jest rejestrkontroli wszystkich generatorw AUDCTL. Bit 0 - liczniki generatorw pracuj na tzw. zegarze bazowym ktry standartowo wynosi 63337 Hz. Ustawienie tego bitu powoduje prze czenie zegara bazowego na 15834 Hz obniajc tym samym wszystkie d wiki. Bit 1 - ustawienie tego bitu spowoduje w czenie filtru na kanale 1 sterowany generatorem 3, oznacza to, e harmoniczne d wiku z ka- na u 1 bd przepuszczone tylko  wtedy gdy bd wiksze od harmo- nicznych d wiku kana u 3. Daje to bardzo ciekawe efekty popu- larne do ostatnio wrd zna- nych muzykw "atarowskich". Bit 2 - w cza filtr na kanale 0 ste- rowany kana em 2 Bit 3 - kana y 2 i 3 zostan po czone w par 16-sto bitow umoliwia- jc tym dok adniejsz regulacj czstotliwoci. Jednak teraz tak jak i w przypadku w czenia filtru, ilo kana w d wiku zmniejsza si o 1 Bit 4 - czy kana y 0 i 1. Ten bit jest kontrolowany przez MPt, a ustawienie go w instrumencie na kanale 1, spowoduje e MPt za- cznie korzysta z dodatkowej tablicy w ktrej znajduj si wartoci 16-sto bitowe. Bit 5 - prze cza zegar bazowy kana u 2 z 63337 Hz na 1773447 Hz. Bit 6 - prze cza zegar bazowy dla kana u 0. Bit 7 - ustawienie powoduje prze cze- nie wszystkich rejestrw przesu- wajcych 17 na 9. To tyle teorii. Dla dok adniejszegoopisu odsy am do fachowej literatury oATARI. Pomimo tak dok adnego opisu naley pa-mita, e aden opis nie zastpi w as-nego eksperymentowania z d wikiemATARI,a satysfakcja z uzyskanych wynik-kw jest najlepszym tego dowodem. W zabawie naley jednak umie pos ugi-wa si wartociami "na poziomie bitw" Dla pocztkujcych mam tak rad :jeeli nie wiesz jaka warto powinnawyj po zsumowaniu poszczeglnych bi-tw, zastosuj t metod : Na papierze w kratk ponumeruj kolejnokratki od 7 do 0 |7|6|5|4|3|2|1|0| -*-*-*-*-*-*-*-*-*- | | | | | | | | | nastnie powpisuj zera i jedynki wodpowiadajcym numerom bitw kratki np. |7|6|5|4|3|2|1|0| -*-*-*-*-*-*-*-*-*- |1|1|0|1|0|0|1|0| teraz podziel t "tabelk" na dwierwne czci 7-4 i 3-0 i skorzystajpodanej pod spodem tabelki do odczyta-nia wartoci : 0000 - 0 1000 - 8 0001 - 1 1001 - 9 0010 - 2 1010 - a 0011 - 3 1011 - b 0100 - 4 1100 - c 0101 - 5 1101 - d 0110 - 6 1110 - e 0111 - 7 1111 - f W podanym przyk adzie powinna wyjwarto "d2" i jest to warto zapisa-na w tzw. formacie szesnastkowym.10 - 2 1010 - a 0011 - 3 1011 - b 姏 Voicy czyli po polsku mwic instru-menty, s najbardziej rozbudowanczci MPt. Rozbudowan wcale nie musiod razu oznacza skomplikowan (jak bysi mog o od razu wydawa). Przyjrzyjmysi wic jak wyglda taki instrument. [PS] [PA] 00 -00 00 1-00 ________________ 00 2-00 00 3-00 00 4-00 NA  00 5-00 NP  0000000000000000 00 6-00 WZ  0000000000000000 00 7-00 PS - parametry sterujce instrumentem PA - parametry akcentw NA - numery akcentw NP - numery parametrw akcentw (0-7) WZ - wartoci zniekszta ce Od razu po uruchomieniu MPt znajduje-my si w EV (edycji voicw). Dwie miga-jce cyfry oznaczaj numer instrumentuaktualnie edytowanego (maksymaln war-toci jest $1F). Klawiszami + i *moemy zmienia ten numer,a klawiszami- i = zmiania numer oktaw (1:2,2:3..), dodatkowo klawisze  i  po dg onilub przycisz dany instrument. Terazmoemy klawiszami !+E przej do w a-ciwej edycji instrumentu. Miganie po-winno pojawi si niej co oznacza, emoemy przystpi do dalszej pracy. Pierwszy rzd (podwietlony) oznaczanumery akcentw !granych w danym przer-waniu. Akcentw jest 7 (0 oznacza brakakcentu) : 1 - parametr zostanie wpisany do AUDF 2 - parametr+AUDF wpisany do AUDF 3 - parametr+(numer nuty) do AUDF 4 - to co 1 oraz wy czenie dzielnika 5 - to co 1 oraz rejes"tr 9-cio bitowy 6 - to co 1 oraz w czenie 15kHz 7 - parame. AND (wart.losowa) do AUDF uwagi: 4 dotyczy tylko kana w 0 i 2, 5 dzia a tylko dla zniekszta ce 0 i 8 6 zmienia wszystkie kana y - wszystkie akcenty prcz 4,5,6, wpi- # suj $00 do AUDCTL Linia po oona najniej to znieksz-ta cenie d wiku czyli lewa po wkarejestru AUDC, natomiast prawa po wkato oczywicie g ono i jest onaprzedstawiona w postaci s upkw znajdu-jcych si nad akcentami. Pierwsza kolumn$a wartoci zawiera tzw.parametry sterowania instrumentem i srwnie wane jak akcenty. Pierwsza liczc od gry warto tonumer efektu (lewa po wka) oraz jegoparametr sterujcy (prawa po wka). Efektw jest 8 (0-7) i steruj wy -cznie czstotliw%oci instrumentu. Aleuwaga! wpisanie dowolnego akcentu spo-woduje wy czenie efektu. 0 - jest to agodne falowanie czsto- tliwoci, o g bokoci parametru (efekt ten wykorzystuj g wnie muzycy grajcy na instrumentach struno&wych); 1 - dodanie parametru do AUDF (wyko- rzystane min. w do czonej muzycz- ce DIMX); 2 - powoduje opadanie czstotliwoci z prdkoci podan w parametrze; 3 - powoduje b.szybkie opadanie cz- stotliwoci o kilka nut; 4 - to 'co 2 lecz podwyszanie czsto- tliwoci; 5 - to co 3 lecz podwyszanie czsto- tliwoci; 6 - jest to g bokie falowanie czsto- tliwoci (moe pos uy do wykony- wania rnych efektw d wikowych w grach); 7 - to co 6 lecz n(a znacznie wiksz skal; uwagi: wpisywanie numerw efektw wikszych ni 7 moe okaza si niebezpieczne dla playerw odgrywajcych muzyk w grach. Kady efekt nie musi dzia a zarazna pocztku instrumentu, moe si roz-po)cz dopiero po up ywie pewnego cza-su, a takie op nienie moemy wpisado prawej po wki nastpnej wartoci(znajdujcej si poniej). Poniewa kady instrument moe ko-rzysta z innej tablicy czstotliwocito jej numer wpiszemy w lew po wkte*j nastpnej wartoci. Tablice standartowe w MPt s przysto-sowane do nastpujcych brzmie, 0-$A,1-$C, 2-$C oraz 3-$2 (ale z wy czonymdzielnikiem). Trzecia warto bdzie regulowa pr-dko wyciszania instrumentu i zawierasi w przedziale $00-$+FF przy czym $00oznacza cig y d wik, bez wyciszenia. Nastpna warto (czwarta) bdziewpisywana do AUDCTL i moe by rnadla innych kana w, chocia moe onawp ywa na ich brzmienie. Ostatnie cztery wartoci s cykliczniedodawane do numeru nut,y. Mog pos uyjako transpozycja instrumentu (czterywartoci s takie same) lub te jakopowszechnie uywany efekt - tremolo(uywany w "normalnej" muzyce np. przygrze na ba a ajce,mandolinie) przyk.$00,$0C,$00,$0C lub $00,$03,$05,$07 nazniekszta -ceniu $A. Druga kolumna to parametry uywaneprzy akcentach, ale uwaga! W czeniefiltru (na kanale 0 lub 2) powodujeautomatyczne "zajcie" parametru 0.Po w czeniu filtru moemy tam wpisywarne wartoci zmieniajc tym samymbarw tego filtru. Oc.zywicie jelikto chce to moe wykorzysta t war-to do sterowania akcentem, pamitanaley jednak, e kada zmiana bdziewp ywa zarwno na filtr jak i naakcent. Skoro ju poznalimy moliwoci ins-trumentu moemy przystpi do jego edy--cj/i.Jestemy ju w EV i klawiszami+,*,-,= moemy si porusza po ca ym "voisie". Cyfry 0-9 oraz litery A-F pos u namdo zmian w instrumencie.eby instrumentby o s ycha powinnimy "wykszta towa"sobie jego obwiedni,a zrobimy to kla-wiszami - i = 0z CONTROL. Warto rwniepamita, e gdyby dany instrument namsi nie spodoba , o zawsze moemy uyklawisza CLEAR, ktry wyczyci naszinstrument, jeli jednak wcisnelibymygo przypadkowo to zawsze instrumentmoemy odzyska klawiszem INSERT. Spr1bujmy.Niech nasz instrument bdziemia zniekszta cenie $C, a jego obwie-dnia niech przypomina trjkt prosto-ktny z ktem prostym skierowanym wlew stron. Teraz na pocztku moemywstawi akcent np. numer 1 ze znieksz-ta ceniem $8 i numerem param2etru 0w parametrze moe by $00. Teraz musimyustawi numer tablicy czstotliwocidla zniekszta cenia $C. I myl, e topowinno wystarczy. Gdy wciniemy Pz CONTROL to nasza klawiatura komputeraprzemieni si w klawiatur muzyczn iteraz klawisze o3d Z do / oraz od Q do Pbd odpowiada nutom oktaw. Oktawy temoemy zmienia klawiszami - i = zCONRTROL. Klawiszem ESC opucimy teraz"klawiatur muzyczn", a po powtrnymnaciniciu, EV i przejdziemy do ...w klawiatur muzyczn iteraz klawisze o  ... skoro mamy ju przyk adowy instru-ment to moemy napisa przyk adowy pa-tern. Ale najpierw poznajmy si z mo-liwociami paternw. Od razu po przej-ciu do EP (edycji paternw) nasza kla-wiatura jest automatycznie5 zmieniona naklawiatur muzyczn (tak sam jak przyinstrumentach) z dodatkowym klawiszemSPACE,ktry bdzie wstawia pust nut.Tak jak przy instrumentach, klawiszomCLEAR i INSERT przyporzdkowano te samefunkcje, czyszczenia i wstawiania pate-rnu6. Klawisze + i * z CONTROL rwniezmieniaj numer kana u na ktrym bdzieodgrywany dany instrument.Poruszaniesi w gre i w d paternu bdziemy re-alizowa przy pomocy klawiszy - i = ,aklawisze + i * pos u nam do zmianynumeru aktualnie edytowan7ego paternu.Obok numeru paternu znajduje si minus.Oznacza on, e ca y patern nie zawieraadnej nuty, czyli jest pusty. Gdy jed-nak wpiszemy dowoln nut pojawi siplus. Okienko pod paternem bd wyko-rzystywa dwie funkcje: Transposition czyli t8ranspozycja jestdostpna po naciniciu klawisza T zCONTROL.Funkcja ta wykonuje transpozy-cj instrumentu (o numerze podanym jakopierwszy parametr) o warto (drugiparametr) p tonw w gr. Obnienienut otrzymujemy wybierajc warto bli-sk $3F9 np. $3F powoduje obnienie nuto jeden p ton, $3E o dwa, itd. Obydwaparametry wprowadzamy wybierajc klawi-szami - i = ,a zatwierdzajc klawiszemRETURN. Druga funkcja to CHANGE czyli zamiana.Funkcja ta zamieni instrument o nume-rze podanym jako :pierwszy parametr, nainstrument podany jako drugi parametr. Istnieje take inny sposb zamianyinstrumenw. Klawiszem SHIFT+TAB moemyzamieni instrument, ktry jest nadanej pozycji w paternie, na instrument,ktry jest aktualnie uywany. W paterni;e obok numeru instrumentuznajduje si pocztkowo VF, oznacza to, e nuta bdzie grana z g onoci $F. Wciskajc SHIFT+V moemy przy pomocyklawiszy 0-9 oraz A-F wybra now g o-no nuty. Oprcz g onoci obok nutymog znajdowa si jeszcze dwa kiatury sekwencj: NYNYK8K8WOWOWOWO (nuty wpisujemy na oktawach 1:2) ... teraz wyprbujmy kod prdkociwpisujc na pozycj 00 'S7', nastpniena pozycji 0F wpiszmy kod zakoczeniapaternu czyli 'F0' i na koniec doko-najmy transpozycji in?strumentu o nume-rze 00 (to ten nasz "zedytowany" w EV)o '0C' p tonw w gr ('0C' oznaczatranspozycj o 12 p tonw czyli o ca oktaw). Teraz patern 01 powinien wyg-lda tak: |00|G-2 00S7| |01|G-3 00VF| @ |02|G-2 00VF| |03|G-3 00VF| |04|A#2 00VF| |05|A#3 00VF| |06|A#2 00VF| |07|A#3 00VF| |08|D-3 00VF| |09|D-4 00VF| |0A|D-3 00VF| A |0B|D-4 00VF| |0C|D-3 00VF| |0D|D-4 00VF| |0E|D-3 00VF| |0F|D-4 00F0| Oczywicie nie musimy uywa jednegoinstrumentu w paternie i dlatego temoemy zmienia jego numer klawiszBami+ i * z SHIFT. Za pomoc klawiszy - i =z SHIFT moemy zmieni oktaw nut np.nasz patern moglimy napisa rwniepodwyszajc najpierw oktawy do 2:3,a dopiero potem wpisywa nuty. Dzikitemu nie musiy p niej uywa funkcjiTransposition. Teraz Cmoemy przes uchanasz patern. Gdy wciniemy CONTROL+Pto program zacznie gra od aktualnejpozycji w paternie,a gdy wciniemySHIFT+P to program zacznie gra paternod pozycji 00. Przerwa granie moemydowolnym klawiszem, lecz aby uniknwypadkw (pDrzypadkowe skasowanie lubwpisanie jakiej nuty) proponuj kla-wisz ESC. Czasami zdaa si, e nutyw paternie s nieco przesunite i powo-duj, e melodia gra nierwno. Moemytemu niejako zaradzi pos ugujc sikombinacjami SHIFT+Ins i SHIFT+Del. ESHIFT+Ins wstawi na dan pozycj pustnut, przesuwajc w d wszystkie nutyznajdujce si pod t pozycj. SHIFT+Del usunie z danej pozycji jednnut, podnoszc wszystkie poniej ojedn nut w gr. SHIFT+Ins naleyuywa ostronie, gdy przesuniFcie nutw d , kasuje bezpowrotnie ostatni nu-t w paternie. Tyle informacji na razie wystarczywic klawiszem TAB przejd my do ...ozycji jednnut, podnoszc wszystkie poniej ojedn nut w gr. SHIFT+Ins naleyuywa ostronie, gdy przesuni  ET (edytor trakw) jest najmniejskomplikowanym edytorem w MPt. Pierwszakolumna liczb to pozycja muzyki (tzw.numer kroku muzyki). Na kady kana przypadaj dwie kolumny liczb. Pierwszaz nich okrela, ktry patern ma zo Hstaodegrany przez playera,a druga, z jaktranspozycj (transpozycja dotyczywszystkich nut znajdujcych si w pa-ternie).Po ED poruszamy si za pomocklawiszy +,*,-,=. W kana ach (lub jakkto woli w ladach) mog znajdowa sidwa kody sterujce, $ IFE i $FF. Pierwszyz nich ($FE) przerywa odgrywanie muzykina wszystkich kana ach. Drugi ($FF)spowoduje, e player bdzie gra muzykod pozycji, ktrej numer znajduje si wkolumnie z transpozycjami, np. po na-potkaniu kodu FF-10, player dalsze od-g Jrywanie bdzie kontynuowa od pozycji$10. Uwaga. Obydwa kody dotycz wszys-tkich czterech kana w i dla poprawnegodzia ania powinny by umieszczane tylkona kanale 0. Funkcje edycyjne to: ^+Ins - rozsuwanie pozycji muzyki ^+Del - kasowanie pozycji K ^+1 - w czenie/wy czenie kana u 0 ^+2 - w czenie/wy czenie kana u 1 ^+3 - -"- kana u 2 ^+4 - -"- kana u 3 Dodatkowo klawiszami CONTROL+X wywo- amy funkcj Change, ktra zamieni zsob dwa kana y ich L numery (od 0 do 3)podajemy w ten sam sposb co w EP. Po tej niewielkiej porcji opisu porana przyk ad. Mamy ju instrument, mamyju patern $01 z przyk adow muzyczk,wic przystpmy do "skomponowania"przyk adowej melodii. Najpierw by sobieu atwi M, rozsuniemy lady o kilka pozy-cji (zrobimy to oczywicie kombinacjSHIFT+Ins), nastpnie wpiszemy w kolej-ne pozycje kana u 0 nastpujce warto-ci 01-00,01-00,01-F9,01-F9,FF-00 i naekranie powinnimy uzyska "co" takie-go : |00|01-00|00 N-00|00-00|00-00| |01|01-00|00-00|00-00|00-00| |02|01-F9|00-00|00-00|00-00| |03|01-F9|00-00|00-00|00-00| |04|FF-00|00-00|00-00|00-00| |05|FF-FF|FF-FF|FF-FF|FF-FF| Moemy wys ucha tego wspania egoutworu, a zobimy to ust Oawiajc si kur-sorem na pozycj 00 i wciskajc kombi-nacj CONTROL+P. Teraz edytor bdzieczeka na klawisz, jeeli bdzie nimSPACJA to muzyka zacznie gra z equali-zerem w otworzonym do tego celu oknie,jeeli bdzie to kady inny klawisz topojaw Pi si linia podwietlajca aktu-alnie gran pozycj w ladach. Terazklawisz TAB przeniesie nas z powrotemdo EV czyli edytora voice'w. Nadesz apora, eby nasze dzie o "utrwali" naurzdzeniu zewntrznym czyli ...ie to kady inny klawisz topojaw 舛 Aeby skomponowana muzyka nie przepad apo wy czeniu komputera, naley j jakoutrwali. Do tego celu wykorzystamydostpne urzdzenia zewntrzne, czylimagnetofon i stacj dyskw. Z kadegoedytora EV, EP lub ET, po RwciniciuCONTROL+TAB "przeniesiemy si" dog wnego menu MPt. Po tym menu mona siporusza za pomoc klawiszy + i *. Po wybraniu opcji FILE, wciskamyklawisz RETURN w celu jej wywo ania. Takjak i przy innych opcjach menu, otworzysi okno z moliwSymi podopcjami. Wopcji FILE, podopcje wybieramy przypomocy klawiszy, ktrych oznaczeniaznajduj si po prawej stronie kadej zfunkcji. Najpierw potrzebna jest namfunkcja SAVE, a wywo amy j oczywicieklawiszem S. Tu naley si pewnewyjanienie: oTt MPt zaraz pouruchomieniu rozpoznaje z jakiegourzdzenia zosta wczytany i ustawiaodpowiednio nazw urzdzenia z ktrymbdzie przeprowadzana transmisja. Iteraz po wybraniu funkcji SAVE (lubLOAD) jeeli posiadasz magnetofon,us yszysz standartowUy d wik do zapisulub odczytu, jeli jednak posiadaszstacj dyskw to MPt spyta Ci najpierwo nazw pliku ktry nagrasz lubodczytasz. Jeeli w nazwie podasz *, tootrzymasz spis plikw o podanej masce,ktre znajduj si na dysku. Gdywybierzesz ktVry z nich (klawiszami- i =) nacinij RETURN w celuzatwierdzenia nazwy. Gdy ju nagramynasze dzie o to moemy je wczyta (ew.jaki inny utwr). Funkcj LOADwywo ujemy oczywicie klawiszem L. Po wybraniu nazwy (lub nie: patrzpowysza uwaga) MPt ocWzywicie wczytadany plik. Tu naley uwaa. MPt jestma o inteligentnym programem i niepotrafi rozpozna czy wczytany plikto s dane muzyczne, wic mona przezprzypadek spowodowa zawieszenie siMPt. Najczstszym objawem bdzie czarnyekran z bia yXmi kropkami. Wcinicieklawisza RESET z trzymanym STARTspowoduje skasowanie wszystkich danych. Gdyby jednak to nie pomog o, (powciniciu RESET bia y ekran, lubprogram nie reaguje na polecenia) to jupozostaje wy czenie komputera iponowne wczytaYnie MPt. Miejmy jednaknadziej, e takie sytaucje nie bdmie miejsca, ale pamitajmy, jak mwijedno z praw Murphe'go, e kady programzawiera przynajmniej jeden b d (oby tonie by zbyt powany b d).staje wy czenie komputera iponowne wczyta ᠺ̈ W tej opcji znajduj si funkcje ste-rujce gr playera. Ich wyboru dokonu-jemy klawiszami - i =,a wybr zatwier-dzamy klawiszem RETURN. Kolejno s to: Speed: $00 - tu moemy ustali klawi- szami - i = prdko od[grywania muzyki przez playera. Gdy ju do- konamy wyboru, wciskamy RETURN. Jeli jednak chcielibymy wrci do starej wartoci, wciskamy ESC. Prdko, jak pamitamy, moemy zmienia rwnie podczas odtwarza- nia, za \pomoc kodu S w paternie, ale jeeli nie zachodzi taka ko- nieczno to najwygodniej jest j ustali w anie t funkcj. FrTab.Edit - Jak ju wiemy, kady ins- trument moe korzysta z jednej z czterech tablic czstotliwoci. ] Jak si to odbywa. Ot kadej nucie jest przyporzdkowany jaki numer. Dla C-1 jest nim 01, dla C#1 to 02,D-1 to 03 itd. Poniewa w uk ad d wikowy ATARI nie wpisu- jemy bezporednio numeru nuty, to musimy si pos uy^ tablic w kt- rej pod numerem kadej nuty znaj- duj si odpowiednie wartoci dla uk adu d wikowego. Wic najpierw klawiszami +,*,-,= wybieramy odpo- wiadajc danej nucie pozycj, a nastnie po naciniciu RETURN'u _ wpisujemy odpowiedni warto. Klawiszem RETURN zatwierdzamy wpisan warto, a ESC'apem powra- camy ze star wartoci. Wyjcie z tej funkcji uzyskamy wciskajc klawisz ESC. W playerze znajduje si jeszcze jedna t`ablica, jest ona jednak niedostpna dla uytkownika. Pla- yer uywa jej gdy wykryje, e na kanale 1 gra instrument ktry wpi- suje do AUDCTL $50 (jest po cze- nie kana w 0 i 1 z jednoczesnym wy czeniem dzielnika). Locata $xxxx - Kada muzyka posiada standartowy nag wek pliku typu file ($FF,$FF,adres pocztku,adres koca,dane...), moe wic zosta wczytana przez wszelkie programy umoliwiajce ich wczytywanie (DOS'y, loadery itp.). T funkbcj ustalamy adres pod ktry ma zosta za adowana muzyka. Funkcja ta ma zastosowanie dla programistw pi- szcych dema,gry..., dla muzyka nie ma adnego znaczenia. 15kHz - zapewne przeczyta e we wst- pie, e MPt posiada cmoliwo od- grywania muzyki z zastosowaniem instrumentw digitalizowanych. S do tego przeznaczone dwa tryby. Pierwszy z nich umoliwia granie jednego kana u z np. perkusj. Kana ten moe by odgrywany z czstotliwdoci 8 lub 15kHz. Za pomoc tej funkcji moemy klawi- szem RETURN ustawi odgrywanie perkusji na 15kHz-ach, wystarczy ustawi ON. Ponownym wciniciem RETURN'u prze czamy playera na odtwarzanie 8kHz. Digi: OFF - tu za poemoc klawisza RETURN, prze czamy playera na odtwarzanie jednego kana u digita- licacji (ONE), dwch kana w digi (TWO) lub wy czy odtwarzanie digitalizacji (OFF). Digi File - eby player mg gra di- gitalizacj trzebaf j najpierw wczyta. Do tego s uy ta funkcja. Po jej wywo aniu, zamiast okna z paternami ukae si okno z list sampli (jeeli bd w pamici) oraz uka si cztery podfunkcje, ktre wywo ujemy (tak jak w FILE) wcisgkajc klawisze ktrych oznaczenia znajduj si po prawej stronie podfunkcji. Dodat- kowo klawiszami - i = wybieramy ewentualnie wczytany sampl, a klawiszem RETURN odtwarzamy go. Gdybymy chcieli opuci t fun- kcj toh zawsze moemy wcisn ESC. Kolejne funkcje to : - umoliwia wczytanie sampla w nastpujcych formatach : 0-"$FF,$FF,start,koniec,dane..." ten format jest stosowany przez program Black Magic Composer gdzie dane ito prbki sampla. Jest on identyczny z plikami typu file. 1-"$FE,$FE,start,koniec,dane..." obydwa formaty rni si tym od siebie, e pierwszy z nich jest przystowany do odtwarzania jako pierwszej prbki tej ktra znaj- j duje si po prawej stronie bajtu (dok adny opis zapisu danych digi- talizowanych powinien zna kady kto chce wykorzystywa digi w mu- zyce, gdyby kto jednak nie zna go, to odsy am do opisu programu DIGITAL STUDIO, ktryk razem z sam- plerem sprzedaje firma MIRAGE), tak wic rni si od siebie tym ,e prbki w bajtach s zamienione wzgldem siebie. Prba wczytania sampla, ktry nie jest w jednym z podanych formatw koczy si DOS'owylm b dem 180 - z y format danych. Wczytywanie sampli odbywa si tak jak na stosie. Sampl wczytany jako pierwszy znajduje si na samym spodzie. Kolejne sample wczytywane s na tego poprzedniego. Tu ma a (aczkolwiek bmardzo zna- czca) uwaga. Program jest odporny na wcinicie klawisza RESET. Nie- stety, po resecie system otwiera ekran na adresie $BC20, a jest to ostatni kilobajt ($0400) bufora przeznaczonego dla sampli tak wic zosntanie on skasowany przez system i jeeli mielibymy zamiar uywa RESET'a to powinnimy zostawia sobie $0400 wolnych bajtw w bufo- rze. - umoliwia zapisanie wszystkich sampli znajdujcych si w pamici. Wczoytanie ich z powro- tem umoliwia funkcja . - poniewa sample s wczy- tywane jak na stos, uycie tej funkcji spowoduje skasowanie sam- pla znajdujcego si na samej grze stosu (o najwyszym numerze) Lenppat $40 - t funkcj regulujemy ilo nut, ktre mog znajdowa si we wszystkich paternach. Po wybraniu tej funkcji klawiszami - i = ustawiamy ilo nut na $10(16),$20(32),$30(48),$40(64). Wreszcie klawiszem ESC moemy opuciqopcj SPECIAL i zaj si .... ilo nut, ktre mog znajdowa si we wszystkich paternach. Po wybraniu tej funkcji klawiszami - i = ustawiamy ilo nut na $10(16),$20(32),$30(48),$40(64). Wreszcie klawiszem ESC moemy opuci" Co dla programistw Nie na wiele si przydaje programmuzyczny, jeli muzyka na nim napisana,nie moe zosta wykorzystana w grach,demach, programach. Na szczcie nadysku z MPt znajduje si program CMP.COMktry umoliwia skompilowanie pslayeramuzycznego w dowolne miejsce pamici(jak ju wiemy dane muzyczne mog bywczytywane z DOS'a). W kompilatorze znajduj si a trzyplayery. Pierwszy z nich umoliwiaodgrywanie wszystkich muzyczek, ktrenie wykorzystuj dwch kana w digi.Doptuszczalny jest natomiast jeden kana digi. Drugi z tych playerw odgrywamuzyk cztero-kana ow bez uyciafiltrw, rejestrw 16-sto bitowych ikana w digi. Trzeci player gra tylkomuzyk z uyciem dwch kana w digi.Pora na opis, jak uywa tych playuerwwe w asnych programach. Pierwszy z nichjest najbardziej skomplikowany, gdyjest przystosowany g wnie do uycia wgrach. Dla objanienia za oymy, eplayer zaczyna si od odresu $2000 (wasemblerze moemy uy etykiety PLAYER,dla atwiejszej prvacy). Wszystkieplayery wywo ujemy na przerwaniu VBLrozkazem procesora "JSR $2003" lub dlaasemblera "JSR PLAYER+3", ale zanim tozrobimy to do rejestrw A,X oraz Ymusimy wpisa odpowiednie parametrysterujce prac playera, a parametry snastpujcew:- pierwszy player rozpoznaje 8 rozkazw (0-7),(numer rozkazu jest we wszystkich playerach przekazywany w A), kolejno s to: 0 - w rejestrach Y-m odszy i X-starszy bajt adresu danych muzycznych. LDA #$00 LDY MUZYKA JSR PLAYER 1 - rozkaz odegrania przez player instrumentu, ktrego numer znajduje si w bitach 4-0 rejestru X, w bitach 7-6 r.X znajduje si numer kana u, na ktrym ma zosta odegrany ten instyrument, a w r.Y jest numer nuty instrumentu przypomn, e C-1 to $00, C#1-$01. LDA #$01 LDY #NR.NUTY LDX #NR.INSTR+(NR.KANA{U*$40) JSR PLAYER 2 - rozkaz wy czenia myzyki, bez adnych parametzrw, player wy czy muzyk z wyciszeniem generatorw d`wiku. LDA #$02 JSR PLAYER 3 - zagraj patern, o numerze znajdujcym si w bitach 5-0 r.X, i znowu w bitach 7-6 r.X numer kana u na ktrym zostan{ie odegrany patern, w r.Y znajduje si transpozycja paternu. LDA #$03 LDY #TRANSPOZYCJA LDX #NR.PAT+(NR.KANA{U*$40) JSR PLAYER 4 - zagraj muzyk, w r.X znajduje si numer pozycji w ET od, kt|rej ma zacz odgrywanie player, a w r.Y bity 3-0 okrelaj, czy ktry z kana w ma by wy czony, warto 00 oznacza, e wszystkie kana y bd gra, ustawienie bitu 0 wy czy kana 3, ustawienie bitu 1 wy czy} kana 2, ustawienie bitu 2 wy czy kana 1, ustawienie bitu 3 wy czy kana 0. LDA #$04 LDY #%0000 LDX #NR.POZYCJI JSR PLAYER 5 - w rejestrach Y-m odszy, w X-starszy bajt adresu tablicy w ~ ktrej znajduj si adresy sampli do odegrania w trybie z jednym kana em digi. LDA #$05 LDY TABLICA.SAMPLI JSR PLAYER 6 - odegraj muzyk digitalizowan. Jedynym parametrem jaki przekazujemy w X jest bit 0, ustawiony w czy odtwarzanie 15kHz a skasowany - 8kHz. LDA #$06 LDX #CZY.15kHz JSR PLAYER przerwanie odgrywania nastpi po wpisaniu zera do komrki odleg ej od pocztku playera o $62D. LDA #$0 STA PLAYER+$62D 7 - odtworzy jednego sampla, ktrego numer znajduje si w r.Y (0-$F), a w r.X bit 0-15kHz, bity 7-6 numer kana u. LDA #$07 LDY #NR.SAMPLA LDX #CZY.15kHz+(NR.KAN*$40) JSR PLAYERNa koniec par uwag - player nierozpoznaje kodu FE (stop muzyka),parametrw sterujcych instumentem6 oraz 7.Dodatkowo mona odczyta aktualng ono na danych kana ach. Odczytanwarto naley jeszcze "obrobi":player+$5AF - volume kan.0player+$5B0 - volume kan.1player+$5B1 - volume kan.2player+$5B2 - volume kan.3 LDA PLAYER+$5AF AND #$0FKomrki z czstoci wpisywan doPOKEY'a:player+$5B3 - frequency kan.0player+$5B4 - frequency kan.1player+$5B5 - frequency kan.2player+$5B6 - frequency kan.3Troch problemw moe stwarza odegraniemuzyki z jednym kana em digi.Naley to zrobi nastpujco: LDA #0 ......Dane  LDA #4 ......Dane LDA #5 ......Dane ........Instalujemy przerwanie ........VBLANK, w ktrym ........wywo ujemy playera. LDA #6 ......DaneProgram gra sample | przerwanie | | JSR PLAYER+3 | ........ | LDA #0 | STA PLAYER+$62D ........Dezaktywujemy ........przerwanie VBLANK. LDA #2---------------------------------------- Drugi player s uy do odgrywaniamuzyki g wnie w intrach, demach lubczo wkach do gier. Istniej tylko dwakody playera LDA #$00 JSR PLAYERzainicjuje playera i przygotuje doodtwarzania, a  LDA #$01 JSR PLAYERzatrzyma odtwarzanie i wyciszygeneratory.---------------------------------------- Trzeci player s uy tylko doodgrywania dwch kana w digi (ioczywicie dwch kana w "zwyk ych") LDA #$00  JSR PLAYER ... zainicjuje playera LDA #$01 JSR PLAYER ... rozpocznie odgrywanie kana w digii przerwie po wciniciu klawisza SHIFT LDA #$02 JSR PLAYER ... wy czy generatory d`wiku iprzerwie odgrywanie muzyki. ... zainicjuje playera LDA #$01 JSR PLAYER ... rozpocznie odgrywanie kana w digii przerwie po wciniciu klawisza SHIFT LDA #$02 JSR PLAYER ... wy czy generatory d`wiku iprzerwie odgrywan D:bLb*L}*L*L*L*L+L*+L+L*L:(L,L,L+L+L+Lv*L(LS*LC>Ll+Lr(L@Lj'L'L55L!=L+L=L+L,:L>;L4L3 E xԠ/!ӱӑ؆X@`8) 08880<("0<:.28"0:> 08000 22"0:08 *08 28 *088888.*.>*..**.*.08080808 20 **0 2 0.20*"(*(* *"088888<*"*""* ,".*:8888*:":"88.2*<:888< 08 <> 0"**88888888888888888888888888?::888888?::88 ?::888888808888.*.>*8888888? <*** **<:8:88.> "00888  *"08888< ""*  .*0:88< *:"2".*.*..**.888 ppD! A $%by!dam"ienias&ile%dit3pecial#onvert%xit(WQWFWFWFWF WEDDDDD0atternDQWWSWSWSWSWS WBDD#DDD#DDD#DDD#DDD#DDD#DDD#DDD#DDD#DDD#DHWWYWYWYWYWB DD6oice#  D DD D DD D DD D DD D DD G RAD D DD D DZRX RC'I>QWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWEDDZRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRC%ʎ%% m%'"`%ܘ)?%   '"'"'" e Je`# #$ $% & &' '! !( zsxdcvgbhnjm,l.;/q2w3er5t6y7ui9o0p   @l( \ C> S* ɏ Ɏ (LK( j'LK( 'LK( @Lb @bL\䨱y!'`( ' Jjj @` !)B)LbX)+%)+m+ ҍL)+l$l&`ddeƕ` D*l(( \ԩԩ ԩ̍ ԩ!d e1$ $)ɀ $) -)0L}) $) -)L})0%%!X Y+ЈQ@Q%%%;<=>%%P @& @ J* , ةb \ D*"Lح ` &, N,L,FM`XdYe *L*H b*hH * *h) iFd`(edde` `JJJJ`% * %`H * *h) iF`801'`daG)`  &m m  . `0 g:a``%Ȅ% +ɀd % +鬣% +@Șd? Ў Q`L,+ *+Ll+ %:` ,`d)d` n)`i ``Hn)nhn` ?@(j` +Ɨ)L+ +L+dHeH eei b* , ,hehd`dId`ʅYP P i0 `ʅ_@PP ,i@`ʅQ``/ `&&`% - S* l+ -`*+ɛ#-,(-, L,%Υ%%H-! I! )h` !5-/45--% 4 VL4 .].]LL4Q@Q J*1$MM?MJ?% .LK>L>)?J>J>)L>ȱ)K>J>ȱL> (@ )8 L .ipJJJJL .K>L> L>J>?J>i @PPJ>􊮭%1$Lx.@ٮ%@1$@PPJ>i%ƁL-ƀL-@ 4J? 1$Q2$S3$U4$WRTVX䡐ͩQ = 3L2IHBDLELVMOD1.2 !=  S* l+lL3oL4L=s% 4%%%%iʅiQȘ %i% %L4?m%?m%% iֆʅQ1$惱2$ƃ%1$ƕ΢P P/H hJ?K?J?K?i0 Ģ1$Q mQ%@PP% L 1% 1$2$̲% 3 3Lt0?ͷ%% @ 3ȱ 3ȩ%̲%-)H̲% 3敥 e%h? 3m%̲%Lt0e慤J>@L?0%%8%%% VL4 R 3%-%L4%8??%??%Q mQ%%%%%%i%i z3% J?K? W3% 2% 1$2$ 33%@ 3ʅQJ>J>ȱ≯%J>惽>ƃƕ 2@PP?%J> 1$2$p?1iL2@#ɀ)?)? e)?%H 3h?% 3 3e̸%ДJ>̲%@LH2%  L ؠ??~?2$81$?1$2$`@PDPE?HI V0`hhL4PD PE0HI V0`hhL4QDQE%H%I V0`hhL43D3E3H3I V0`hhL4J1%?$P?Q@J>栤` BLV% 4 VL4 J*RLW1 4 VL4 O4L4 4 4L4 x4@ 3L2BDPEʝHI VQ mQ%(`BDE%HILVBHILV 40`hh 4L5@PP`4 = ؐhh`BJDE`H l+ƕ 3 != h * v*e  d% 1 S*L= !=  حQ v*Q v* 9 9 9 % : L= :L=5555 Lw59@99958 b*dȊ *dȑdȽ&8&& }* }*L5 dd *н`&ree =% 5 !=  آ b*5d 8% }* }* 8 S* hh = L55D 3 L8(L8>L7:L7 8%%)% 8 l+L:6 8ζ%Lz6%🭵% l+ = 7L7 4 4% L7 4% 4% 4% 4%8%%%%%%im%L7 7D%E%iH%iIB VL7 7 * * =%%&e&%% 3L5 4L5 ؐhhL5JBDEKLV䦕%`%ε%%&%&& l+ 5L6 8L6& l+ = 7L7 8L7 _8L7 3L5 = 7L7 8L7&%%ʽ&% _8 4 3L5BDEH8%鐝ILVBD&E HILV䬶%Ȣ b* dId`%  @L:6 b*Q }* +=-`ɛ`Q8 Q@iQL8 b*Q }* +=-`ɛ`QQخQ ؎Q 9 ,+=ή%-%|ί%_%` 9Ҙ * ,+ 9¢))%L@9٠9`)!"#$%&'@(ABCDEF0123456789abcdef% v*%L}*IHi h`H8i h` b* %: %:`d d`% m%%% b* *+ɛ:8`*+ : :d%ͭ%%ʥ%í%šα%з b* * * * `80 17&`8`) iF`%% b* 2; S*, l+8` 2; l+ `Š l+ 2;%о l+ 2;ƕέ% ,̬%` ت;I &󤕩 @ S*H(l \h  @L; @L;!f :@% C>>@0@%%ʩ 8 8墪i  :L; :! l+Lr(& C> b*!d%'d *!d%&'d *ƕ!d%H'd C> {Qd 1>Wd̪% 1>Ed * 1>Dd 1>d̪% 1>Dd *Ϋ%ڠ 1>Zd 1>Rd̪% 1>Cd` C>8%%%%%%%% b*` = *> *>̪% *> * *> *>̪% *> *Ϋ% *> *>̪%%d`d%` l+ C>L:>`??KoniecPQxrke_ZUPKGC?<852/,*(%#! οzqke_\VPMGD><852/-*(%#! yspfaZURKHC?<9730-*(%$! yrlf`[UQLHD@<952/-*(%#! QSUWNONAME.SMP LHL!L0LLLCL"LLLaLG/ `  P P )ȱ)?)ٝA#ٝ# ٝ"0ٝ" #ȱ ***) #)@ٝi#Ч     ]d `MNOPPPPPPPPPPPPPMNOPPPPPPPPPLLLLLLLLMNOPPPPPMNOP * 0ة ?    ِ  0L]٘ ٍٹٍ٦ LK*+=-><$'BE!ط٩)Ń e)`hh < *L * !hhLH)`hhL۩ 0ئ   q0L  H h#Ȧ  )Le))Le ) L ڠ ٘`` ڍڹڍڦ L *+=-<>! )`hhLK q` 0``hh 0ئ   q0LA  LZ`vh`Zvh! 'ۍU۹(ۍVۦ Lۈ ` 膓`hhL )i e8  1 `0attern ۑd  ߥ ee惠  \?Xʊ)? iߑdȽߑdȽߑdȩd)  )?  6d3&dLܠ dȑdȑdȩd?L5ܠdȑdȩ dȩdi惤L` dId` Lܩ * 3!* 00  ? &Lܘ 9ݍݹ:ݍ LFGP~xNO!,67wtl޾ޢޞE=AEBޭޕݹ$'iݢ C <   L ȥL ߩȑƕL ȌƕQ eȑȑ` hh 9 <L ߠ` ߠ`8e Q8  ?  ?Lީ ?Lީ@@ ܭ@@܄LZީL? ? LƐ)L0 hh < * !Lܥ?``Ɵ``iQ``ƛ`Ƙ`Q8`e8 e@PP` ߥiȥȩLީ  ܢ&  `ɛ` `80 'H ߱?hȑ`# #$ $% & &' '! !( # #$ $% & &' '! !( # #$ $% & &' '! !( # #$ $% & &' '! !( # #$ $% & &' '! !( # #$ $H h FG)d0 䠐`3peed&r4ab%di,ocatk(z/&$igi/&$igifil,en0at/&/./.47,oad 3ave #)/%rror,oadone3aveall,oadall$elete8change K  deɛ Ndi   2ɛi~THdehLᥡi   H ~ ɛ-a{)ߦ NdL|ᥡơedL| T Q8` Qɛ`*LHdȩdh d`  P i@)洤 ֠J `4ablD4ablD4ablD4ablhh Q ⦛   LH=-"*0+9ɛBݤ ̥6пƳиƲiУ8Ж WLrJjj8ePLr }  iʅQi ȡ J Dd8 ƀŠt]; ƕ`4rac4rac4rac4rac 򦰤     L L!"#$*+-=_B7|Z$q C8d'de  ɛ.-=񦕽 L󦕽L5dideLC ʅ) iQ ) iQHh` HJiQʅ G)Jh = 汥J``I` ưƱJư``ƣ``` `v`` <hh !LhhLH٥8e` G􄕩ʅQ` Q~ȑĕLf ` Qȱ ``M K 0 IH Qh `8`0:L *浢I i L  `  T 3 Q8` L2 dId`ŵ淥 T  TL7 LvƷƺ T8d(de TL7ƶ LFree ŵL7 iMe T) .)  者 Q`dHeH  iMe惢  0dȩd) Nd ȩd i ƹ ŵL?hehd`BDEHILV䆕JBDELV 򩱍 q` ߭) )  q)? Ld \L64ranspos^ins ny #./0;@@LRFL@@@@D;E?E@@QEL@@@1EE@LH0@LJ@D*EȌ@L@EK EE@AE@*D@E HAE ? B eB@i@@E@-@E H7ELA=A(}@ D8}2E @ɩҥ) @@EE @E @ @ҭ @ҭ @ҭ @ҭ@E H@@E7Eҭ@@ҭ @ҥ ;Eҭ)@E`EE B8&E,dB)@ȱ=EȔ)plF|GHHGFGG9H]H]HBECEDE) >F?Fl FCEBE9E:EBBi BBi @莙@i@@莞@i@CEBECED-BBED.BLHBE@NCE@ G @EDE``D`@9Ei:Ei@E7E EE mE@@ EE`CE)BE)?D@*E GCEJJ@ m@@ @`@E7EBEH **)h)?DD9EmCE:EiE E &C B@`CEBE`CE)BE B8E`CE)ԘH#H@E8E`8E6EJJJJ  ԍ ԝұ  ԍ ԝŌ8E`8EBEJհԘH#H@E G@E`@E7EҩfHLHHHH HLHJJJJ  Ү HLH LHH  ҭ@Eе`iiHH`$0JJJJ `@ҝ@ `ԍ ԝұ  ԍ ԝŌ8E`8EBEJհԘH#H@E G@E`@E7EҩfHLHHHH HLHJJJJ  Ү HLH LHH  OD:bL*L +L"+L.+L8+L,L+L+L^+L>(LJ-Ls-Lk,Ly,L,L+L(L*L>L+Lv(L@Ln'L'LZ6L=LZ,L>L?,L:L;L 6L5$E$xԠ/%ӱӑ؆X@`b)$ﱢ H    w  Ʊ*E' h ` +",#-.-`++,`$"%#Ɗ$e**)M$%`&-"+#,*$ %!ߥ$%$$-ʝ-ަ+,++L. U? UI0 UI1 dp dp2 S*H Sh*?? {010?< S JJ߰J װ2 U3ʆ23`m U?`. U? U? ? {L U)?3***)1 U0$800%1102 {23򰹺. U? U? {Lα U2 U33 {208880<("0<:.28"0:> 08000 22"& 08 *^ 28 *08.*.>*....'Y\ 20 v*0 2 0.29@"(87"<4\"r,:8- DwL":S8E62k<:888< 08 D" D*888888?::88  4 888880EDD*'88 .? 4<DFE* FN<:8:E > DV"0 *DDD&ENF"  f.l@E*DEH2g1Hp.888` ppD! A  ! * $$by!dam"ienias&ile%dit3pecial3ampler %xit(WQWF  WED D0atternQWWSW  WBDD#"?  HWWYW B DD6oice#  DD9 G RA'ZRX RC! $%$`n'y<>]waf{Uuy} G\jt2VX4n1Rp!#%Zo.<&(*, ;.0246/J7"(9;=O6?I@BDF=PHJLN, 0QSU!DX'iQZ\^`Hbcefhj8kmo@)prtv*wxy{} 應+ȩɶƅ%Tk|[cq~rxz KgsvCWY#_Bl "$b3F') +-mN/1357$8:9A?ACEGIKMOP-:RTeVW MY[]_adgi5hln>&qsudz| ~ L`𷹻Щ S |:isUMhZNkE1ZN ~TZ}p.ԪTqh/ 9T֌a\%N&2&k P2f{MB!Du0TCUh{6kƦ!!5-v}Զ<;i_t5 8þb$u2,? ,h+kIE5Zɠɑd?j&fY M|jriaXDb|)"B\BJQ+)-.Ew}K >sZ0 ڗ X>]h"a'a!c`?y^S$H y !²yۧ/'Y1#cq~w 0i3!Md Ŗ.Yd,^elsl Y=L=>(ѳ̰{ؼ܇`,|݋|ݞ >nJQF1exV@[)v*UkG \u*GF绌JU#ُ#^p|0!4Xz1"R NԼ^*Sۅ(j sSM-OEj}njx+֡! ZS|L!<ό/>_ΗG:^SWnuŬ#Rf?ۋ%pZy![ ɡ^p[!+ Mdϐ{{}A'CD5]MM̅F>rQ'Lw'^ϴ]Ċ˿EWL>ܝ5'd޶_CMV61p Xo/.$X*/ċ7s'e@o mA*I^B Phe~$^z*I],7%Ck؊)>t|FnA*H"ȏ,䈛CrORHB)|V+ cf6\ |g GSMB# C;l,YCiwXd, 2RFYkj+z'ZuT&n X~Tl[E;Չre5Rq 1+1,e< `k$2U&m6"S!D=N.44{#< L,B 0$,郮\m 072 FWn#|_Xъx FҢBJ[z7o@[Gul}6@3@ﯸ+os+*xE~z3X=!oҝx@z}:S FKQAVH#EDQG|0$tOBJ"NGruT%VĬn]…,d3։nq´FzʭTx:כ=B^2t<΃VkH1*:~erhF<1%H!CM4:M6j"7Ce@K9bWN9|9r$gSz Ձ~*}]TA| 츴pX#XO! ۾ꇌ* 5AhC'2Ht' 8TL69ݓH< >9N,DdSBIyBQ zGƽoAlcb@U ̞g0dkQ5DH9M k:JNMK!NzAgZbV{MT¾:ЍFK:zTd.y$^Ά ܄lŨH rbR>Ģj\ڼWf~m Bɨ|z_E'3@"뎷#l+r%3-N@ S\0dn|d4j.& xP 3c]/& ~_~[5#2>DJ3LQx±"Xel1+u(0V@3W+Aoǔ=`t L-aV:VHQdGmfY<Wk(qC,h+@E$@hlI 9(l/pD"y<}J`Ƶfξ3-jU! VVV28+ ɢd$E!Fʹ=y˶ MNVv Fq=@%4ŠtdQL HqAîD>jqƕ-ڻ#bL(O$[It'AģEs DGBt!0]: HE f˸\BACi4Gf[z 7w]U[:[s]+q6tm}FzZ%RЦAC )Y8ӛ0ҸuȜ#2L4lx9z+C!ACGP8?@+qpC{]=tи8ure"l#DQ˕fS!:fs + G1N.i] VD/cLQiPY a[@.'n =Fsop$ ,u sBhK`!W$ ]vKa HA9` '=oث QCv?n 2`UOl}zpEŜF /UdAĜpC -tWvD˲9 ptiPIJAʁi8C׍A*Lh1ų" 3  ysՀm1wI> ⛜AB&O 7^*4l2Usѣ_48s 8r#(F?ZI TB d*X)@L!ʮe"2 D"(e[ʹ:m 圁E=(@HaQkU͆=<=%&x}r[6(.WYՔvdR#OT@-|~` $^ѹ,ӂ(P0馚:) ʽG,7wd,8:r0T'Qb+Wc4XeE .-E$ rycސyVbENIMUa`}xXX3Z!JV9B%ճH:ŴfPC{Dq r8<98sH8oңXJ2Mf.`8tcT,2f(idS-'J*~8-dG'AhHru`t_,h+cr P2b4#|"Z.ˣ'@B&N%QqGT(y]ۤ5Bs iCT54nM-E>-nNL9 &Ra̔:_ 0ڃcFVUs=8sŬ޹QXr;\{`3'U@ta FjjLcZ9Ġ-螁!]fY;KOsД]* t3>y8$[% 1t0QA׌'#ó'b_2 H22p,=0YlF+*6 4{ Ts1)`gEH0ڦsf m$`݈xmfɼ7sٖ4@oXߡF74(5wl- rn+(cĠ^d.pwʜt &'}XQUx#v^R:(n-2ȌF \r*8K:sLn'>z< >>KoniecPtQ xrke_ZUPKGC?<852/,*(%#! ο @zqke_\VPMGD> @- "@yspfaZURKHC?<9730 A$! Ayrlf`[UQLHD@<9 %QSUWPQuQ@NONAME.SMP:5LHL!L0LL LoLLLLL9/ `  P P )ȱ)?)ٝA#ٝ# ٝ"0ٝ" #ȱ ***) #:%)@ٝi#Ч::   :: ]d:"`MNO5 P5: P5L: P5 :P * 0ة ? :  ِ  0L]٘ ٍٹٍ٦ LK*+=-><$'BE!ط٩:D8Ń e:D`hh < *L:!hhLH)`hhL۩ 0ئ   q0L  H h#Ȧ   :|Le): Le : : L ڠ ٘``:Dڍڹڍ:zL *+=-<>:! :d`hhLK q` 0``hh:: A:LZ`vh`Z:::'ۍU۹(ۍV:FLۈ : g` 膓: )i e8  1 `0attern ۑd :Eߥ eQ mQ  de惠:N \?Xʊ)?8 iߑdȽ::d):9 )?: 6d3&dLܠ d::E?LVܠ::&: i: L` dId` L: 3=* 00 :RL:DVݍ8ݹWݍ9:DFGP~xNO!,67wtlJqimEBJ1 :۩ݴAޢ o:Į  L 7߱ȥL 7ߩȑƕL:$Ȍ:(:$Q::Aȑ` hh 9 <L E:D:#`::` :FV8e:E:Q8  ?  ?Lީ:@@ :O:@܄LީL? ? 7 LƐ)L0:<:D!Lܥ?``Ɵ``iQ`::Ƙ`:Ӆ:e::FA@PP` 7ߥi:Eȩ:E  ܢ&: `ɛ` `80 'H:E? h:D# #$ $% & &' '! !( # #$ $% & &' '! !( # #$ $% & &' '! !( # #$ $% & &' '! !( # #$ $% & &' '! !( # #$ $H h ㅀㅁ)d0 䠐`3peed&r4 ab%di,ocatk(z$igi:fil,en0: /&/./.47,oad 3ave #)/%rror:one:!all:: $elete5#hange5 :4ranspos: ins"uforlength3ample:)nputsamp:in3tart5%nd5 2epla:to:+le!$#o*oy  K  deɛ Nd񄡘i :%:r2ɛi~TH:܈dehLT⥡:4H ~ ɛ-a{)ߦ NdL6⥡ơedL6 T:DQ8` Q:`*LH:9ȩdh :`  P i@) ֠㙝 `4ablD:::hh Q ⦛::ě LH=-"*0+9ɛBݤ ̥6пƳиƲiУ8: :j WL,㊨Jjj8ePL,  " ./9DOZ[\gr`~  iʅQi ȡ J Dd8 ƀŠt]; ƕ`4rac     L L!"# $*+-=Q4)nZc o8d'de  ɛ.-=񦕽 L L'didejLo ʅ) iQ  HhD% HJ/? 9)Jh = 汥J ``I` ư'ư``ƣ``Ƣ v`` <hh !LhhLH٥8e` 9Q` C~ȑĕLX ȱ``M K 0 ~IH Qh `8`0:L* 浢I i L'  `F 3 Q8` L2 dId`ŵ淥<BL) Lh""(**Free UL) iMe FI) .  者 Q`dHeHZD  0dȩd] Nd  Kmƹ ŵL1hehd`BDEHILV䆕JBDEQ q` E\Z D ?ȱ q)? LV \L6 HJJJJ h) iFd`)@w@@L2GL@@@@uDEE@@QDL@@@1DD@LI0@LJ@D EȌ@L@DXED@!EW7D!E#? B aBEI iIEiI@i @ EU(ELA=A(}@ pD8}E @Ωҥ) @@%E @eE @ @ҭ @ҭ @ҭ @ҭ@ Egҭ@@ҭ @ҥ Eҭ) E`DcD B8E,`B)@ȱEȔ)p!$,D4!LG\HI(HGHHI=I=I"E#E$E) GGl G#E"EEEBBi B, @, @i@, , #E, "E#EwD)B"ExD*BLI, @N#E@ G @ޝDDD``D`@EiEi EE D D mD@@ED`#E)"E)?D,P E ,JJ@ m,3,@`, ]"EH **)h)?DD,m#E,D D C B,J#E"E, BE,)ԘHI E,EE!J  ԍ ԝұ, ŌE`,Jհ,Y H E` EEҩFIImIII Ա,x I , ,7,),l`ii,d`$0!J)E`,ҝ@,D`EIH`HI E,EE!J  ԍ ԝұ, ŌE`,Jհ,Y H E` B4D EHI Vi` Music ProTracker 2.4sstereo version by: GUMI/TIGHTGumi's email address:gumi@vetter.zse.lublin.pl orgumi@conrad.riviera.pw.edu.pl D:bL*L +L"+L.+L8+L,L+L+L^+L>(LJ-Ls-Lk,L$y,L,L+L(L*L>L+Lv(L@Ln'L'LZ6L=LZ,L>L?,L:L;L 6L5$E$xԠ/%ӱӑ؆X@`b)$ H    w  Ɓ*E' h `+",#-.-`++,`$"%$#Ɗ$e**)M$%`&-"+#,*$ %!ߥ$%$$-ʝ-ަ+,++L. U? UI0 UI1 dp dp2 S*H Sh*?? {010?< S JJ߰Jװ2 U3ʆ23`m U?`. U? U$? ? {L U)?3***)1 U0$800%1102 {23򰹺. U? U? {L΁ U2 U33 {208880<("0<:.28"0:> 08000 22"&08 *^ 28 *08.*.>*$....'Y\ 20 v*0 2 0.29@"(87"<4\"r,:8-DwL":S8E62k<:888< 08 D$" D*888888?::88  4 888880EDD*'88 .? 4<DFE* FN<:8:E > DV"0 *DDD&ENF"  f%.l@E*DEH2g1Hp.888` ppD! A  ! * $$by!dam"ienias&ile%dit3pecial3ampler%xit(WQWF  WED D0atternQWWSW%  WBDD#"?  HWWYW B DD6oice#  DD9 G RA'ZRX RC! $%$`n'y<>]waf{Uuy} G\jt2VX4n1Rp!#%Zo.<&(*,;.0246/J7"(9;=O6?I@BDF=PHJLN, 0QSU!DX%'iQZ\^`Hbcefhj8kmo@)prtv*wxy{} 應+ȩɶƅ%Tk|[cq~rxz KgsvCWY#_Bl "$b3F')+-mN/1357$8:9A?ACEGIKMOP-:RTeV%W MY[]_adgi5hln>&qsudz| ~ L`𷹻Щ S |:isUMhZNkE1ZN~TZ}p.ԪTqh/ 9T֌a\%N&2&k P2f{MB%!Du0TCUh{6kƦ!!5-v}Զ<;i_t5 8þb$u2,? ,h+kIE5Zɠɑd?j&fY M|jriaXDb|)"B\BJQ+)-.Ew}K >sZ0 ڗX>]h"a'a!c`?y^S$H y !²yۧ/'Y1#%cq~w 0i3!Md Ŗ.Yd,^elsl Y=L=>(ѳ̰{ؼ܇`,|݋|ݞ >nJQF1exV@[)v*UkG \u*GF绌JU#ُ#^p|0!4Xz1"R NԼ^*Sۅ(jsSM-OEj}njx+֡! ZS|L!<ό%/>_ΗG:^SWnuŬ#Rf?ۋ%pZy![ ɡ^p[!+ Mdϐ{{}A'CD5]MM̅F>rQ'Lw'^ϴ]Ċ˿EWL>ܝ5'd޶_CMV61pXo/.$X*/ċ7s'e@o mA*I^B %Phe~$^z*I],7%Ck؊)>t|FnA*H"ȏ,䈛CrORHB)|V+ cf6\ |g GSMB# C;l,YCiwXd, 2RFYkj+z'ZuT&nX~Tl[E;Չre5Rq 1+1,e< `k$2U&m%6"S!D=N.44{#< L,B 0$,郮\m 072 FWn#|_Xъx FҢBJ[z7o@[Gul}6@3@ﯸ+os+*xE~z3X=!oҝx@z}:SFKQAVH#EDQG|0$tOBJ"NGruT%V% Ĭn]…,d3։nq´FzʭTx:כ=B^2t<΃VkH1*:~erhF<1%H!CM4:M6j"7Ce@K9bWN9|9r$gSz Ձ~*}]TA| 츴pX#XO! ۾ꇌ*5AhC'2Ht' 8TL69ݓH< >9N% ,DdSBIyBQ zGƽoAlcb@U ̞g0dkQ5DH9M k:JNMK!NzAgZbV{MT¾:ЍFK:zTd.y$^Ά ܄lŨH rbR>Ģj\ڼWf~mBɨ|z_E'3@"뎷#l+r%3-N@ S\0% dn|d4j.& xP 3c]/& ~_~[5#2>DJ3LQx±"Xel1+u(0V@3W+Aoǔ=`t L-aV:VHQdGmfY<Wk(qC,h+@E$@hlI 9(l/pD"y<% }J`Ƶfξ3-jU! VVV28+ ɢd$E!Fʹ=y˶ MNVv Fq=@%4ŠtdQL HqAîD>jqƕ-ڻ#bL(O$[It'AģEs DGBt!0]:HE f˸\BACi4Gf[z 7%w]U[:[s]+q6tm}FzZ%RЦAC )Y8ӛ0ҸuȜ#2L4lx9z+C!ACGP8?@+qpC{]=tи8ure"l#DQ˕fS!:fs +G1N.i] VD/cLQiPYa[@.'n =Fsop$ ,u sB%hK`!W$ ]vKa HA9` '=oث QCv?n 2`UOl}zpEŜF /UdAĜpC -tWvD˲9 ptiPIJAʁi8C׍A*Lh1ų" 3  ysՀm1wI>⛜AB&O 7^*4l2Usѣ_48s 8r#(%F?ZI TB d*X)@L!ʮe"2 D"(e[ʹ:m 圁E=(@HaQkU͆=<=%&x}r[6(.WYՔvdR#OT@-|~` $^ѹ,ӂ(P0馚:)ʽG,7wd,8:r0T'Qb+Wc4X%eE .-E$ rycސyVbENIMUa`}xXX3Z!JV9B%ճH:ŴfPC{Dq r8<98sH8oңXJ2Mf.`8tcT,2f(idS-'J*~8-dG'AhHru`t_,h+crP2b4#|"Z.ˣ'@B&N%QqGT(y]%5Bs iCT54nM-E>-nNL9 &Ra̔:_ 0ڃcFVUs=8sŬ޹QXr;\{`3'U@ta FjjLcZ9Ġ-螁!]fY;KOsД]* t3>y8$[% 1t0QA׌'#ó'b_2H22p,=0YlF+*6 4{ %Ts1)`gEH0ڦsf m$`݈xmfɼ7sٖ4@oXߡF74(5wl- rn+(cĠ^d.pwʜt &'}XQUx#v^R:(n-2ȌF \r*8K:sLn'>z<>>KoniecPtQ xrke_ZUPKGC?<852/,%*(%#! ο @zqke_\VPMGD> @- "@yspfaZURKHC?<9730 A$! Ayrlf`[UQLHD@<9 %QSUWPQuQ@NONAME.SMP:5LHL!L0LLLoLLLLL9/ ` % P P )ȱ)?)ٝA#ٝ# ٝ"0ٝ" #ȱ ***) #:%)@ٝi#Ч::   :: ]d:"`MNO5 P5: P5L: P5 :P * 0ة ? :  ِ % 0L]٘ ٍٹٍ٦ LK*+=-><$'BE!ط٩:D8Ń e:D`hh < *L:!hhLH)`hhL۩ 0ئ   q0L  H h#Ȧ  :|Le): Le : : L ڠ ٘%``:Dڍڹڍ:zL *+=-<>:! :d`hhLK q` 0``hh:: A:LZ`vh`Z:::'ۍU۹(ۍV:FLۈ :g` 膓: )i e8%  1 `0attern ۑd :Eߥ eQ mQ  de惠:N \?Xʊ)?8 iߑdȽ::d):9 )?: 6d3&dLܠ d::E?%LVܠ::&: i: L` dId` L: 3=* 00 :RL:DVݍ8ݹWݍ9:DFGP~xNO!,67wtlJqimEBJ1޸:۩ݴAޢ o:Į  L 7߱%ȥL 7ߩȑƕL:$Ȍ:(:$Q::Aȑ` hh 9 <L E:D:#`::` :FV8e:E:Q8  ?  ?Lީ:@@ :O:@܄LީL? ? 7 L%Ɛ)L0:<:D!Lܥ?``Ɵ``iQ`::Ƙ`:Ӆ:e::FA@PP` 7ߥi:Eȩ:E  ܢ&: `ɛ` `80 'H:E?h:D# #$ $% & &' '! !( # #$ $%% & &' '! !( # #$ $% & &' '! !( # #$ $% & &' '! !( # #$ $% & &' '! !( # #$ $H h ㅀㅁ)d0 䠐`3peed&r4ab%di,ocatk(z$igi:fil,en0: /&/./.47% ,oad 3ave #)/%rror:one:!all:: $elete5#hange5 :4ranspos: ins"uforlength3ample:)nputsamp:in3tart5%nd5 2epla:to:+le!$#o*oy K  deɛ Nd񄡘i :%:r%!2ɛi~TH:܈dehLT⥡:4H ~ ɛ-a{)ߦ NdL6⥡ơedL6 T:DQ8` Q:`*LH:9ȩdh :`  P i@)洤 ֠㙝 `4ablD:::hh Q%" ⦛::ě LH=-"*0+9ɛBݤ ̥6пƳиƲiУ8: :j WL,㊨Jjj8ePL,  "./9DOZ[\gr`~%#  iʅQi ȡ J Dd8 ƀŠt]; ƕ`4rac     L L!"#$*+-=Q4)nZc o8d%$'de  ɛ.-=񦕽 L L'didejLo ʅ) iQ  HhD% HJ/? 9)Jh = 汥J``I` ư'ư``%%ƣ``Ƣ v`` <hh !LhhLH٥8e` 9Q` C~ȑĕLX ȱ``M K 0 ~IH Qh `8`0:L*浢I i L%&'  `F 3 Q8` L2 dId`ŵ淥<BL) Lh""(**Free UL) iMe FI) .  者 Q`dHeHZD  0%'dȩd] Nd  Kmƹ ŵL1hehd`BDEHILV䆕JBDEQ q` E\Z D ?ȱ q)? LV \L6HJJJJ h) iFd`)@w@@L2GL@%(@@@uDEE@@QDL@@@1DD@LI0@LJ@D EȌ@L@DXED@!EW7D!E#? B aBEI iIEiI@i@ EU(ELA=A(}@ pD8}%)E @Ωҥ) @@%E @eE @ @ҭ @ҭ @ҭ @ҭ@ Egҭ@@ҭ @ҥ Eҭ) E`DcD B8E,`B)@ȱEȔ)p!$,D4!LG\HI(HGHHI=I=I"E#E$E) %.GGl G#E"EEEBBi B, @, @i@, , #E, "E#EwD)B"ExD*BLI, @N#E@ G @ޝDDD``D`@EiEi EE DD mD@@ED`#E)"E)?D,P E ,JJ@%/ m,3,@`, ]"EH **)h)?DD,m#E,D D C B,J#E"E, BE,)ԘHI E,EE!J  ԍ ԝұ, ŌE`,Jհ,Y H E` EEҩFIImIII Ա,x I %0, ,7,),l`ii,d`$0!J)E`,ҝ@,D`EIH`$$M*Q* I----JQy!!!!!"#*18LLLL3AJA @ҍҭ @ҍҭ @ L\A^A "LfAhA )LtAvA 0L~AA 7LAA >LAA ELI\L @@%1ҝҕ `B `ɧQ =A!Ȇɩ@ʆˠiȐL"J J% {;L> ;JJJ J *J JLjJ   JL_JLpJLJ-JJ-JJ!I!` + > * 'J%2!  K K̙ :ȅȩ  LWKfKLXKgK-\KkK-]KlK eȠi ɠ йKHIKH IKHILnIILoIILmIICLULI IyLIIѹKyIIKzIIKxIIL gLII`L%3LLҍL^  pL7@AALLҍҭ @ҍ`ҍ`ҍ`ҍ`ҍ`ҍ`ҍ`ҝLH  I .L{  I 9Lp  IIL]L@@#hannel  $igi/ne4wo 3tereoversionby)&@%4` KL7@AALLҍҭ @ҍ`ҍ`ҍ`ҍ`ҍ`ҍ`ҍ`ҝLH  I .L{  I 9Lp  IIL]L@@#hannel  $igi/ne4wo 3tereoversionby)&@$'""E:#"-Dx:*.*"""""""##.#E#_#y#######$.$F$i$$$$$$ % * Ԡ *Writen by Adam Bienias in 25 Jul 1993Input name (*n-dir,RETURN):CIO error #xxx 00 Files Press any k)6ey.Output name (*n-dir,RETURN):A - Digidata compiler.B - Player #1 reCompiler.C - Player #2 reCompiler.D - Player #3 reCompiler.Your choice :H - Back to DOS.Please type new adress: $Please type tabble location: $This file can't be loaded to )7MPT !!!Music name (*n-dir,RETURN):This is not a MPT file.Player location is $xxxx to $xxxx.E - Load sample to buffor.F - Listen sample.G - Save binary buffor.!!! Out of memory !!!Press any oktave key or SHIFT to exit.Digidata name (*n-dir,RETUR)8N):Samples location - $xxxx to $xxxx.  '(v)++e,,& H"DI"EIɛHI  BLV BLV % *"+"."/"0"*".+"."m."."/"m/"/".0" %." %/" %0" %6"5"8"` `5"`HJJJJ &h))9 0:i` V >' L%L %""" L% % &L'B JD"E V0`L&J"#"DEBCK V0`L&l =" &=""* ɛL'`"$" Z&*" & *" L%L&*"*" %"" L% % >'8`B):D"E(HI V L&`BHI V0`L&  ݩ B 'D'E'H'I V0``L&- ->"@"]]/:>"?" % % ;& .% L% # L%#8A <%=%l); + , L% & (1"2" L% & (@"A"C"iB"C" L% L% & Z& L'- (-- (- L'@"B"2"A"m'8C" L' L' %L'8m2"`" (ʽ" ( %."/"."`80 `8`1")<2"1"2" 8鰅1"e*"2"e+" i+ L% &"ɛ (1"2" >'L) L% & Z& +'' L' L' %L') L% & + P'8B"@"3"'C"A"4"'''1"D"2" P' %)Ɇ L% & ,-E"1"2" 8 8)=鰅1"e;"2"e<";"m3"*"<"m4"+" i+ L% &"ɛ (1"2" >'L))Ɇt%D","E"m'-"E" %D" % -" %," % L% L% &"ɛ (D"E" >'LI*8-mE" 8;"@"."<"A"/"]]]m."]]m/"])>ߠ_m."__m/"_ + L% & Z& L' L' L')Ɇ'D"@"E"A"8,"B"-"C" L' L' %L'Z$2" %1" % +LL% +" %*"L%1"@"2"A"*"B"+"C"''` L% &` Z& %'." %'-."` L% &L')L{) +)? Z& P'  L% &L'XF"YG" %L' L% & Z&@"A"8F"'B"G"'C">"?" L' L' %XL' L%x)) I@y!-0ޘi 9-,u-,хmF"]mG" iił僰$0JJJJ  ҭ)Lk,)@ Z& P'- L/&8-' P'L%ZSXDCVGBHNJMQ"W#ER%T&Y'UI(O)P_| "$&)+.037:=AEIMRW\agnt{%7I]q *Kn>pLL%()Z$L+)A#ȱ  #L1)? ##$)ۭ$$ )+$ ǭ=2(} ?8}ԭȭ)6vҹ+ҹǭ %%ʈ`뭅﭅` #8 ,)𝯭ȱ')B)LI߭ 筽)ޯ#ǭ˭i%)˭}í ?`{|L0`ȹ` ۭۭ`@N+'-8) ,`} í ?˭׭`ɀ4(H)h)0 I L)C $L)L)?L KL)-  .+`+ +Ȍ, 뭅ȹ﭅ )ϭ)pJJJȱ H)?h)ȱ߭`()JJϭ}``8ϭL׭ ׭}ϭ׭`8׭ ?Lܪ8׭Lܪ}׭L L }L{ϭ0)D}׭׭ϭϭIϭ׭`)?㭨` fg'JJJJJ ( ǭ`}`}í ?`%`%`%`- ҝ``/01) Lp0!pyi@/"qzi0iF/iG LI I/ )E#N0)$뭭`/ **)` Tۭ)/ )~ 0 ` T0 ̩ V/JԘʬ׬-,,`,.JJJJ  ԍ ԝұ  ԍ ԝŌ,`,/JհԘʬ׬- -` T/ K0)?)Fi 멝 `0/-`!"`ҍ%ǭ Ң+-`֪ͪtqx«I^.@ /[38jjFAn0R"ȠzU4ؽw`N8'øxpjd^ )G8倅偅8fɸ鮐`$pO0! H @`) Ր3) ,騐鮰$0 J K HL⮩q`L*LŢSM΄LvKOȱ)HsLꢽs L* {OwȌ΄  H/ҽ+h?`_+`7 #8o,)+ȱ77)LS[ [+)+#?Ci%)C};3 |gg`c#')I)JJ G}//`8GL6K 6/K}GK`38K3 |LP/8KLM3}KLb L6 }3L|G0}KKGGIGK`w0`{ˣ̣w`owOO`@}s;3 |7CKkg`ɀ1%H)h)0 IoLء )JLء Lء)?Lҡ) _ )GJJJJcȱ H)?kh)WȱS[LءWK/`?JJJJJ (}//`};L|- Ґ)LꢢS6Tʎ>_+ҍ ?3 7ҭS`@  )K3CMW].8倅偅8fɋ飐`$pO0!  @`) Ր3) ,預饰$0   Lq`LeL?AB-M>L=%)ȱL)L L*  >BȌ=>(C> ;I mvnwioB %=|(} @8};ҭҭ? % &ҭҭҭҭ` ef`! #89,D)ȱ@!!)LK-1 1)#%')Mi%)'}# @55`3eA)JJ);}`;`8)8);`+;}+})+`8+ @L8+;8+L}+L Lt }L@+)0Ȉ+))I)+`0``9 )N`@%}L蚝# @!'+75`ɀ1%H)h)0 I9L3 C>L3 қL3)?L3) L3 ef ))JJJJ3ȱ H)?7h)/ȱ-1L3,FɜLEUVFL`EUU8)O,`/%`}f%@JJJJJ (}`}#L@x?- Ґ)Lٛ# .ʎC>> ҍ? % !ҭ-B`ѩ,FL ԱJJJJ  B Ү B ,  B)P ҭ)д`iiFL`$JJJJ)`P@  3K[nx~ "$&)+.037:=AEIMRW\agnt{%7I]q *Kn>p)QDDe8倅)R8fe鞐`$pO0! @`) Ր3) ,阐e頰$0  Lq`DDe8倅(XԦ`  *'  } *(L `(  L l pL[,L] C i0  p  gފދLh ( LD 0  0 C  C  \i +$+0';-T $(%)  b L[C `D P^߰")(݃   $DDG@НL]S")M T H0 G$Ș݃ b 8$}$%8(() T `$E0(0)8`$GE` P-U Li 8GD }L[ PH >iJ ;  yyB ' |L[ "E( % H$ H#`L]B  0 G LO<  ( d lH۪!A3 A jA !-VB EIC Y$E0 F  < 7 JN8Ndâ!,P h0ʠJd,6 ' r/ $ ɛ ` '  L[  l }-       -W L[L  }  '  L[   p  ` g  l }) g ' L[) ̠,L]T-0 |LM N݃:ː6UV LM N L(TU N,)MLL[IL3-XGDIɛ ɜ DI  , JȊGм  G I) GȦ=*GG ȄI1200820I H1E 1h0hIGI2ȢI`FE 0ɛ rɛ$ l '蚦TTUV-YD`M L$:;Pyȱ$` r  iȱ$/:ȱ$VWyA**⩀ / `$***? mL]-+ȱ$ɛ m* ? g. $0f.?'@ wAsTt/` 0: gL -Z `$0`j`& CpCi s L0JCܢj? I#𴽎F ގМގ& & 0 C4 08L`0   | 레L] EGȽGȽG | -[E` 8,  }EG)݀G)ȱGȱG`"!L] l!i栠$8  (IƭIp  h,g+j? 8 ii(Lq)! S S0$} ) E9-\`H)N,L]8GH Lq`gNgfj****8jHi h`  2J  &e2i`"%?&;^$IM ! ! <u hh`$Ev옝^! 1-]EHFHjm GHm H`u$Ev`L=? +`!,pFE ȄD8 q D&E`I0` i`+DOS SYSMOC.I   J ٍ = ) F)8`Ll T!U<; -^Ln <JM -18     HH =D 2 :  /1[F:M #.!  `>C #   #`>   eL'>/b;\I-_\o@ @LK~ L  % /e  LL HH0S0N:;=91D,1ɛK$ɛ`:;ʾ  ,ɛ`XYȄ #`DTDRLUFFFCICLRSJ-`==CIYEEONSMDLNOOUAOOOARPLNCL#####PANVBNFR*),-PQOR}a/%<) j ө  RES L%-, # 3 0 %   4(H 4(`( 3  #  ZOi-aۨ L4RE 3 =F S Z +8 0+  FF % 4 4& 4(X)Y    # 4 ʤ Ȅ LF F LH hL4`-b*J 0 B B 0a   8    Lkl  );<  : ` 0 } T T 7̀΀LIl <;`<L 3   #/-c ! R( 7 7   7 89i L7 ,(&   L480  ` Ln    `   HJJJJ h) ii0 ``0  ,BLV[J  B Vso Fhh`-d GH ,H hɐɀɡ)HDCȱCɛeCD먥D hN MSп` ED` OIH`hhXhh  nL Free Fil-DBreakI/O-Error 128Disk fullWrite protectedFile MismatchBad FilenameDOS I-eI+/D - Version 6.4 RUN:(c) '87 by S.D.Br`čLLockedDevice doneDIR fullNot foundLoad?Bad DOSHex?AbortFromToHD) S)Eh` ɛLn ;LD2:+DOS SYSMOC.I   J ٍ24* PLAYERY TXT 024* DJPACK ,L%()Z$L+#ȱ  #L1)? ##$)$$ )+$ =2(} ?8}ԭ)6vҹ+ҹ %%ʈ1g`` #8 ,)ȱ')LI )ޯ#i%)} ?`{|L0`ȹ` `@N+'-8) ,`} 1qZ3FPYq4ReuBPOCZATEKTXTBVOICE TXTB4PATERN TXTB GTRACK TXTB QFILE TXTBZSPECIAL TXTBrPLAYERY TXTB:MPT211 COMB6MPT24 COMB;MPT24S COMB5CMP COMBSDOS SYSBfPLR OBJ ?`ɀ4(H)h)0 I L $L)L)?L KL)-  .+`+ +Ȍ, ȹ ))pJJJȱ H)?h)ȱ`()JJ}``8L }`81r ?L8L}L L }L{0}I`)?` fg'JJJJJ ( `}`} ?`%`%`%`- ҝ``/01) Lp0!pyi@/"qzi1s0iF/iG LI I/ #N0)$`/ **)` T)/ )~ 0 ` T0 V/JԘ-,,`,.JJJJ  ԍ ԝұ  ԍ ԝŌ,1t`,/JհԘ- -` T/ K0)?i `0/-`!"`ҍ% Ң+-`tqxI^.@ turn>=default File name? Is drive D : on line?Only  se1uctors in fileŠӠSpartaDOS diskPathCurrent densit38jjFAn0R"ȠzU4ؽw`N8'øxpjd^ 0