TIA
From Atariki
Wersja z dnia 23:21, 2 sty 2006 Piotrv (Dyskusja | wkład) (→Dźwięk) ← Previous diff |
Wersja z dnia 00:44, 3 sty 2006 KMK (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 5: | Linia 5: | ||
== Grafika == | == Grafika == | ||
- | Umożliwia wyświetlenie pola gry o rozdzielczości 40x192 i dwóch graczy (player) oraz dwóch pocisków (missle) i jednej piłki (ball) na wysokość całego ekranu, paleta 128 kolorów. Pociski oraz piłka mają rozdzielczość poziomą 1 bitu, player natomiast składa się z 8 bitów. Różnica między pociskami a piłką jest taka, że ta druga ma dodatkowy rejestr opóźniający wyświetlanie o jedną linię; ponieważ program aktualizuje TIA zazwyczaj co dwie linie, rejestr ten zwiększa dokładność przesuwu pionowego. Wszystkie obiekty ruchome można rozciągać w poziomie, obiekty typu player dodatkowo mają możliwość lustrzanego odbicia oraz powielania do 3 razy. | + | Umożliwia wyświetlenie pola gry o rozdzielczości 40x192 i dwóch graczy (player) oraz dwóch pocisków (missile) i jednej piłki (ball) na wysokość całego ekranu, paleta 128 kolorów. Pociski oraz piłka mają rozdzielczość poziomą 1 bitu, player natomiast składa się z 8 bitów. Różnica między pociskami a piłką jest taka, że ta druga ma dodatkowy rejestr opóźniający wyświetlanie o jedną linię; ponieważ program aktualizuje TIA zazwyczaj co dwie linie, rejestr ten zwiększa dokładność przesuwu pionowego. Wszystkie obiekty ruchome można rozciągać w poziomie, obiekty typu player dodatkowo mają możliwość lustrzanego odbicia oraz powielania do 3 razy. |
== Dźwięk == | == Dźwięk == |
Wersja z dnia 00:44, 3 sty 2006
TIA - Television Interface Adapter. Specjalizowany chip graficzno-muzyczny, stosowany m.in. w konsoli 2600.
Inna nazwa: Stella
Numer katalogowy: CO104444D
Grafika
Umożliwia wyświetlenie pola gry o rozdzielczości 40x192 i dwóch graczy (player) oraz dwóch pocisków (missile) i jednej piłki (ball) na wysokość całego ekranu, paleta 128 kolorów. Pociski oraz piłka mają rozdzielczość poziomą 1 bitu, player natomiast składa się z 8 bitów. Różnica między pociskami a piłką jest taka, że ta druga ma dodatkowy rejestr opóźniający wyświetlanie o jedną linię; ponieważ program aktualizuje TIA zazwyczaj co dwie linie, rejestr ten zwiększa dokładność przesuwu pionowego. Wszystkie obiekty ruchome można rozciągać w poziomie, obiekty typu player dodatkowo mają możliwość lustrzanego odbicia oraz powielania do 3 razy.
Dźwięk
2 kanały
(art. utworzony na podst. 2600)
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.