Quantum Paint
From Atariki
Wersja z dnia 14:50, 22 maj 2006 Vulgar (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 14:59, 22 maj 2006 Vulgar (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 3: | Linia 3: | ||
* od 16 do 128 kolorów na rastrach | * od 16 do 128 kolorów na rastrach | ||
- | * tryb 512 kolorów (podobnie jak w [[SPECTRUM 512]]) | + | * tryb 512 kolorów jednocześnie (podobnie jak w [[SPECTRUM 512]] około 48 kolorów w linii) |
- | * 4096 ([[interlace]]) ! | + | * 4096 jednocześnie ([[interlace]], około 48 kolorów w linii) ! |
Obrazki zapisuje we własnym formacie '''*.PBX''', a do ich wyświetlania służy zewnętrzny program. | Obrazki zapisuje we własnym formacie '''*.PBX''', a do ich wyświetlania służy zewnętrzny program. |
Wersja z dnia 14:59, 22 maj 2006
Quantum Paint - Freeware 'owy program do obróbki grafiki rastrowej dla Atari ST/TT030 z 1988 roku. Działa w niskiej rozdzielczości ST (320x200 pixeli) i pozwala na każdym ST na prace w trzech trybach:
- od 16 do 128 kolorów na rastrach
- tryb 512 kolorów jednocześnie (podobnie jak w SPECTRUM 512 około 48 kolorów w linii)
- 4096 jednocześnie (interlace, około 48 kolorów w linii) !
Obrazki zapisuje we własnym formacie *.PBX, a do ich wyświetlania służy zewnętrzny program.
Potrafi importować obrazki w standardowych formatach DEGASa (*.PI?), NEOCHROME jak również w formatach znanych z AMIGI w trybach 16, 32 kolorów oraz co ciekawe HAM (Hold And Modify), o rozszerzenie *.IFF
Niestety oferuje bardzo proste i słabe funkcje edycyjne, z tego względu raczej przydatny do "podkolorowywania" uprzednio przygotowanych grafik oraz do importu/wyświetlania w większej ilości kolorów niż standardowe 16.
[Do pobrania ]
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.