Quantum Paint
From Atariki
Wersja z dnia 15:11, 22 maj 2006 Vulgar (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 15:14, 22 maj 2006 Vulgar (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 9: | Linia 9: | ||
Obrazki zapisuje we własnym formacie '''*.PBX''', a do ich wyświetlania służy zewnętrzny program. | Obrazki zapisuje we własnym formacie '''*.PBX''', a do ich wyświetlania służy zewnętrzny program. | ||
- | Potrafi importować obrazki w standardowych formatach [[DEGAS]]a (*.PI?), [[NEOCHROME]] jak również w formatach znanych z AMIGI w trybach 16, 32 kolorów oraz co ciekawe '''HAM''' (''Hold And Modify''), o rozszerzenie '''*.IFF''' | + | Potrafi importować obrazki w standardowych formatach [[DEGAS]]a (*.PI?), [[NEOCHROME]] jak również w formatach znanych z AMIGI w trybach 16, 32 kolorów oraz co ciekawe [http://en.wikipedia.org/wiki/Hold_And_Modify HAM] (''Hold And Modify''), o rozszerzenie '''*.IFF''' |
Niestety oferuje bardzo proste i słabe funkcje edycyjne, z tego względu raczej przydatny do "podkolorowywania" uprzednio przygotowanych grafik oraz do importu/wyświetlania w większej ilości kolorów niż standardowe 16. | Niestety oferuje bardzo proste i słabe funkcje edycyjne, z tego względu raczej przydatny do "podkolorowywania" uprzednio przygotowanych grafik oraz do importu/wyświetlania w większej ilości kolorów niż standardowe 16. |
Wersja z dnia 15:14, 22 maj 2006
Quantum Paint - Freeware 'owy program do obróbki grafiki rastrowej dla Atari ST/TT030 z 1988 roku w wersji 2.0. Działa w niskiej rozdzielczości ST (320x200 pixeli) i pozwala na każdym ST na prace w trzech trybach:
- STANDARD SYSTEM - od 16 do 128 kolorów na rastrach
- SUPER PALLETE - tryb 512 kolorów jednocześnie (podobnie jak w SPECTRUM 512 około 48 kolorów w linii)
- INTERLACED PALETTE - 4096 jednocześnie (interlace, około 48 kolorów w linii) !
Obrazki zapisuje we własnym formacie *.PBX, a do ich wyświetlania służy zewnętrzny program.
Potrafi importować obrazki w standardowych formatach DEGASa (*.PI?), NEOCHROME jak również w formatach znanych z AMIGI w trybach 16, 32 kolorów oraz co ciekawe HAM (Hold And Modify), o rozszerzenie *.IFF
Niestety oferuje bardzo proste i słabe funkcje edycyjne, z tego względu raczej przydatny do "podkolorowywania" uprzednio przygotowanych grafik oraz do importu/wyświetlania w większej ilości kolorów niż standardowe 16.
[Do pobrania ]
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.