Equalizer
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 15:00, 9 lip 2006 Dracon (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 16:16, 9 lip 2006 Dracon (Dyskusja | wkład) (odchudzenie artykulu na zyczenie) Next diff → |
||
Linia 4: | Linia 4: | ||
Obok przykład z czołówki gry "MUFF" na Atari XL/XE. | Obok przykład z czołówki gry "MUFF" na Atari XL/XE. | ||
- | Na dole z kolei "poziomy" equlizer z gry "LORIEN's TOMB". | ||
- | <br> | ||
- | <br> | ||
- | |||
- | {{grafr|LORIENs eq.png}} | ||
[[Kategoria:Glosariusz]] | [[Kategoria:Glosariusz]] |
Wersja z dnia 16:16, 9 lip 2006
W znaczeniu demoscenowym, graficzne zobrazowanie odgrywanego dźwięku (najczęściej w postaci kolorowych "słupków", dynamicznie reagujących na aktualną głośność muzyki/odgłosu). Postrzegany jest jako dodatkowy element 'ozdobny' w niektórych demach i programach, co objawia się czasem humorystyczną prośbą o wstawienie gdzieś jeszcze jakiegoś "equalizera" (czyli dodatkowej, nie tak bardzo potrzebnej, atrakcji). Jeśli chodzi o 8-bitowe Atari, to equalizery były pokazywane w demach po 1990 r. oraz popularnych edytorach muzycznych (np. Chaos Music Composer, Music ProTracker), obecnie (jako dodatkowy efekt), są "na wymarciu".
Obok przykład z czołówki gry "MUFF" na Atari XL/XE.