Tryby Graficzne ST
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 21:25, 22 mar 2008 Miker (Dyskusja | wkład) (→Podstawowe tryby Atari Falcon 030 - dodałem troszkę, sprawdźcie, bo nie mam sprzęta...) ← Previous diff |
Wersja z dnia 10:38, 24 mar 2008 Macgyver (Dyskusja | wkład) (→Podstawowe tryby Atari Falcon 030) Next diff → |
||
Linia 16: | Linia 16: | ||
== Podstawowe tryby Atari Falcon 030 == | == Podstawowe tryby Atari Falcon 030 == | ||
- | * wszystkie tryby graficzne Atari STE | + | |
- | * wszystkie tryby graficzne Atari TT | + | Procesor graficzny [[Falcon|Falcona]] posiada procesor graficzny [[Videl]], który w przeciwieństwie do układów graficznych z modeli [[Atari ST|ST]] i [[Atari TT|TT]] nie ogranicza się do sztywno przypisanych trybów graficznych. |
- | * tryby VGA: | + | |
- | ** SVGA (640x480 w 256 kolorach) | + | |
- | ** VGA true-color (320x480 w 32768(15bit) lub 65536(16bit) kolorach) | + | |
{{Stub}} | {{Stub}} | ||
[[Kategoria:Atari ST]] | [[Kategoria:Atari ST]] |
Wersja z dnia 10:38, 24 mar 2008
Podstrona ta zawiera opis wszystkich podstawowych trybów graficznych stosowanych w Atari ST/TT/Falcon.
Podstawowe tryby ATARI ST/E
- ST LOW - tryb niskiej rozdzielczości 320x200 pikseli w 16 kolorach z palety 512 (seria ST) lub 4096 (seria STE) barw
- ST MEDIUM - tryb średniej rozdzielczości 640x200, w 4 kolorach (paleta jak w ST LOW)
- ST HIGH - tryb monochromatyczny (czarno-biały) o rozdzielczości 640x400 pikseli. Ze względu na parametry sygnału wizji (częstotliwość odchylania pionowego 71 Hz, poziomego 36 kHz, cyfrowy sygnał wizyjny) wymaga zastosowania specjalnych monitorów, takich jak SM124 i SM144 lub VGA.
Podstawowe tryby Atari TT030
Procesor wizyjny Shifter TT podobnie jak Shifter ST pracuje w dwóch trybach, VGA oraz ECL przy TT HIGH.
- wszystkie tryby graficzne Atari STE, tryb ST HIGH dostępny jako DUOCHROME na monitorze VGA.
- TT LOW - 320x480 w 256 kolorach z palety 4096 barw,
- TT MEDIUM - 640x480 w 16 kolorach z palety 4096 barw, zasadniczo zgodny z (później wprowadzonym) trybem VGA znanym z PC (lecz w Atari większa paleta barw - oryginalnie tryb VGA miał paletę 256 barw)
- TT HIGH - tryb monochromatyczny o rozdzielczości 1280x960. Częstotliwość odchylania pionowego to 72 Hz, poziomego 72 kHz, sygnał wizji jest cyfrowy. Wymaga zastosowania specjalnego, dziewiętnast0calowego monitora, takiego jak TTM194,TTM195 lub Protar.
Podstawowe tryby Atari Falcon 030
Procesor graficzny Falcona posiada procesor graficzny Videl, który w przeciwieństwie do układów graficznych z modeli ST i TT nie ogranicza się do sztywno przypisanych trybów graficznych.
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.