Chaos Music Miąchadełko
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 05:58, 27 gru 2006 Miker (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Aktualna wersja Krótki (Dyskusja | wkład) (ujednoznacznienie linku CMC) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | Programik, autorstwa [[Rzóg]]a, nazwany w skrócie '''CMM''', mający na celu takie przekształcenie (zamiąchanie) pliku [[CMC]], aby stał się on niemożliwy do "wycięcia" z programu (także gry, [[demo|dema]] itd.) za pomocą konwencjonalnych metod. | + | Programik, autorstwa [[Rzóg]]a, nazwany w skrócie '''CMM''', mający na celu takie przekształcenie (zamiąchanie) pliku [[CMC (format pliku)|CMC]], aby stał się on niemożliwy do "wycięcia" z programu (także gry, [[demo|dema]] itd.) za pomocą konwencjonalnych metod. |
Do wyboru mamy trzy opcje: | Do wyboru mamy trzy opcje: | ||
*wycięcie nagłówka ("cmc data file") | *wycięcie nagłówka ("cmc data file") | ||
Linia 5: | Linia 5: | ||
*zmiana struktury pliku. | *zmiana struktury pliku. | ||
- | Można także stosować ich kombinację. O ile dwie pierwsze metody ''zamiąchania'' dają jeszcze nadzieję na odratowanie pliku, o tyle ostatnia już nie. Fragment pliku zostaje przeniesiony w inne miejsce, podawany jest nowy adres startu muzyczki, a o wczytaniu pliku na powrót do CMCa można już wtedy tylko pomarzyć. | + | Można także stosować ich kombinację. O ile dwie pierwsze metody ''zamiąchania'' dają jeszcze nadzieję na odratowanie pliku, o tyle ostatnia już nie. Fragment pliku zostaje przeniesiony w inne miejsce, podawany jest nowy adres startu muzyczki, dlatego wczytanie pliku ponownie do CMC nie jest możliwe. |
Programik miał swoje zastosowanie w paru grach, m. in. [[Sexy Six]] oraz [[Cyborg]] oraz (prawdopodobnie) w niektórych [[intro|intrach]] wystawionych na [[QuaST 1995]] ([[Intro 1]] oraz [[Intro 2]]). | Programik miał swoje zastosowanie w paru grach, m. in. [[Sexy Six]] oraz [[Cyborg]] oraz (prawdopodobnie) w niektórych [[intro|intrach]] wystawionych na [[QuaST 1995]] ([[Intro 1]] oraz [[Intro 2]]). |
Aktualna wersja
Programik, autorstwa Rzóga, nazwany w skrócie CMM, mający na celu takie przekształcenie (zamiąchanie) pliku CMC, aby stał się on niemożliwy do "wycięcia" z programu (także gry, dema itd.) za pomocą konwencjonalnych metod. Do wyboru mamy trzy opcje:
- wycięcie nagłówka ("cmc data file")
- wstawienie błędnych patternów (do wolnych patternów wstawiane są losowe wartości, czasami zawieszające Chaos Music Composera)
- zmiana struktury pliku.
Można także stosować ich kombinację. O ile dwie pierwsze metody zamiąchania dają jeszcze nadzieję na odratowanie pliku, o tyle ostatnia już nie. Fragment pliku zostaje przeniesiony w inne miejsce, podawany jest nowy adres startu muzyczki, dlatego wczytanie pliku ponownie do CMC nie jest możliwe.
Programik miał swoje zastosowanie w paru grach, m. in. Sexy Six oraz Cyborg oraz (prawdopodobnie) w niektórych intrach wystawionych na QuaST 1995 (Intro 1 oraz Intro 2).