G2F
From Atariki
(Różnice między wersjami)
| Wersja z dnia 11:44, 6 mar 2011 Tebe (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 17:40, 6 mar 2011 Tebe (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
| Linia 1: | Linia 1: | ||
| Format pliku G2F jest przeznaczony dla programu [[Graph2Font]]. Autor z lenistwa uprościł go maksymalnie, przez co objętość plików G2F jest dosyć spora, średnio 160 kB. Duża objętość i podatność na kompresję wynika głównie z tego, że jest to zrzut pamięci zarezerwowanej na tablice używane przez G2F. W ostatnich wersjach programu umożliwiona została kompresja plików G2F. | Format pliku G2F jest przeznaczony dla programu [[Graph2Font]]. Autor z lenistwa uprościł go maksymalnie, przez co objętość plików G2F jest dosyć spora, średnio 160 kB. Duża objętość i podatność na kompresję wynika głównie z tego, że jest to zrzut pamięci zarezerwowanej na tablice używane przez G2F. W ostatnich wersjach programu umożliwiona została kompresja plików G2F. | ||
| + | |||
| + | Pliki kompresowane są przy pomocy ogólnie dostępnej biblioteki ZLIB, posiadają wówczas nagłówek G2FZLIB. | ||
| + | |||
| + | Format pliku G2F: | ||
| + | <pre> | ||
| + | $0000 - Screen_Width = [32, 40, 48] | ||
| + | $0001 - bit 0..2 Pixel = [1,2,4] | ||
| + | bit 3..7 Charset Compress ($80-Normal, $40-Optymizing, $20-Original, $10-JGP, $08-JGP2) | ||
| + | |||
| + | $0002 - Charsets_�Count | ||
| + | $0003..30*Screen_Width - Screen, Invers Data | ||
| + | |||
| + | (Charsets_�Count+1)*1024 - Charsets Data | ||
| + | |||
| + | 30 bytes - bit 0..6 Table with Charsets | ||
| + | bit 7 newFnt | ||
| + | |||
| + | $500 bytes - Colors ($100-Background, $100-Color0, $100-Color1, $100-Color2, $100-Color3) | ||
| + | $400 bytes - PMG Colors ($100-PM0, $100-PM1, $100-PM2, $100-PM3) | ||
| + | |||
| + | $200 bytes - Player0 DATA | ||
| + | $200 bytes - Missile0 DATA | ||
| + | |||
| + | $200 bytes - Player1 DATA | ||
| + | $200 bytes - Missile1 DATA | ||
| + | |||
| + | $200 bytes - Player2 DATA | ||
| + | $200 bytes - Missile2 DATA | ||
| + | |||
| + | $200 bytes - Player3 DATA | ||
| + | $200 bytes - Missile3 DATA | ||
| + | |||
| + | $800 bytes - Smask | ||
| + | |||
| + | 240*290 bytes - Sprajt | ||
| + | 240*290 bytes - SprajtX | ||
| + | |||
| + | $100 bytes - 5th_Player[0..255] | ||
| + | 5th_Player[1] bit0..2 = g2f_mode = [1,2,3] | ||
| + | bit6 = 0 - DLI MODE | ||
| + | 1 - DLI+ MODE | ||
| + | |||
| + | bit7 = 0 - GED+ MODE | ||
| + | 1 - GED+ disabled badlines MODE | ||
| + | |||
| + | 240*24 bytes - Raster program | ||
| + | |||
| + | 30 bytes - Graphics Mode = [1,2,4,255] | ||
| + | |||
| + | 210 bytes - unused | ||
| + | |||
| + | 16 bytes - [0..15] | ||
| + | raster_ofset = [0]-8 | ||
| + | |||
| + | 1 bytes - CHARSET LIMITATIONS - LAST CHAR | ||
| + | |||
| + | $500 - Lock Colors ($100-Background, $100-Color0, $100-Color1, $100-Color2, $100-Color3) | ||
| + | |||
| + | 1 bytes - unused | ||
| + | |||
| + | 3 bytes - Video_Chipset [0..2] | ||
| + | [0] = 0 - ANTIC+GTIA, 1 - ANTIC+VBXE | ||
| + | [1] = color map cell width | ||
| + | [2] = color map cell height | ||
| + | |||
| + | 48*240 bytes - VBXE color map | ||
| + | |||
| + | 1 bytes - CHARSET LIMITATIONS - FIRST CHAR | ||
| + | |||
| + | 30*Screen_Width bytes - Invers2 Data (DLI+ mode) | ||
| + | |||
| + | 30 bytes - Table2 Data | ||
| + | |||
| + | 128 bytes - Charset limitations | ||
| + | |||
| + | 240*2 bytes - Raster line offset program | ||
| + | |||
| + | 1 bytes - unused | ||
| + | </pre> | ||
| {{stub}} | {{stub}} | ||
| [[Kategoria:Emulacja]] | [[Kategoria:Emulacja]] | ||
| [[Kategoria:Formaty plików]] | [[Kategoria:Formaty plików]] | ||
Wersja z dnia 17:40, 6 mar 2011
Format pliku G2F jest przeznaczony dla programu Graph2Font. Autor z lenistwa uprościł go maksymalnie, przez co objętość plików G2F jest dosyć spora, średnio 160 kB. Duża objętość i podatność na kompresję wynika głównie z tego, że jest to zrzut pamięci zarezerwowanej na tablice używane przez G2F. W ostatnich wersjach programu umożliwiona została kompresja plików G2F.
Pliki kompresowane są przy pomocy ogólnie dostępnej biblioteki ZLIB, posiadają wówczas nagłówek G2FZLIB.
Format pliku G2F:
$0000 - Screen_Width = [32, 40, 48]
$0001 - bit 0..2 Pixel = [1,2,4]
bit 3..7 Charset Compress ($80-Normal, $40-Optymizing, $20-Original, $10-JGP, $08-JGP2)
$0002 - Charsets_�Count
$0003..30*Screen_Width - Screen, Invers Data
(Charsets_�Count+1)*1024 - Charsets Data
30 bytes - bit 0..6 Table with Charsets
bit 7 newFnt
$500 bytes - Colors ($100-Background, $100-Color0, $100-Color1, $100-Color2, $100-Color3)
$400 bytes - PMG Colors ($100-PM0, $100-PM1, $100-PM2, $100-PM3)
$200 bytes - Player0 DATA
$200 bytes - Missile0 DATA
$200 bytes - Player1 DATA
$200 bytes - Missile1 DATA
$200 bytes - Player2 DATA
$200 bytes - Missile2 DATA
$200 bytes - Player3 DATA
$200 bytes - Missile3 DATA
$800 bytes - Smask
240*290 bytes - Sprajt
240*290 bytes - SprajtX
$100 bytes - 5th_Player[0..255]
5th_Player[1] bit0..2 = g2f_mode = [1,2,3]
bit6 = 0 - DLI MODE
1 - DLI+ MODE
bit7 = 0 - GED+ MODE
1 - GED+ disabled badlines MODE
240*24 bytes - Raster program
30 bytes - Graphics Mode = [1,2,4,255]
210 bytes - unused
16 bytes - [0..15]
raster_ofset = [0]-8
1 bytes - CHARSET LIMITATIONS - LAST CHAR
$500 - Lock Colors ($100-Background, $100-Color0, $100-Color1, $100-Color2, $100-Color3)
1 bytes - unused
3 bytes - Video_Chipset [0..2]
[0] = 0 - ANTIC+GTIA, 1 - ANTIC+VBXE
[1] = color map cell width
[2] = color map cell height
48*240 bytes - VBXE color map
1 bytes - CHARSET LIMITATIONS - FIRST CHAR
30*Screen_Width bytes - Invers2 Data (DLI+ mode)
30 bytes - Table2 Data
128 bytes - Charset limitations
240*2 bytes - Raster line offset program
1 bytes - unused
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.
