G2F
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 11:44, 6 mar 2011 Tebe (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 17:40, 6 mar 2011 Tebe (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
Format pliku G2F jest przeznaczony dla programu [[Graph2Font]]. Autor z lenistwa uprościł go maksymalnie, przez co objętość plików G2F jest dosyć spora, średnio 160 kB. Duża objętość i podatność na kompresję wynika głównie z tego, że jest to zrzut pamięci zarezerwowanej na tablice używane przez G2F. W ostatnich wersjach programu umożliwiona została kompresja plików G2F. | Format pliku G2F jest przeznaczony dla programu [[Graph2Font]]. Autor z lenistwa uprościł go maksymalnie, przez co objętość plików G2F jest dosyć spora, średnio 160 kB. Duża objętość i podatność na kompresję wynika głównie z tego, że jest to zrzut pamięci zarezerwowanej na tablice używane przez G2F. W ostatnich wersjach programu umożliwiona została kompresja plików G2F. | ||
+ | |||
+ | Pliki kompresowane są przy pomocy ogólnie dostępnej biblioteki ZLIB, posiadają wówczas nagłówek G2FZLIB. | ||
+ | |||
+ | Format pliku G2F: | ||
+ | <pre> | ||
+ | $0000 - Screen_Width = [32, 40, 48] | ||
+ | $0001 - bit 0..2 Pixel = [1,2,4] | ||
+ | bit 3..7 Charset Compress ($80-Normal, $40-Optymizing, $20-Original, $10-JGP, $08-JGP2) | ||
+ | |||
+ | $0002 - Charsets_�Count | ||
+ | $0003..30*Screen_Width - Screen, Invers Data | ||
+ | |||
+ | (Charsets_�Count+1)*1024 - Charsets Data | ||
+ | |||
+ | 30 bytes - bit 0..6 Table with Charsets | ||
+ | bit 7 newFnt | ||
+ | |||
+ | $500 bytes - Colors ($100-Background, $100-Color0, $100-Color1, $100-Color2, $100-Color3) | ||
+ | $400 bytes - PMG Colors ($100-PM0, $100-PM1, $100-PM2, $100-PM3) | ||
+ | |||
+ | $200 bytes - Player0 DATA | ||
+ | $200 bytes - Missile0 DATA | ||
+ | |||
+ | $200 bytes - Player1 DATA | ||
+ | $200 bytes - Missile1 DATA | ||
+ | |||
+ | $200 bytes - Player2 DATA | ||
+ | $200 bytes - Missile2 DATA | ||
+ | |||
+ | $200 bytes - Player3 DATA | ||
+ | $200 bytes - Missile3 DATA | ||
+ | |||
+ | $800 bytes - Smask | ||
+ | |||
+ | 240*290 bytes - Sprajt | ||
+ | 240*290 bytes - SprajtX | ||
+ | |||
+ | $100 bytes - 5th_Player[0..255] | ||
+ | 5th_Player[1] bit0..2 = g2f_mode = [1,2,3] | ||
+ | bit6 = 0 - DLI MODE | ||
+ | 1 - DLI+ MODE | ||
+ | |||
+ | bit7 = 0 - GED+ MODE | ||
+ | 1 - GED+ disabled badlines MODE | ||
+ | |||
+ | 240*24 bytes - Raster program | ||
+ | |||
+ | 30 bytes - Graphics Mode = [1,2,4,255] | ||
+ | |||
+ | 210 bytes - unused | ||
+ | |||
+ | 16 bytes - [0..15] | ||
+ | raster_ofset = [0]-8 | ||
+ | |||
+ | 1 bytes - CHARSET LIMITATIONS - LAST CHAR | ||
+ | |||
+ | $500 - Lock Colors ($100-Background, $100-Color0, $100-Color1, $100-Color2, $100-Color3) | ||
+ | |||
+ | 1 bytes - unused | ||
+ | |||
+ | 3 bytes - Video_Chipset [0..2] | ||
+ | [0] = 0 - ANTIC+GTIA, 1 - ANTIC+VBXE | ||
+ | [1] = color map cell width | ||
+ | [2] = color map cell height | ||
+ | |||
+ | 48*240 bytes - VBXE color map | ||
+ | |||
+ | 1 bytes - CHARSET LIMITATIONS - FIRST CHAR | ||
+ | |||
+ | 30*Screen_Width bytes - Invers2 Data (DLI+ mode) | ||
+ | |||
+ | 30 bytes - Table2 Data | ||
+ | |||
+ | 128 bytes - Charset limitations | ||
+ | |||
+ | 240*2 bytes - Raster line offset program | ||
+ | |||
+ | 1 bytes - unused | ||
+ | </pre> | ||
{{stub}} | {{stub}} | ||
[[Kategoria:Emulacja]] | [[Kategoria:Emulacja]] | ||
[[Kategoria:Formaty plików]] | [[Kategoria:Formaty plików]] |
Wersja z dnia 17:40, 6 mar 2011
Format pliku G2F jest przeznaczony dla programu Graph2Font. Autor z lenistwa uprościł go maksymalnie, przez co objętość plików G2F jest dosyć spora, średnio 160 kB. Duża objętość i podatność na kompresję wynika głównie z tego, że jest to zrzut pamięci zarezerwowanej na tablice używane przez G2F. W ostatnich wersjach programu umożliwiona została kompresja plików G2F.
Pliki kompresowane są przy pomocy ogólnie dostępnej biblioteki ZLIB, posiadają wówczas nagłówek G2FZLIB.
Format pliku G2F:
$0000 - Screen_Width = [32, 40, 48] $0001 - bit 0..2 Pixel = [1,2,4] bit 3..7 Charset Compress ($80-Normal, $40-Optymizing, $20-Original, $10-JGP, $08-JGP2) $0002 - Charsets_�Count $0003..30*Screen_Width - Screen, Invers Data (Charsets_�Count+1)*1024 - Charsets Data 30 bytes - bit 0..6 Table with Charsets bit 7 newFnt $500 bytes - Colors ($100-Background, $100-Color0, $100-Color1, $100-Color2, $100-Color3) $400 bytes - PMG Colors ($100-PM0, $100-PM1, $100-PM2, $100-PM3) $200 bytes - Player0 DATA $200 bytes - Missile0 DATA $200 bytes - Player1 DATA $200 bytes - Missile1 DATA $200 bytes - Player2 DATA $200 bytes - Missile2 DATA $200 bytes - Player3 DATA $200 bytes - Missile3 DATA $800 bytes - Smask 240*290 bytes - Sprajt 240*290 bytes - SprajtX $100 bytes - 5th_Player[0..255] 5th_Player[1] bit0..2 = g2f_mode = [1,2,3] bit6 = 0 - DLI MODE 1 - DLI+ MODE bit7 = 0 - GED+ MODE 1 - GED+ disabled badlines MODE 240*24 bytes - Raster program 30 bytes - Graphics Mode = [1,2,4,255] 210 bytes - unused 16 bytes - [0..15] raster_ofset = [0]-8 1 bytes - CHARSET LIMITATIONS - LAST CHAR $500 - Lock Colors ($100-Background, $100-Color0, $100-Color1, $100-Color2, $100-Color3) 1 bytes - unused 3 bytes - Video_Chipset [0..2] [0] = 0 - ANTIC+GTIA, 1 - ANTIC+VBXE [1] = color map cell width [2] = color map cell height 48*240 bytes - VBXE color map 1 bytes - CHARSET LIMITATIONS - FIRST CHAR 30*Screen_Width bytes - Invers2 Data (DLI+ mode) 30 bytes - Table2 Data 128 bytes - Charset limitations 240*2 bytes - Raster line offset program 1 bytes - unused
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.