G2F
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 17:40, 6 mar 2011 Tebe (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Aktualna wersja Tebe (Dyskusja | wkład) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | Format pliku G2F jest przeznaczony dla programu [[Graph2Font]]. Autor z lenistwa uprościł go maksymalnie, przez co objętość plików G2F jest dosyć spora, średnio 160 kB. Duża objętość i podatność na kompresję wynika głównie z tego, że jest to zrzut pamięci zarezerwowanej na tablice używane przez G2F. W ostatnich wersjach programu umożliwiona została kompresja plików G2F. | + | {{disambig}} |
- | Pliki kompresowane są przy pomocy ogólnie dostępnej biblioteki ZLIB, posiadają wówczas nagłówek G2FZLIB. | + | * [[Graph2Font]] |
- | + | * [[G2F (format pliku)]] | |
- | Format pliku G2F: | + | |
- | <pre> | + | |
- | $0000 - Screen_Width = [32, 40, 48] | + | |
- | $0001 - bit 0..2 Pixel = [1,2,4] | + | |
- | bit 3..7 Charset Compress ($80-Normal, $40-Optymizing, $20-Original, $10-JGP, $08-JGP2) | + | |
- | + | ||
- | $0002 - Charsets_�Count | + | |
- | $0003..30*Screen_Width - Screen, Invers Data | + | |
- | + | ||
- | (Charsets_�Count+1)*1024 - Charsets Data | + | |
- | + | ||
- | 30 bytes - bit 0..6 Table with Charsets | + | |
- | bit 7 newFnt | + | |
- | + | ||
- | $500 bytes - Colors ($100-Background, $100-Color0, $100-Color1, $100-Color2, $100-Color3) | + | |
- | $400 bytes - PMG Colors ($100-PM0, $100-PM1, $100-PM2, $100-PM3) | + | |
- | + | ||
- | $200 bytes - Player0 DATA | + | |
- | $200 bytes - Missile0 DATA | + | |
- | + | ||
- | $200 bytes - Player1 DATA | + | |
- | $200 bytes - Missile1 DATA | + | |
- | + | ||
- | $200 bytes - Player2 DATA | + | |
- | $200 bytes - Missile2 DATA | + | |
- | + | ||
- | $200 bytes - Player3 DATA | + | |
- | $200 bytes - Missile3 DATA | + | |
- | + | ||
- | $800 bytes - Smask | + | |
- | + | ||
- | 240*290 bytes - Sprajt | + | |
- | 240*290 bytes - SprajtX | + | |
- | + | ||
- | $100 bytes - 5th_Player[0..255] | + | |
- | 5th_Player[1] bit0..2 = g2f_mode = [1,2,3] | + | |
- | bit6 = 0 - DLI MODE | + | |
- | 1 - DLI+ MODE | + | |
- | + | ||
- | bit7 = 0 - GED+ MODE | + | |
- | 1 - GED+ disabled badlines MODE | + | |
- | + | ||
- | 240*24 bytes - Raster program | + | |
- | + | ||
- | 30 bytes - Graphics Mode = [1,2,4,255] | + | |
- | + | ||
- | 210 bytes - unused | + | |
- | + | ||
- | 16 bytes - [0..15] | + | |
- | raster_ofset = [0]-8 | + | |
- | + | ||
- | 1 bytes - CHARSET LIMITATIONS - LAST CHAR | + | |
- | + | ||
- | $500 - Lock Colors ($100-Background, $100-Color0, $100-Color1, $100-Color2, $100-Color3) | + | |
- | + | ||
- | 1 bytes - unused | + | |
- | + | ||
- | 3 bytes - Video_Chipset [0..2] | + | |
- | [0] = 0 - ANTIC+GTIA, 1 - ANTIC+VBXE | + | |
- | [1] = color map cell width | + | |
- | [2] = color map cell height | + | |
- | + | ||
- | 48*240 bytes - VBXE color map | + | |
- | + | ||
- | 1 bytes - CHARSET LIMITATIONS - FIRST CHAR | + | |
- | + | ||
- | 30*Screen_Width bytes - Invers2 Data (DLI+ mode) | + | |
- | + | ||
- | 30 bytes - Table2 Data | + | |
- | + | ||
- | 128 bytes - Charset limitations | + | |
- | + | ||
- | 240*2 bytes - Raster line offset program | + | |
- | + | ||
- | 1 bytes - unused | + | |
- | </pre> | + | |
- | + | ||
- | {{stub}} | + | |
- | [[Kategoria:Emulacja]] | + | |
- | [[Kategoria:Formaty plików]] | + |