Programowanie: Dekompresja danych przy użyciu Exomizera
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 01:01, 23 lip 2012 Jhusak (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Aktualna wersja Jhusak (Dyskusja | wkład) |
||
Linia 2: | Linia 2: | ||
Jego główne zalety to: | Jego główne zalety to: | ||
- | * szybkość (szybszy o około 50 % niż [[Programowanie:_Dekompresja_danych_w_formacie_DEFLATE|deflate]] | + | * szybkość (dekompresja na Atari XL/XE: ok. 8 kilobajtów na sekundę) |
* zajętość pamięci - dekompresor zajmuje mniej niż stronę pamięci (<256 bajtów) | * zajętość pamięci - dekompresor zajmuje mniej niż stronę pamięci (<256 bajtów) | ||
- | * małe zapotrzebowanie na pamięć tymczasową (dużo mniejsze, niż deflate) | + | * małe zapotrzebowanie na pamięć tymczasową |
* duży stopień kompresji | * duży stopień kompresji | ||
* dostępność na inne platformy. | * dostępność na inne platformy. |
Aktualna wersja
Exomizer jest zestawem dwóch programów: program kompresujący/dekompresujący na pc, oraz dekompresujący uruchamiany na ośmiobitowych platformach (aktualnie 6502 i Z80). Aktualna wersja to Exomizer 2.
Jego główne zalety to:
- szybkość (dekompresja na Atari XL/XE: ok. 8 kilobajtów na sekundę)
- zajętość pamięci - dekompresor zajmuje mniej niż stronę pamięci (<256 bajtów)
- małe zapotrzebowanie na pamięć tymczasową
- duży stopień kompresji
- dostępność na inne platformy.
Program kompresujący jest napisany w C i bez problemu kompiluje się pod Windows, Linux, MacOS X i inne uniksopodobne.