Graphics 3 Planner
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 21:22, 11 maj 2014 Sikor (Dyskusja | wkład) (poprawienie wielkości danych) ← Previous diff |
Wersja z dnia 22:41, 24 maj 2014 Sikor (Dyskusja | wkład) (→Obsługa) Next diff → |
||
Linia 2: | Linia 2: | ||
==Obsługa== | ==Obsługa== | ||
1,2,3,0 - wybór koloru<br> | 1,2,3,0 - wybór koloru<br> | ||
- | L - wczytanie danych (240 bajtów)<br> | + | L - wczytanie danych <br> |
- | S - zapis danych (240 bajtów)<br> | + | * 240 bajtów w formacie [[SG3]] |
+ | * odpowiednia ilość bajtów formatu [[AG3]] | ||
+ | * podanie "DIR" jako nazwy pliku wyświetla pliki formatu *.AG3 oraz *.SG3 znajdujące się w katalogu D: | ||
+ | S - zapis danych w wybranym formacie<br> | ||
+ | * zapis w formacie [[SG3]] lub [[AG3]] (z odpowiednim wyróżnikiem) | ||
+ | * podanie "DIR" jako nazwy pliku wyświetla pliki formatu *.AG3 oraz *.SG3 znajdujące się w katalogu D: | ||
D - rysowanie/wymazanie danych<br> | D - rysowanie/wymazanie danych<br> | ||
Rysujemy przy pomocy joya. Odczyt/zapis wymaga póki co pełnej ścieżki (na przykład: D:TEST.SG3 - długość zagnieżdzeń przewidziana do 40-tu znaków).<br> | Rysujemy przy pomocy joya. Odczyt/zapis wymaga póki co pełnej ścieżki (na przykład: D:TEST.SG3 - długość zagnieżdzeń przewidziana do 40-tu znaków).<br> | ||
Póki co - brak wyjścia do DOSu i obsługi błędów, ale rysowanie/zapis/odczyt działa. | Póki co - brak wyjścia do DOSu i obsługi błędów, ale rysowanie/zapis/odczyt działa. | ||
+ | |||
==Stosowane formaty pliku== | ==Stosowane formaty pliku== | ||
* [[SG3]] | * [[SG3]] |
Wersja z dnia 22:41, 24 maj 2014
Prosty programik napisany przez Sikora w Turbo Basicu XL, służący do rysowania w 3 trybie graficznym atari Basica (8 tryb Antica). Program pozwala na prostą edycję grafiki w tym trybie (4 kolory, rozdzielczość 40x24).
Obsługa
1,2,3,0 - wybór koloru
L - wczytanie danych
- 240 bajtów w formacie SG3
- odpowiednia ilość bajtów formatu AG3
- podanie "DIR" jako nazwy pliku wyświetla pliki formatu *.AG3 oraz *.SG3 znajdujące się w katalogu D:
S - zapis danych w wybranym formacie
- zapis w formacie SG3 lub AG3 (z odpowiednim wyróżnikiem)
- podanie "DIR" jako nazwy pliku wyświetla pliki formatu *.AG3 oraz *.SG3 znajdujące się w katalogu D:
D - rysowanie/wymazanie danych
Rysujemy przy pomocy joya. Odczyt/zapis wymaga póki co pełnej ścieżki (na przykład: D:TEST.SG3 - długość zagnieżdzeń przewidziana do 40-tu znaków).
Póki co - brak wyjścia do DOSu i obsługi błędów, ale rysowanie/zapis/odczyt działa.
Stosowane formaty pliku
Dodatkowe informacje
- Program w rzeczywistości obsługuje (wbrew nazwie) 19 tryb graficzny Basica (bez okienka tekstowego).
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.