XLD
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 12:46, 7 wrz 2005 KMK (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Aktualna wersja KMK (Dyskusja | wkład) |
||
Linia 7: | Linia 7: | ||
<tr><td><b>Wielkość</b></td><td><b>Zawartość</b></td></tr> | <tr><td><b>Wielkość</b></td><td><b>Zawartość</b></td></tr> | ||
<tr><td>4 bajty</td><td>Znacznik formatu. Kolejno bajty o wartości: $45,$58,$4C,$44 (litery "EXLD").</td></tr> | <tr><td>4 bajty</td><td>Znacznik formatu. Kolejno bajty o wartości: $45,$58,$4C,$44 (litery "EXLD").</td></tr> | ||
- | <tr><td>12 bajtów</td><td>Blok PERCOM (zob. [[SIO]]) o wartościach właściwych dla gęstości zobrazowanej dyskietki.</td></tr> | + | <tr><td>12 bajtów</td><td>Blok PERCOM (zob. [[SIO]]) o wartościach właściwych dla formatu zobrazowanej dyskietki.</td></tr> |
</table> | </table> | ||
</p> | </p> | ||
Linia 13: | Linia 13: | ||
Za nagłówkiem znajdują się kolejne sektory o długości zgodnej z tym, co wykazano w nagłówku. W podwójnej gęstości pierwsze trzy sektory mają wielkość po 256 bajtów, z czego na dane wykorzystana jest pierwsza połówka każdego z nich. | Za nagłówkiem znajdują się kolejne sektory o długości zgodnej z tym, co wykazano w nagłówku. W podwójnej gęstości pierwsze trzy sektory mają wielkość po 256 bajtów, z czego na dane wykorzystana jest pierwsza połówka każdego z nich. | ||
- | Plik może być skompresowany gzipem, emulator automatycznie rozpakowuje go przed otwarciem, jednak taki obraz jest tylko do odczytu (można zapisywać, ale zmiany tracone są w chwili zamknięcia pliku, bo rozkompresowana kopia otwierana jest w katalogu /tmp/ i kasowany po użyciu). | + | Plik może być skompresowany gzipem, emulator automatycznie rozpakowuje go przed otwarciem, jednak taki obraz jest tylko do odczytu (można zapisywać, ale zmiany tracone są w chwili zamknięcia pliku, bo rozkompresowana kopia otwierana jest w katalogu /tmp/ i kasowana po użyciu). |
[[Kategoria:Emulacja]] | [[Kategoria:Emulacja]] | ||
[[Kategoria:Formaty plików]] | [[Kategoria:Formaty plików]] | ||
+ | [[Kategoria:Obrazy dyskowe 8bit]] |
Aktualna wersja
Format obrazu dyskietki używany przez emulator EmuXL.
Na początku pliku jest 16-bajtowy nagłówek:
Wielkość | Zawartość |
4 bajty | Znacznik formatu. Kolejno bajty o wartości: $45,$58,$4C,$44 (litery "EXLD"). |
12 bajtów | Blok PERCOM (zob. SIO) o wartościach właściwych dla formatu zobrazowanej dyskietki. |
Za nagłówkiem znajdują się kolejne sektory o długości zgodnej z tym, co wykazano w nagłówku. W podwójnej gęstości pierwsze trzy sektory mają wielkość po 256 bajtów, z czego na dane wykorzystana jest pierwsza połówka każdego z nich.
Plik może być skompresowany gzipem, emulator automatycznie rozpakowuje go przed otwarciem, jednak taki obraz jest tylko do odczytu (można zapisywać, ale zmiany tracone są w chwili zamknięcia pliku, bo rozkompresowana kopia otwierana jest w katalogu /tmp/ i kasowana po użyciu).