INS (Chaos Music Composer)
From Atariki
Wersja z dnia 23:34, 11 cze 2015 Mono (Dyskusja | wkład) (wersje) ← Previous diff |
Wersja z dnia 23:42, 11 cze 2015 Mono (Dyskusja | wkład) (autorzy) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{SDP}} | {{SDP}} | ||
- | Format pliku instrumentów opracowany przez [[Mathnoid]]a używany przez program [[Chaos Music Composer]] z poprawkami Mathnoida (tzw. CMC 2.0+) oraz w wersji [[Bartman]]a (tzw. CMC 3.0) oraz w wersji stereo (tzw. CMC 2.0s+). | + | Format pliku instrumentów opracowany przez [[Mathnoid]]a używany przez program [[Chaos Music Composer]] z poprawkami Mathnoida (tzw. CMC 2.0+) oraz w wersji [[Bartman]]a i [[Laser]]a (tzw. CMC 3.0) oraz w wersji stereo [[Hugo]] & [[Monsoft]]a (tzw. CMC 2.0s+). |
= Budowa pliku = | = Budowa pliku = |
Wersja z dnia 23:42, 11 cze 2015
Format pliku instrumentów opracowany przez Mathnoida używany przez program Chaos Music Composer z poprawkami Mathnoida (tzw. CMC 2.0+) oraz w wersji Bartmana i Lasera (tzw. CMC 3.0) oraz w wersji stereo Hugo & Monsofta (tzw. CMC 2.0s+).
Budowa pliku
Plik instrumentów składa się z następujących po sobie bloków opisujących budowę instrumentu.
1. Pierwszy bajt oznacza zawsze numer instrumentu (0..25).
2. Drugi bajt zależnie od wartości określa:
a) Wartości 01..$FE oznaczają numer instrumentu z zestawu wbudowanego w edytor:
wartość | CMC3 Bartmana | CMC+ Mathnoida |
$01 | vibflute | atari |
$02 | smallvib | echobass |
$03 | midnight | flute |
$04 | ciuciu1 | b&l |
$05 | ciuciu2 | vib_1 |
$06 | heavsynt | vib_12 |
$07 | SCG | vib_7 |
$08 | lump | vib_5 |
$09 | vic | vib_3 |
$0A | synth | synth |
$0B | synth up | dtune |
$0C | synth dn | dtun |
$0D | lvib | chrd_12 |
$0E | lvib up | chrd_7 |
$0F | lvib dn | chrd_5 |
$10 | sine | chrd_3 |
$11 | csine | latari |
$12 | vicsynth | lvib_1 |
$13 | qjon | ldbl |
$14 | cryvib | lvib_12 |
$15 | dong | lsynth |
$16 | kolba | ldtune |
$17 | fałszbas | ciuciu |
$18 | pip | perc_300 |
$19 | pipp | snare |
$1A | doublpim | plum |
$1B | czankete | supbass |
$1C | wyjec | fx_tiu |
$1D | pimk | fx_uii |
$1E | TL1 | fx_bziu |
$1F | TL2 | fx_cuu |
$20 | TL3 | fx_ifh |
$21 | TL4 | fx_cc |
$22 | TL5 | l_bas |
$23 | TL6 | l_synth |
$24 | guard | l_double |
$25 | Cedyn | l_ple |
$26 | Jakub1 | l_bas1 |
$27 | Jakub2 | l_dsynth |
$28 | Dan | l_ding |
$29 | Gała | l_gpiano |
$2A | splash | l_bdrum |
$2B | middle | l_sdrum |
$2C | hihat1 | l_hihat |
$2D | l_tom | l_tom |
$2E | stopa | l_vib |
$2F | fx cuuu | l_synth |
$30 | fx pruk | l_bass |
$31 | l_down1 | l_down1 |
$32 | l_down2 | l_down2 |
$33 | bassdrum | l_flip |
$34 | l_back | l_back |
$35 | syfbass | l_tsynth |
$36 | normbass | m_drum |
$37 | janusz | m_bas1- |
$38 | buu | m_bas2- |
$39 | fly | m_sbass- |
$3A | rzyg | m_double |
$3B | hihat op | m_synth |
$3C | hihat cl | m_bass- |
$3D | łyyy | m_synthd |
$3E | spust | m_bass |
$3F | korbass | f_bass |
$40 | Konop | f_vib |
$41 | Bartman | f_sdrum |
$42 | Mavax | f_miao |
$43 | Eagle | f_acc |
$44 | f_pim | f_pim |
$45 | f_synth | f_synth |
$46 | f_bdrum | f_bdrum |
b) Wartość $FF ma specjalne znaczenie i oznacza, że instrument został zdefiniowany przez użytkownika. W takim przypadku następujące bajty oznaczają kolejno:
- dwa bajty akcentów,
- 4 bajty definicji instrumentu - najniższy bajt pierwszy, najwyższy ostatni,
- 8 bajtów definicji obwiedni zapisanej od końca
Jeżeli instrument nie jest zdefiniowany, wtedy nie jest on zapisywany do pliku.
Szczególną sytuacją jest plik, w którym nie zdefiniowano żadnych instrumentów - ma wtedy długość 0 i nie zawiera żadnej treści.
Uwagi
Program przedefiniowuje wyłącznie te instrumenty, których numery występują w pliku. Pozostałe instrumenty w edytorze nie są zmieniane.