SHIMC
From Atariki
Wersja z dnia 13:37, 18 cze 2016 Mono (Dyskusja | wkład) (kategoria tryby graficzne) ← Previous diff |
Aktualna wersja Mono (Dyskusja | wkład) (link do opisu formatu) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
Nowy tryb graficzny HiRes mało znanej na Atari grupy Samar. Pełna nazwa tego nowego trybu to "SAMAR Hi-res Interlace with Map of Colours", w skrócie SHIMC. W trybie SHIMC możliwe jest uzyskanie rozdzielczości 640x192 pixli, czyli jest to interlace z przeplotem pionowym, nie jak dotąd najczęściej spotykanym poziomym przeplotem. Liczba kolorów zwiększa się ze standardowych dwóch do czterech, dodatkowo istnieje tzw. mapa kolorów (znana bardziej ze Spectrum, C64) uzyskana przez zmianę koloru w rastrze. Teoretycznie można uzyskać do 16384 barw w tym trybie, oczywiście jeśli tylko dostosujemy tworzoną grafikę do ograniczeń jakie on narzuca. Edytor jak i przykładowe obrazki do pobrania stąd http://madteam.atari8.info/uzytki/shc.7z | Nowy tryb graficzny HiRes mało znanej na Atari grupy Samar. Pełna nazwa tego nowego trybu to "SAMAR Hi-res Interlace with Map of Colours", w skrócie SHIMC. W trybie SHIMC możliwe jest uzyskanie rozdzielczości 640x192 pixli, czyli jest to interlace z przeplotem pionowym, nie jak dotąd najczęściej spotykanym poziomym przeplotem. Liczba kolorów zwiększa się ze standardowych dwóch do czterech, dodatkowo istnieje tzw. mapa kolorów (znana bardziej ze Spectrum, C64) uzyskana przez zmianę koloru w rastrze. Teoretycznie można uzyskać do 16384 barw w tym trybie, oczywiście jeśli tylko dostosujemy tworzoną grafikę do ograniczeń jakie on narzuca. Edytor jak i przykładowe obrazki do pobrania stąd http://madteam.atari8.info/uzytki/shc.7z | ||
+ | |||
+ | = Zobacz również = | ||
+ | |||
+ | [[SHC]] | ||
{{stub}} | {{stub}} |
Aktualna wersja
Nowy tryb graficzny HiRes mało znanej na Atari grupy Samar. Pełna nazwa tego nowego trybu to "SAMAR Hi-res Interlace with Map of Colours", w skrócie SHIMC. W trybie SHIMC możliwe jest uzyskanie rozdzielczości 640x192 pixli, czyli jest to interlace z przeplotem pionowym, nie jak dotąd najczęściej spotykanym poziomym przeplotem. Liczba kolorów zwiększa się ze standardowych dwóch do czterech, dodatkowo istnieje tzw. mapa kolorów (znana bardziej ze Spectrum, C64) uzyskana przez zmianę koloru w rastrze. Teoretycznie można uzyskać do 16384 barw w tym trybie, oczywiście jeśli tylko dostosujemy tworzoną grafikę do ograniczeń jakie on narzuca. Edytor jak i przykładowe obrazki do pobrania stąd http://madteam.atari8.info/uzytki/shc.7z
Zobacz również
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.