Graphics 3 Planner
From Atariki
Wersja z dnia 11:08, 6 lip 2016 Sikor (Dyskusja | wkład) (→Obsługa) ← Previous diff |
Aktualna wersja Sikor (Dyskusja | wkład) (→Aktualna wersja programu) |
||
Linia 2: | Linia 2: | ||
==Aktualna wersja programu== | ==Aktualna wersja programu== | ||
* beta 0,02 (upubliczniona) | * beta 0,02 (upubliczniona) | ||
- | * beta 0,04 (testowana, póki co nieupubliczniona) | + | * beta 0,55 (testowana, póki co nieupubliczniona) |
==Obsługa== | ==Obsługa== | ||
Linia 20: | Linia 20: | ||
* zapis w formacie [[SG3]] lub [[AG3]] (z odpowiednim wyróżnikiem) | * zapis w formacie [[SG3]] lub [[AG3]] (z odpowiednim wyróżnikiem) | ||
* podanie "DIR" jako nazwy pliku wyświetla pliki formatu *.AG3 oraz *.SG3 znajdujące się w katalogu D: | * podanie "DIR" jako nazwy pliku wyświetla pliki formatu *.AG3 oraz *.SG3 znajdujące się w katalogu D: | ||
- | D - rysowanie danych<br> | ||
- | C - wymazanie danych<br> | ||
- | M - wyjście do menu<br> | ||
Rysujemy przy pomocy joya. Odczyt/zapis wymaga póki co pełnej ścieżki (na przykład: D:TEST.SG3 - długość zagnieżdzeń przewidziana do 40-tu znaków).<br> | Rysujemy przy pomocy joya. Odczyt/zapis wymaga póki co pełnej ścieżki (na przykład: D:TEST.SG3 - długość zagnieżdzeń przewidziana do 40-tu znaków).<br> | ||
Póki co - brak wyjścia do DOSu i obsługi błędów, ale rysowanie/zapis/odczyt działa. | Póki co - brak wyjścia do DOSu i obsługi błędów, ale rysowanie/zapis/odczyt działa. |
Aktualna wersja
Prosty programik napisany przez Sikora w Turbo Basicu XL, służący do rysowania w 3 trybie graficznym atari Basica (8 tryb Antica). Program pozwala na prostą edycję grafiki w tym trybie (4 kolory, rozdzielczość 40x24).
Spis treści |
Aktualna wersja programu
- beta 0,02 (upubliczniona)
- beta 0,55 (testowana, póki co nieupubliczniona)
Obsługa
1,2,3,0 - wybór koloru
+ - zmiana rejestru bieżącego koloru o 2
- - zmiana bieżącego koloru o -2
D - rysowanie danych
C - wymazanie danych
M - wyjście do menu
E - edycja informacji
V - podgląd informacji
L - wczytanie danych
- 240 bajtów w formacie SG3
- odpowiednia ilość bajtów formatu AG3
- podanie "DIR" jako nazwy pliku wyświetla pliki formatu *.AG3 oraz *.SG3 znajdujące się w katalogu D:
S - zapis danych w wybranym formacie
- zapis w formacie SG3 lub AG3 (z odpowiednim wyróżnikiem)
- podanie "DIR" jako nazwy pliku wyświetla pliki formatu *.AG3 oraz *.SG3 znajdujące się w katalogu D:
Rysujemy przy pomocy joya. Odczyt/zapis wymaga póki co pełnej ścieżki (na przykład: D:TEST.SG3 - długość zagnieżdzeń przewidziana do 40-tu znaków).
Póki co - brak wyjścia do DOSu i obsługi błędów, ale rysowanie/zapis/odczyt działa.
Stosowane formaty pliku
Dodatkowe informacje
- Program w rzeczywistości obsługuje (wbrew nazwie) 19 tryb graficzny Basica (bez okienka tekstowego).
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.