AG3
From Atariki
(Różnice między wersjami)
| Wersja z dnia 19:58, 11 maj 2014 Sikor (Dyskusja | wkład) (na dobry początek) ← Previous diff |
Aktualna wersja Sikor (Dyskusja | wkład) (→Opis) |
||
| Linia 1: | Linia 1: | ||
| Pełna nazwa to '''Additional Graphics 3''', format pliku programu [[Graphics 3 Planner]]. | Pełna nazwa to '''Additional Graphics 3''', format pliku programu [[Graphics 3 Planner]]. | ||
| ==Opis== | ==Opis== | ||
| - | Rozszerzony o dodatkowe dane format [[SG3]]. Opis wskazuje na dodatkowe elementy.<br> | + | Rozszerzony o dodatkowe dane format [[SG3]]. Opis wskazuje na dodatkowe elementy (opis według kolejności).<br> |
| - | - informacja o ustawieniach kolorów na końcu pliku (4 bajty)<br> | + | * informacja o ustawieniach kolorów na końcu pliku (4 bajty w kolejności rejestrów 708, 709, 710 i 712) |
| - | - informacja o obrazku/autorze na końcu pliku (przydatne na party - informacja dołączona na końcu pliku, scalona z obrazkiem, max 800 bajtów, program wyświetlający po prostu wczytuje dane bez tych ustawień)<br> | + | * wyróżnik pliku (1 bajt w formie znaku): |
| - | - długość 964 (lub 964+800 bajtów max)<br> | + | ** N - brak dalszych informacji |
| + | ** S - short info | ||
| + | ** I - info | ||
| + | ** A - animacja | ||
| + | ** F - przyszłe zastosowania | ||
| + | * długość 245 (lub 245+dodatkowe) bajtów | ||
| + | Wyróżniki: | ||
| + | * '''N''' - wskazuje na brak dodatkowych informacji, kończy plik, długość pliku 245 bajtów | ||
| + | * '''S''' - czyli krótkie info, 40 bajtowa informacja tekstowa na końcu pliku, długość pliku 285 bajtów | ||
| + | * '''I''' - info, informacja opisowa, podzielona na bloki: | ||
| + | ** 240 bajtów danych | ||
| + | ** 4 bajty kolorów | ||
| + | ** wyróżnik '''I''' - 1 bajt | ||
| + | ** 40 bajtów infa (tożsame z wyróżnikiem '''S''') | ||
| + | ** 1 bajt informujący o ilości 80 bajtowych bloków opisu (od 1 do 3) | ||
| + | ** bloki dodatkowych opisów - 80, 160 lub 240 bajtów<br> | ||
| + | W sumie długość pliku wyniesie 376, 456 lub 536 bajtów | ||
| + | * '''A''' - animacja (w opracowaniu) | ||
| + | * '''F''' - "future", do dodatków, jeszcze nie sprecyzowane (prawdopodobnie szerokość obrazu, wysokość, inne - w opracowaniu) | ||
| + | |||
| + | ==Po co są wyróżniki?== | ||
| + | Celem zastosowania takiego formatu jest wykorzystanie plików w niestandardowy sposób. Dzięki opisowi w pliku prace dołączane "na compo" mogą zawierać w sobie opis, a zapis ich na końcu danych nie wpływa na wyświetlanie. Można za ich pomocą kodować dodatkowe opcje (na przykład w animacjach ilość klatek i czas przełączania - równie dobrze może być z nich slideshow). | ||
| + | |||
| ==Zobacz też== | ==Zobacz też== | ||
| * [[SG3]] | * [[SG3]] | ||
Aktualna wersja
Pełna nazwa to Additional Graphics 3, format pliku programu Graphics 3 Planner.
Spis treści |
[Edytuj]
Opis
Rozszerzony o dodatkowe dane format SG3. Opis wskazuje na dodatkowe elementy (opis według kolejności).
- informacja o ustawieniach kolorów na końcu pliku (4 bajty w kolejności rejestrów 708, 709, 710 i 712)
- wyróżnik pliku (1 bajt w formie znaku):
- N - brak dalszych informacji
- S - short info
- I - info
- A - animacja
- F - przyszłe zastosowania
- długość 245 (lub 245+dodatkowe) bajtów
Wyróżniki:
- N - wskazuje na brak dodatkowych informacji, kończy plik, długość pliku 245 bajtów
- S - czyli krótkie info, 40 bajtowa informacja tekstowa na końcu pliku, długość pliku 285 bajtów
- I - info, informacja opisowa, podzielona na bloki:
- 240 bajtów danych
- 4 bajty kolorów
- wyróżnik I - 1 bajt
- 40 bajtów infa (tożsame z wyróżnikiem S)
- 1 bajt informujący o ilości 80 bajtowych bloków opisu (od 1 do 3)
- bloki dodatkowych opisów - 80, 160 lub 240 bajtów
W sumie długość pliku wyniesie 376, 456 lub 536 bajtów
- A - animacja (w opracowaniu)
- F - "future", do dodatków, jeszcze nie sprecyzowane (prawdopodobnie szerokość obrazu, wysokość, inne - w opracowaniu)
[Edytuj]
Po co są wyróżniki?
Celem zastosowania takiego formatu jest wykorzystanie plików w niestandardowy sposób. Dzięki opisowi w pliku prace dołączane "na compo" mogą zawierać w sobie opis, a zapis ich na końcu danych nie wpływa na wyświetlanie. Można za ich pomocą kodować dodatkowe opcje (na przykład w animacjach ilość klatek i czas przełączania - równie dobrze może być z nich slideshow).
[Edytuj]
Zobacz też
[Edytuj]
Varia
- Format w trakcie opracowywania - dokładna specyfikacja będzie podana wraz z wyjściem nowej wersji programu głównego.
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.
