Dyskusja:Rejestry ANTIC-a
From Atariki
Wersja z dnia 07:17, 12 kwi 2017 Seban (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 07:18, 12 kwi 2017 Seban (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 13: | Linia 13: | ||
No tak, ale DMA pobierze dane tylko z tego obszaru, o którym napisał Fox. Zmiany w pozostałych liniach trzeba sobie robić zapisem do GRAFx. [[Użytkownik:Mono|Mono]] 17:15, 11 kwi 2017 (CEST) | No tak, ale DMA pobierze dane tylko z tego obszaru, o którym napisał Fox. Zmiany w pozostałych liniach trzeba sobie robić zapisem do GRAFx. [[Użytkownik:Mono|Mono]] 17:15, 11 kwi 2017 (CEST) | ||
- | Sądziłem że DMA pobiera od $xxx0 tylko że tego po prostu nie widać. --[[Użytkownik:Seban|Seban/SLIGHT]] 09:17, 12 kwi 2017 (CEST) | + | Sądziłem że DMA pobiera od $xxx0 tylko że tego po prostu nie widać. Tak byłoby logiczniej i proście jeżeli chodzi o projekt w sprzęcie, ale widać miałem o tym mylne pojęcie. --[[Użytkownik:Seban|Seban/SLIGHT]] 09:17, 12 kwi 2017 (CEST) |
Wersja z dnia 07:18, 12 kwi 2017
@Krótki: Jak to bit 5 (RESET) nie wykorzystany? Jak najbardziej wykorzystane... może nie w serii XL/XE, ale z tego co pamiętam w przypadku ATARI400/800 ten bit jak najbardziej jest podpięty. Z tego co pamiętam to 0xF dopisywał emulację tego do Atari800. Także proszę o pochopne nie kasowanie moim zdaniem potrzebnej informacji. Po drugie nawet jak w serii XL/XE nie jest podpięty to i tak w ANTIC-u mam konkretne znaczenie, usunięcie tej informacji było w/g mnie sporym błędem.
dla przykładu: http://www.digitpress.com/library/techdocs/Atari_400-800_Service_Manual.pdf (strona 31)
--Seban/SLIGHT 23:52, 29 paź 2010 (CEST)
Ehhh... biję się w pierś :) Napisałem zanim doczytałem czego dotyczyła zmiana... przepraszam za zamieszanie :) --Seban/SLIGHT 00:03, 30 paź 2010 (CEST)
Nie ma sprawy, pozdrawiam. --Krótki 11:25, 30 paź 2010 (CEST)
@fox... jeżeli chodzi zmiany dotyczące PMBASE i widoczności graczy i pocisków... to pavros chyba robił jakiejś eksperymenty powodujące że było widać więcej linii, pisał o tym np. tu: http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=7331 i tu: https://atariage.com/forums/topic/153210-real-screen-height-of-pal-computers/ , co prawda jest to już przykład ekstremalny i pavros wspominał że nie działa wtedy sprite DMA ale nie wiem czy te zmiany w PMBASE na $xxx4 i xxx8 to dobry pomysł --Seban/SLIGHT 15:16, 11 kwi 2017 (CEST)
No tak, ale DMA pobierze dane tylko z tego obszaru, o którym napisał Fox. Zmiany w pozostałych liniach trzeba sobie robić zapisem do GRAFx. Mono 17:15, 11 kwi 2017 (CEST)
Sądziłem że DMA pobiera od $xxx0 tylko że tego po prostu nie widać. Tak byłoby logiczniej i proście jeżeli chodzi o projekt w sprzęcie, ale widać miałem o tym mylne pojęcie. --Seban/SLIGHT 09:17, 12 kwi 2017 (CEST)