Dyskusja:Henryk Cygert
From Atariki
Wersja z dnia 11:43, 18 gru 2018 Seban (Dyskusja | wkład) (edit) ← Previous diff |
Wersja z dnia 10:13, 19 gru 2018 Dracon (Dyskusja | wkład) (pis, pece, pis[s], etc. ;)) Next diff → |
||
Linia 2: | Linia 2: | ||
: Ciekawe czy Wiki dopuszcza kategorię "Najlepsi programiści"? :) I kto by się tam znalazł? [[Użytkownik:Mono|Mono]] 20:30, 14 gru 2018 (CET) | : Ciekawe czy Wiki dopuszcza kategorię "Najlepsi programiści"? :) I kto by się tam znalazł? [[Użytkownik:Mono|Mono]] 20:30, 14 gru 2018 (CET) | ||
:: no to może coś w stylu "aktywny/produktywny programista?" Jeżeli chodzi o kategorię "najlepsi programiści" to musiałoby się zebrać jakieś gremium decydujące o tym kto mógłby dostąpić tego zaszczytnego tytułu :) Ale masz racę, to by było bardziej neutralne niż pisanie w pierwszym zdaniu "jeden z najlepszych programistów". --[[Użytkownik:Seban|Seban/SLIGHT]] 19:21, 15 gru 2018 (CET) | :: no to może coś w stylu "aktywny/produktywny programista?" Jeżeli chodzi o kategorię "najlepsi programiści" to musiałoby się zebrać jakieś gremium decydujące o tym kto mógłby dostąpić tego zaszczytnego tytułu :) Ale masz racę, to by było bardziej neutralne niż pisanie w pierwszym zdaniu "jeden z najlepszych programistów". --[[Użytkownik:Seban|Seban/SLIGHT]] 19:21, 15 gru 2018 (CET) | ||
- | ::: Ja tam nie widzę takiego "akademickiego" problemu: za "najlepszych" mówi to, co i jak zrobili. :) Wymieniłbym tu np. Magnusa, Foxa, Tebego, Konopa, Eru, Świętego - czy musze ich przedstawiać. Jeszcze większa elita (jak by określił) to z kolei SoTe, Bartman, Husak... (alfa-omaga - potrafili zrobić całą produkcję sami - kod+grafikę+muzykę). --[[Użytkownik:Dracon|Dracon/TQA]] 23:45, 17 gru 2018 (CET) | + | ::: Ja tam nie widzę takiego "akademickiego" problemu: za "najlepszych" mówi to, co i jak zrobili. :) Wymieniłbym tu np. Magnusa, Foxa, Tebego, XXLa, Draco, Konopa, Eru, Świętego - czy muszę ich przedstawiać? Jeszcze większa elita (jak by określił) to z kolei SoTe, Bartman, Husak... (alfa-omaga - potrafili zrobić całą produkcję sami - kod+grafikę+muzykę). --[[Użytkownik:Dracon|Dracon/TQA]] 23:45, 17 gru 2018 (CET) |
Co jest Panowie? Przez 12 lat (!) hasło nie budziło zastrzeżeń, a teraz coś "nie teges" ??? :o | Co jest Panowie? Przez 12 lat (!) hasło nie budziło zastrzeżeń, a teraz coś "nie teges" ??? :o | ||
Linia 15: | Linia 15: | ||
::Nie wiem jak pobieżnie czytałeś artykuł, ale zrobienie BIG'a nie było tam akcentowane jako znaczący wyczyn dla bycia "jednym z najlepszych". Nie wiem, czy tu muszę powtarzać dane z w/w tekstu, ale przypomnę, że "Miecze" obok "Robbo" to jedna z najpopularniejszych polskich gier na A8. Zrobienie gier w hiresie też wymagało sporej wiedzy. Napisanie autorskiego systemu do tworzenia gier (asembler, maps-maker, sound-tracker, itp.) się chwali. Tak w ogóle nie rozumiem całej tej "afery". Gdyby było napisane "bezapelacyjnie najlepszy" to owszem, wszcząłbym alert. ;> --[[Użytkownik:Dracon|Dracon/TQA]] 23:45, 17 gru 2018 (CET) | ::Nie wiem jak pobieżnie czytałeś artykuł, ale zrobienie BIG'a nie było tam akcentowane jako znaczący wyczyn dla bycia "jednym z najlepszych". Nie wiem, czy tu muszę powtarzać dane z w/w tekstu, ale przypomnę, że "Miecze" obok "Robbo" to jedna z najpopularniejszych polskich gier na A8. Zrobienie gier w hiresie też wymagało sporej wiedzy. Napisanie autorskiego systemu do tworzenia gier (asembler, maps-maker, sound-tracker, itp.) się chwali. Tak w ogóle nie rozumiem całej tej "afery". Gdyby było napisane "bezapelacyjnie najlepszy" to owszem, wszcząłbym alert. ;> --[[Użytkownik:Dracon|Dracon/TQA]] 23:45, 17 gru 2018 (CET) | ||
::: no to "pobijmy jeszcze trochę piany". po pierwsze nie żadna afera ale chodzi o zwykłe zachowanie neutralnego poglądu co jest sprawą oczywistą, ale w przypadku wszelakich *.wiki sprawą trudną. Sikor już napisał określanie mianem najlepszego/najgorszego na stronach typu *.wiki nie jest dobrym pomysłem. Ale jak już pisałem wyżej, dla mnie EoT... chciałem tylko delikatnie zwrócić uwagę na zaistniałą sytuację. Wspomniałeś również ze 12 lat nie było problemu... nie było i nie ma, a sprawa się zaczęła bo "wyedytowałeś" artka i pojawił się w ostatnich zmianach, przez co zwrócił na siebie uwagę, widać przez 12 lat nikt na niego nie zwracał uwagi? ;) I jeszcze dwa słowa co do stwierdzeń które padły w Twojej wypowiedzi, np. "Zrobienie gier w hiresie też wymagało sporej wiedzy." <--- nieprawda, zrobienie gier w hi-res jest o wiele prostsze niż zrobienie jej w jakimkolwiek innym trybie (mówię tylko i wyłącznie o kodzie, np. soft-spriteach, i wszelakich operacjach nazwijmy je "graficznych"). Piszesz również o programach takich jak BIG Assembler, Sound Tracker czy Maps Maker, a czy próbowałeś ich używać? W kwestii Sound Tracker się nie wypowiadam, pozostawiam to muzykom. Ale "Big Assemblera" próbowałem używać... niestety wersja którą posiadałem nie nadawała się do użytku. Być może to była jakaś wczesna wersja/edycja, ale ilość problemów które napotkaliśmy, tzn. ja, SoTe czy RZoG spowodowały że pozostaliśmy przy QA... i abyś dobrze mnie zrozumiał... nie zarzucam nic Henrykowi Cygertowi i doceniam jego pracę. Napisał sam sobie narzędzia których potrzebował do pracy i chwała mu za to! Każdy z koderów na scenie to czynił, to był bardzo fajny sposób na naukę programowania! Każda grupa na scenie miała "misję" napisania sobie narzędzi typu tracker, programy do obróbki grafiki czy jakieś użytki, włączając w asembler. Ja początkowo używałem MAC/65 ale z odsieczą przyszedł JBW i pokazał światu Quick Assembler. Gdy pojawił się MapsMaker bardzo się ucieszyliśmy, próbowaliśmy bo używać, jednak nie było to narzędzie skrojone pod nasze potrzeby, dlatego powstał MapsCreator inspirowany a jakże Maps-Makerem. Także jak widzisz punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Kończąc już moją wypowiedź ... wydaje mi się że odebrałeś moją uwagę na temat neutralności jako jakiś "atak na autorytet Henryka Cygerta", zapewniam Cię że tak nie jest... gdyby to była dowolna osoba z wiki uczyniłbym tak samo. A gdyby ktoś o mnie napisał coś w podobnym stylu na pewno bym to usunął. Jeżeli moje uwagi budzą aż takie emocje niech to zostanie jak jest. Peace Bro! :) --[[Użytkownik:Seban|Seban/SLIGHT]] 11:04, 18 gru 2018 (CET) | ::: no to "pobijmy jeszcze trochę piany". po pierwsze nie żadna afera ale chodzi o zwykłe zachowanie neutralnego poglądu co jest sprawą oczywistą, ale w przypadku wszelakich *.wiki sprawą trudną. Sikor już napisał określanie mianem najlepszego/najgorszego na stronach typu *.wiki nie jest dobrym pomysłem. Ale jak już pisałem wyżej, dla mnie EoT... chciałem tylko delikatnie zwrócić uwagę na zaistniałą sytuację. Wspomniałeś również ze 12 lat nie było problemu... nie było i nie ma, a sprawa się zaczęła bo "wyedytowałeś" artka i pojawił się w ostatnich zmianach, przez co zwrócił na siebie uwagę, widać przez 12 lat nikt na niego nie zwracał uwagi? ;) I jeszcze dwa słowa co do stwierdzeń które padły w Twojej wypowiedzi, np. "Zrobienie gier w hiresie też wymagało sporej wiedzy." <--- nieprawda, zrobienie gier w hi-res jest o wiele prostsze niż zrobienie jej w jakimkolwiek innym trybie (mówię tylko i wyłącznie o kodzie, np. soft-spriteach, i wszelakich operacjach nazwijmy je "graficznych"). Piszesz również o programach takich jak BIG Assembler, Sound Tracker czy Maps Maker, a czy próbowałeś ich używać? W kwestii Sound Tracker się nie wypowiadam, pozostawiam to muzykom. Ale "Big Assemblera" próbowałem używać... niestety wersja którą posiadałem nie nadawała się do użytku. Być może to była jakaś wczesna wersja/edycja, ale ilość problemów które napotkaliśmy, tzn. ja, SoTe czy RZoG spowodowały że pozostaliśmy przy QA... i abyś dobrze mnie zrozumiał... nie zarzucam nic Henrykowi Cygertowi i doceniam jego pracę. Napisał sam sobie narzędzia których potrzebował do pracy i chwała mu za to! Każdy z koderów na scenie to czynił, to był bardzo fajny sposób na naukę programowania! Każda grupa na scenie miała "misję" napisania sobie narzędzi typu tracker, programy do obróbki grafiki czy jakieś użytki, włączając w asembler. Ja początkowo używałem MAC/65 ale z odsieczą przyszedł JBW i pokazał światu Quick Assembler. Gdy pojawił się MapsMaker bardzo się ucieszyliśmy, próbowaliśmy bo używać, jednak nie było to narzędzie skrojone pod nasze potrzeby, dlatego powstał MapsCreator inspirowany a jakże Maps-Makerem. Także jak widzisz punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Kończąc już moją wypowiedź ... wydaje mi się że odebrałeś moją uwagę na temat neutralności jako jakiś "atak na autorytet Henryka Cygerta", zapewniam Cię że tak nie jest... gdyby to była dowolna osoba z wiki uczyniłbym tak samo. A gdyby ktoś o mnie napisał coś w podobnym stylu na pewno bym to usunął. Jeżeli moje uwagi budzą aż takie emocje niech to zostanie jak jest. Peace Bro! :) --[[Użytkownik:Seban|Seban/SLIGHT]] 11:04, 18 gru 2018 (CET) | ||
+ | :: Hmmm, bywało już na Atariki emocje i to nieraz... ;) Ja aż tak nie chciałem się "zemocjonować" przy tym haśle, po prostu próbuję uargumentować swoje zdanie wskutek wątpliwości kilku innych atarikowiczów. ;) Atariki ma i tak sporo haseł o "debeściakach"... | ||
+ | Co do zestawu software do gier od Cygerta - zrobił oczywiście wg swego widzimisię a ludziom z ASF i znajomym to pasowało. :) W przeciwieństwie do Soundtrackera, Maps-maker nie został nigdy oficjalnie wydany więc to, | ||
+ | co masz, to jakiś nieoficjalny "przeciek", jakaś wersja robocza (próbowałem używać, jest średnio wygodny, ale całych gier na robię). Podobnie z Big-Assemblerem, było co najmniej kilka "rewizji". ;) Ja sobie go akurat chwalę, wypróbowałem go nawet w pewnej swojej (pseudo)produkcji (z użyciem Twojego SFDN-packera :)). Co do QA to ma fajny, rewolucyjny interfejs, polską instrukcję i reszta na legalu ale dramatycznie mało RAMu na kod, ograniczona ilość etykiet, itp. :P | ||
+ | A co do gier, skoro zrobienie hiresowej gry jest prostsze niż kolorowej, to dlaczego jest ich tak mało i to dopracowanych, jak te od H.C. ? ;o ;) Pozdrawiam przedświątecznie i się nie obrażam. :) --[[Użytkownik:Dracon|Dracon/TQA]] 11:13, 19 gru 2018 (CET) |
Wersja z dnia 10:13, 19 gru 2018
"Jeden z najlepszych programistów "małego" Atari. " <--- to chyba należałoby zmienić, i nie chodzi o to czy był najlepszy czy też nie, ale to nie jest zupełnie w stylu wiki. Sądzę że należałoby to napisać bardziej neutralnie. --Seban/SLIGHT 18:57, 14 gru 2018 (CET)
- Ciekawe czy Wiki dopuszcza kategorię "Najlepsi programiści"? :) I kto by się tam znalazł? Mono 20:30, 14 gru 2018 (CET)
- no to może coś w stylu "aktywny/produktywny programista?" Jeżeli chodzi o kategorię "najlepsi programiści" to musiałoby się zebrać jakieś gremium decydujące o tym kto mógłby dostąpić tego zaszczytnego tytułu :) Ale masz racę, to by było bardziej neutralne niż pisanie w pierwszym zdaniu "jeden z najlepszych programistów". --Seban/SLIGHT 19:21, 15 gru 2018 (CET)
- Ja tam nie widzę takiego "akademickiego" problemu: za "najlepszych" mówi to, co i jak zrobili. :) Wymieniłbym tu np. Magnusa, Foxa, Tebego, XXLa, Draco, Konopa, Eru, Świętego - czy muszę ich przedstawiać? Jeszcze większa elita (jak by określił) to z kolei SoTe, Bartman, Husak... (alfa-omaga - potrafili zrobić całą produkcję sami - kod+grafikę+muzykę). --Dracon/TQA 23:45, 17 gru 2018 (CET)
- no to może coś w stylu "aktywny/produktywny programista?" Jeżeli chodzi o kategorię "najlepsi programiści" to musiałoby się zebrać jakieś gremium decydujące o tym kto mógłby dostąpić tego zaszczytnego tytułu :) Ale masz racę, to by było bardziej neutralne niż pisanie w pierwszym zdaniu "jeden z najlepszych programistów". --Seban/SLIGHT 19:21, 15 gru 2018 (CET)
Co jest Panowie? Przez 12 lat (!) hasło nie budziło zastrzeżeń, a teraz coś "nie teges" ??? :o Jak "kłuje w oczy" to można napisać "jeden z czołowych programistów". :) A poza tym, z dawnej dyskusji pamiętam, że Atariki nie musi się we wszystkim wzorować na Wiki(pedii). Zasługi Henia Cygerta na polu Atari są ewidentne. Dobranoc. :) --Dracon/TQA 01:07, 17 gru 2018 (CET)
- nie pozostaje mi nic innego jak pozostawić to bez komentarza. skąd to święte oburzenie w Twoich słowach? sądziłem że neutralność jest priorytetem, ale skoro nie, to w takim wypadku, dla mnie EoT ;)--Seban/SLIGHT 13:24, 17 gru 2018 (CET)
- komentarz jednak nastąpił... --Dracon/TQA 23:47, 17 gru 2018 (CET)
- Tu zgadzam się z Sebanem. Było to wielokrotnie wałkowane. A że nie w każdym haśle wyedytowane - to inna sprawa. poza tym - musisz uzasadnić jego "najlepszość" w takim wypadku, w czym był lepszy na przykład od Carol Shaw, Jakuba Husaka, Pirxa czy choćby Sebana (aby daleko nie szukać). Wielu programistów tworzyło wtedy własne assemblery, więc stworzenie Big Assemblera nie jest tu jakimś wyczynem. Oczywiście jego wkład jest ogromny i należałoby to jakoś ująć, ale nie w sensie "najlepszy"/"najgorzy", to są odczucia i tego nie zmienisz. O iloe można by na przykład do Mikera dopisać "jeden z najbardziej płodnych muzyków na Atari" (ilość utworów), o tyle czy jest najlepszy czy nie to już kwestia gustu (choć mi się większość jego utworów podoba).--Sikor 14:10, 17 gru 2018 (CET)
- Nie wiem jak pobieżnie czytałeś artykuł, ale zrobienie BIG'a nie było tam akcentowane jako znaczący wyczyn dla bycia "jednym z najlepszych". Nie wiem, czy tu muszę powtarzać dane z w/w tekstu, ale przypomnę, że "Miecze" obok "Robbo" to jedna z najpopularniejszych polskich gier na A8. Zrobienie gier w hiresie też wymagało sporej wiedzy. Napisanie autorskiego systemu do tworzenia gier (asembler, maps-maker, sound-tracker, itp.) się chwali. Tak w ogóle nie rozumiem całej tej "afery". Gdyby było napisane "bezapelacyjnie najlepszy" to owszem, wszcząłbym alert. ;> --Dracon/TQA 23:45, 17 gru 2018 (CET)
- no to "pobijmy jeszcze trochę piany". po pierwsze nie żadna afera ale chodzi o zwykłe zachowanie neutralnego poglądu co jest sprawą oczywistą, ale w przypadku wszelakich *.wiki sprawą trudną. Sikor już napisał określanie mianem najlepszego/najgorszego na stronach typu *.wiki nie jest dobrym pomysłem. Ale jak już pisałem wyżej, dla mnie EoT... chciałem tylko delikatnie zwrócić uwagę na zaistniałą sytuację. Wspomniałeś również ze 12 lat nie było problemu... nie było i nie ma, a sprawa się zaczęła bo "wyedytowałeś" artka i pojawił się w ostatnich zmianach, przez co zwrócił na siebie uwagę, widać przez 12 lat nikt na niego nie zwracał uwagi? ;) I jeszcze dwa słowa co do stwierdzeń które padły w Twojej wypowiedzi, np. "Zrobienie gier w hiresie też wymagało sporej wiedzy." <--- nieprawda, zrobienie gier w hi-res jest o wiele prostsze niż zrobienie jej w jakimkolwiek innym trybie (mówię tylko i wyłącznie o kodzie, np. soft-spriteach, i wszelakich operacjach nazwijmy je "graficznych"). Piszesz również o programach takich jak BIG Assembler, Sound Tracker czy Maps Maker, a czy próbowałeś ich używać? W kwestii Sound Tracker się nie wypowiadam, pozostawiam to muzykom. Ale "Big Assemblera" próbowałem używać... niestety wersja którą posiadałem nie nadawała się do użytku. Być może to była jakaś wczesna wersja/edycja, ale ilość problemów które napotkaliśmy, tzn. ja, SoTe czy RZoG spowodowały że pozostaliśmy przy QA... i abyś dobrze mnie zrozumiał... nie zarzucam nic Henrykowi Cygertowi i doceniam jego pracę. Napisał sam sobie narzędzia których potrzebował do pracy i chwała mu za to! Każdy z koderów na scenie to czynił, to był bardzo fajny sposób na naukę programowania! Każda grupa na scenie miała "misję" napisania sobie narzędzi typu tracker, programy do obróbki grafiki czy jakieś użytki, włączając w asembler. Ja początkowo używałem MAC/65 ale z odsieczą przyszedł JBW i pokazał światu Quick Assembler. Gdy pojawił się MapsMaker bardzo się ucieszyliśmy, próbowaliśmy bo używać, jednak nie było to narzędzie skrojone pod nasze potrzeby, dlatego powstał MapsCreator inspirowany a jakże Maps-Makerem. Także jak widzisz punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Kończąc już moją wypowiedź ... wydaje mi się że odebrałeś moją uwagę na temat neutralności jako jakiś "atak na autorytet Henryka Cygerta", zapewniam Cię że tak nie jest... gdyby to była dowolna osoba z wiki uczyniłbym tak samo. A gdyby ktoś o mnie napisał coś w podobnym stylu na pewno bym to usunął. Jeżeli moje uwagi budzą aż takie emocje niech to zostanie jak jest. Peace Bro! :) --Seban/SLIGHT 11:04, 18 gru 2018 (CET)
- Hmmm, bywało już na Atariki emocje i to nieraz... ;) Ja aż tak nie chciałem się "zemocjonować" przy tym haśle, po prostu próbuję uargumentować swoje zdanie wskutek wątpliwości kilku innych atarikowiczów. ;) Atariki ma i tak sporo haseł o "debeściakach"...
- Nie wiem jak pobieżnie czytałeś artykuł, ale zrobienie BIG'a nie było tam akcentowane jako znaczący wyczyn dla bycia "jednym z najlepszych". Nie wiem, czy tu muszę powtarzać dane z w/w tekstu, ale przypomnę, że "Miecze" obok "Robbo" to jedna z najpopularniejszych polskich gier na A8. Zrobienie gier w hiresie też wymagało sporej wiedzy. Napisanie autorskiego systemu do tworzenia gier (asembler, maps-maker, sound-tracker, itp.) się chwali. Tak w ogóle nie rozumiem całej tej "afery". Gdyby było napisane "bezapelacyjnie najlepszy" to owszem, wszcząłbym alert. ;> --Dracon/TQA 23:45, 17 gru 2018 (CET)
Co do zestawu software do gier od Cygerta - zrobił oczywiście wg swego widzimisię a ludziom z ASF i znajomym to pasowało. :) W przeciwieństwie do Soundtrackera, Maps-maker nie został nigdy oficjalnie wydany więc to, co masz, to jakiś nieoficjalny "przeciek", jakaś wersja robocza (próbowałem używać, jest średnio wygodny, ale całych gier na robię). Podobnie z Big-Assemblerem, było co najmniej kilka "rewizji". ;) Ja sobie go akurat chwalę, wypróbowałem go nawet w pewnej swojej (pseudo)produkcji (z użyciem Twojego SFDN-packera :)). Co do QA to ma fajny, rewolucyjny interfejs, polską instrukcję i reszta na legalu ale dramatycznie mało RAMu na kod, ograniczona ilość etykiet, itp. :P A co do gier, skoro zrobienie hiresowej gry jest prostsze niż kolorowej, to dlaczego jest ich tak mało i to dopracowanych, jak te od H.C. ? ;o ;) Pozdrawiam przedświątecznie i się nie obrażam. :) --Dracon/TQA 11:13, 19 gru 2018 (CET)