Dyskusja:Player/Missile Graphics

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 09:07, 6 cze 2010
Mono (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Aktualna wersja
Mono (Dyskusja | wkład)
(widocznosc poza liniami 8..247)
Linia 1: Linia 1:
"Pozycję poziomą duszków kontroluje się wpisując jego położenie do rejestrów HPOSP0-HPOSP3 ($d000-$d003), możliwe są wartości od $00 do $E3" "Pozycję poziomą duszków kontroluje się wpisując jego położenie do rejestrów HPOSP0-HPOSP3 ($d000-$d003), możliwe są wartości od $00 do $E3"
-:A co nas broni przed wpisaniem $E4..$FF ? --[[Wikipedysta:0xF|0xF]] 14:55, 19 wrz 2005 (CEST)+:A co nas broni przed wpisaniem $E4..$FF ? --[[Użytkownik:0xF|0xF]] 14:55, 19 wrz 2005 (CEST)
-::E, no nic. Można wpisać. Zwłaszcza, że o ile pamiętam teoretyczna szerokość ekranu to 256 cykli koloru i właśnie duchem można jeździć po całości, acz, wiadomo, tego nie widać. [[Wikipedysta:KMK|KMK]] 22:14, 19 wrz 2005 (CEST)+::E, no nic. Można wpisać. Zwłaszcza, że o ile pamiętam teoretyczna szerokość ekranu to 256 cykli koloru i właśnie duchem można jeździć po całości, acz, wiadomo, tego nie widać. [[Użytkownik:KMK|KMK]] 22:14, 19 wrz 2005 (CEST)
Na linię jest 228 cykli koloru (=2*114 cykli maszynowych). Zakres wartości, dla których Na linię jest 228 cykli koloru (=2*114 cykli maszynowych). Zakres wartości, dla których
Linia 10: Linia 10:
cykli koloru; normalnie coś w okolicach tego), więc proponuję po prostu wyciąć ten fragment, cykli koloru; normalnie coś w okolicach tego), więc proponuję po prostu wyciąć ten fragment,
żeby nie wprowadzać Czytelników w błąd. żeby nie wprowadzać Czytelników w błąd.
---[[Wikipedysta:0xF|0xF]] 13:25, 20 wrz 2005 (CEST)+--[[Użytkownik:0xF|0xF]] 13:25, 20 wrz 2005 (CEST)
-To wytnij. [[Wikipedysta:KMK|KMK]] 14:10, 20 wrz 2005 (CEST)+To wytnij. [[Użytkownik:KMK|KMK]] 14:10, 20 wrz 2005 (CEST)
Powstała rozbieżność zw. z nazewnictwem. W [[Rejestry_ANTIC-a#PMBASE]] na określenie "player" używane jest "gracz", a na "missile" - "pocisk", co jest dość czytelne i zgodne z tym, co widać w polskiej literaturze. Natomiast na tej stronie "playera" określa się mianem "duszek". Może warto by to ujednolicić? --[[Użytkownik:Mono|Mono]] 14:40, 4 cze 2010 (CEST) Powstała rozbieżność zw. z nazewnictwem. W [[Rejestry_ANTIC-a#PMBASE]] na określenie "player" używane jest "gracz", a na "missile" - "pocisk", co jest dość czytelne i zgodne z tym, co widać w polskiej literaturze. Natomiast na tej stronie "playera" określa się mianem "duszek". Może warto by to ujednolicić? --[[Użytkownik:Mono|Mono]] 14:40, 4 cze 2010 (CEST)
Linia 18: Linia 18:
:A może by przyjąć, że "duszek" jest określeniem ogólniejszym na gracza lub pocisk? [[Użytkownik:KMK|KMK]] 01:14, 6 cze 2010 (CEST) :A może by przyjąć, że "duszek" jest określeniem ogólniejszym na gracza lub pocisk? [[Użytkownik:KMK|KMK]] 01:14, 6 cze 2010 (CEST)
-Tak to właśnie rozumiem. --[[Użytkownik:Mono|Mono]] 11:07, 6 cze 2010 (CEST)+::Tak to właśnie rozumiem. --[[Użytkownik:Mono|Mono]] 11:07, 6 cze 2010 (CEST)
 + 
 +« ANTIC rysuje na ekranie telewizyjnym 240 linii począwszy od linii 8, a skończywszy na 247. Z tego względu w rozdzielczości jednoliniowej na ekranie widoczna jest treść duszka zdefiniowana bajtami 8..247, a w rozdzielczości dwuliniowej bajtami 4..123 obszaru wskazywanego prze PMBASE ($D407). Pozostałe bajty znajdują się "poza ekranem" i nie są nigdy widoczne. »
 +Mam wątpliwości co do "obszarów niewidocznych". Bo to, że ANTIC coś rysuje w 8..247 to nie znaczy że GTIA nie potrafi. Wskazują na to zresztą testy Pavrosa: http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=7331 i zdaje się INSert narysował na któreś Kazkompo obrazek mający więcej niż 240 linii.
 +Co proponujecie? [[Użytkownik:Mono|Mono]] 13:52, 21 mar 2020 (CET)

Aktualna wersja

"Pozycję poziomą duszków kontroluje się wpisując jego położenie do rejestrów HPOSP0-HPOSP3 ($d000-$d003), możliwe są wartości od $00 do $E3"

A co nas broni przed wpisaniem $E4..$FF ? --0xF 14:55, 19 wrz 2005 (CEST)
E, no nic. Można wpisać. Zwłaszcza, że o ile pamiętam teoretyczna szerokość ekranu to 256 cykli koloru i właśnie duchem można jeździć po całości, acz, wiadomo, tego nie widać. KMK 22:14, 19 wrz 2005 (CEST)

Na linię jest 228 cykli koloru (=2*114 cykli maszynowych). Zakres wartości, dla których duszek będzie widoczny zależy od jego szerokości, grafiki (jak jest $00, to jak by nie ustawiać pozycję, nie będzie widać :) ) i tego, ile widać na ekranie (np. w emulu 168 cykli koloru; normalnie coś w okolicach tego), więc proponuję po prostu wyciąć ten fragment, żeby nie wprowadzać Czytelników w błąd. --0xF 13:25, 20 wrz 2005 (CEST)

To wytnij. KMK 14:10, 20 wrz 2005 (CEST)

Powstała rozbieżność zw. z nazewnictwem. W Rejestry_ANTIC-a#PMBASE na określenie "player" używane jest "gracz", a na "missile" - "pocisk", co jest dość czytelne i zgodne z tym, co widać w polskiej literaturze. Natomiast na tej stronie "playera" określa się mianem "duszek". Może warto by to ujednolicić? --Mono 14:40, 4 cze 2010 (CEST)

A może by przyjąć, że "duszek" jest określeniem ogólniejszym na gracza lub pocisk? KMK 01:14, 6 cze 2010 (CEST)
Tak to właśnie rozumiem. --Mono 11:07, 6 cze 2010 (CEST)

« ANTIC rysuje na ekranie telewizyjnym 240 linii począwszy od linii 8, a skończywszy na 247. Z tego względu w rozdzielczości jednoliniowej na ekranie widoczna jest treść duszka zdefiniowana bajtami 8..247, a w rozdzielczości dwuliniowej bajtami 4..123 obszaru wskazywanego prze PMBASE ($D407). Pozostałe bajty znajdują się "poza ekranem" i nie są nigdy widoczne. » Mam wątpliwości co do "obszarów niewidocznych". Bo to, że ANTIC coś rysuje w 8..247 to nie znaczy że GTIA nie potrafi. Wskazują na to zresztą testy Pavrosa: http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=7331 i zdaje się INSert narysował na któreś Kazkompo obrazek mający więcej niż 240 linii. Co proponujecie? Mono 13:52, 21 mar 2020 (CET)

Personal tools