Nova

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 23:28, 3 sty 2005
Dracon (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Aktualna wersja
Dracon (Dyskusja | wkład)
(resztki strony XTC z Interii...)
Linia 16: Linia 16:
-Pamiętając efekty z Graph256 bodaj - napisałem program '''NGraph''' (Nova Graph), pracujący na podobnej zasadzie - obsługiwany myszą i klawiszami... (parzyste linie w trybie 16-kolor, nieparzyste w trybie 16-odcieni)+Pamiętając efekty z Graph256 bodaj - napisałem program '''NGraph''' (''Nova Graph''), pracujący na podobnej zasadzie - obsługiwany myszą i klawiszami... (parzyste linie w trybie 16-kolor, nieparzyste w trybie 16-odcieni)
Potem przyszedł czas gdy z użyciem wykonanego z podanych w TA schematów samplerem powstały dema: Potem przyszedł czas gdy z użyciem wykonanego z podanych w TA schematów samplerem powstały dema:
Linia 24: Linia 24:
* digitalizacja ''DAS_BOOT'' z intrem (peryskop) * digitalizacja ''DAS_BOOT'' z intrem (peryskop)
-Wówczas też powstał prosty soft "Sonic 1.0" do sprawniejszego samplowania i testowania loop'ów...+Wówczas też powstał prosty soft ''Sonic 1.0'' do sprawniejszego samplowania i testowania loop'ów...
W tym czasie grupa zaczęła się rozszerzać... Dołączył aktywnie '''Wojtek Podedworny''' - nie miał pseudonimu więc trochę na siłę dokleiłem mu "Ferro" :) Wojtek miał już swój udział w muzyce CMC do intra peryskopowego... W tym czasie grupa zaczęła się rozszerzać... Dołączył aktywnie '''Wojtek Podedworny''' - nie miał pseudonimu więc trochę na siłę dokleiłem mu "Ferro" :) Wojtek miał już swój udział w muzyce CMC do intra peryskopowego...
Linia 33: Linia 33:
Do grupy dołączyli: Do grupy dołączyli:
-* '''Piotr Ekstowicz''' (zaprojektował grafikę "NOVA" /w DigitalC2/ oraz twierdzę w intro gry Pandemonium)+* '''Piotr Ekstowicz''' (zaprojektował grafikę "NOVA" /w DigitalC2/ oraz twierdzę w intro gry ''Pandemonium'')
-* '''Jarosław Cichoń''' "Cichy" pomagał przy edycji dema "Sound of NOVA" które powstało trochę z frustracji, że "dawno nic nie zrobiliśmy" a chcieliśmy puścić jakoś ubrane muzyczki Wojtka w świat /coś na wzór dawnych "Sky Computer Network" i "Perestroyka"/. Tam też pojawiła się największa ilość tekstu opisującego nasze ówczesne nadzieje związane z rozwojem grupy - czas je bardzo sprawnie zweryfikował... +* '''Jarosław Cichoń''' "Cichy" pomagał przy edycji dema ''Sound of NOVA'' które powstało trochę z frustracji, że "dawno nic nie zrobiliśmy" a chcieliśmy puścić jakoś ubrane muzyczki Wojtka w świat /coś na wzór dawnych "Sky Computer Network" i "Perestroyka"/. Tam też pojawiła się największa ilość tekstu opisującego nasze ówczesne nadzieje związane z rozwojem grupy - czas je bardzo sprawnie zweryfikował...
-Towarzystwo Amigowców zaowocowało dużą ilością dostępnych sampli /przegrywanych przez tor audio/ i tak zafascynowani "Technological Death" postanowiliśmy zrobić "Digital Concert Part #1" zrozumieliśmy, że dema powinny być "projektowane" i zrobione z pomysłem a nie będące zlepkiem pomysłów które się uda jednocześnie wrzucić na ekran...+Towarzystwo Amigowców zaowocowało dużą ilością dostępnych sampli /przegrywanych przez tor audio/ i tak zafascynowani "Technological Death" postanowiliśmy zrobić ''Digital Concert Part #1'' zrozumieliśmy, że dema powinny być "projektowane" i zrobione z pomysłem, a nie będące zlepkiem pomysłów które się uda jednocześnie wrzucić na ekran...
-Niedługo potem - gdy "Digital Concert Part #1" przyniósł Nova jako taki rozgłos - powstał z użyciem+Niedługo potem - gdy ''Digital Concert Part #1'' przyniósł Nova jako taki rozgłos - powstał z użyciem
-nowego samplera 4-bitowego /ten z TA był 3-bitowy/ "Digital Concert #2" - obrazował on już to co zrozumieliśmy - niech demo będzie i proste ale spójne w formie i treści... Takie w/g nas były Digital'e... +nowego samplera 4-bitowego /ten z TA był 3-bitowy/ ''Digital Concert #2'' - obrazował on już to co zrozumieliśmy - niech demo będzie i proste ale spójne w formie i treści... Takie w/g nas były digital'e...
Zarzucano nam, że "digit za digitem..." ale umiejętności matematycznych i zapału nie starczało Zarzucano nam, że "digit za digitem..." ale umiejętności matematycznych i zapału nie starczało
nikomu z nas na zabawy z grafiką (wektory były w sferze dalekich marzeń)... nikomu z nas na zabawy z grafiką (wektory były w sferze dalekich marzeń)...
Linia 58: Linia 58:
Zabrzmi może śmiesznie ale zamknął się dla nas pewien etap - wraz z otrzymaniem dysku z demem "Intel Outside" by Our-5oft ... Wbiło nas w ziemię na dobre... grafika... muzyka... po prostu wszystko... Zabrzmi może śmiesznie ale zamknął się dla nas pewien etap - wraz z otrzymaniem dysku z demem "Intel Outside" by Our-5oft ... Wbiło nas w ziemię na dobre... grafika... muzyka... po prostu wszystko...
kombinowaliśmy coś jeszcze potem chcąc zrobić wielokanałową aranżowaną digitalizację "na dwie gitary" kombinowaliśmy coś jeszcze potem chcąc zrobić wielokanałową aranżowaną digitalizację "na dwie gitary"
-ponieważ zaczęliśmy grywać na gitarach [prawdę mówiąc to cały skład NOVA stał się swego rodzaju grupą muzyczną - gitara, wokal + fletnia - więcej na pozostałościach [http://xtcnow.w.interia.pl/mystique tej strony ]+ponieważ zaczęliśmy grywać na gitarach [prawdę mówiąc to cały skład NOVA stał się swego rodzaju grupą muzyczną - gitara, wokal + fletnia - więcej na pozostałościach [http://web.archive.org/web/20020808055749/http://xtcnow.w.interia.pl/mystique/ tej strony ]
I tak Nova rozsypała się... I tak Nova rozsypała się...
Linia 66: Linia 66:
* '''Andrzej Rusiecki''' (KevSoft - obecnie XTC) * '''Andrzej Rusiecki''' (KevSoft - obecnie XTC)
 +
zawód: konstruktor elektronik zawód: konstruktor elektronik
lokalizacja: Białystok lokalizacja: Białystok
 +
 +
* '''Wojtek Podedworny''' (Ferro - wciąż prywatnie muzykuje) * '''Wojtek Podedworny''' (Ferro - wciąż prywatnie muzykuje)
 +
zawód: kierownik działu serwisu elektronarzędzi zawód: kierownik działu serwisu elektronarzędzi
lokalizacja: Warszawa lokalizacja: Warszawa
 +
 +
* '''Jarosław Cichoń''' (Cichy obecnie jako AXEL) * '''Jarosław Cichoń''' (Cichy obecnie jako AXEL)
 +
zawód: programista zawód: programista
lokalizacja: Gdańsk lokalizacja: Gdańsk
-* '''Michał Garbaciak''' (Dracon - obecnie najlepiej z nas znany na scenie Atari :) )+ 
 + 
 +* '''Michał Garbaciak''' ([[Dracon]] - obecnie najlepiej z nas znany na scenie Atari :) )
zawód: bibliotekarz zawód: bibliotekarz
lokalizacja: Gdańsk lokalizacja: Gdańsk
 +
 +
* '''Piotr Ekstowicz''' * '''Piotr Ekstowicz'''
Linia 89: Linia 100:
lokalizacja: Białystok lokalizacja: Białystok
 +
 +
* '''Paweł Procaj''' * '''Paweł Procaj'''
...brak danych - kontakt się urwał... ...brak danych - kontakt się urwał...
 +
---- ----
 +
 +Aktualne fotki:
 +{{grafr|nova_kevsoft.jpg}}
 +{{grafr|nova_ferro.jpg}}
 +{{grafr|nova_cichy.jpg}}
 +
 +
[[Kategoria: Grupy XL/XE]] [[Kategoria: Grupy XL/XE]]

Aktualna wersja

Historia NOVA'y... (opowieść KevSoft'a)

Grupa "NOVA" powstała na fali "i my umiemy" były to czasy pojawiania się Tajemnic Atari - około numeru 5-tego bodaj :) Inspiracja przyszła od "PePe" czyli Pawła Pieczula, który jako pierwszy w naszym gronie zajął się "poważnie" komputerami w podstawówce, a potem po nabyciu Atari - ku zdumieniu wszystkich pokazał swoje produkcje /zakończone Negligible Demo/ - on niejako pokazał nam, że można samemu zrobić coś w stylu dem które oglądaliśmy z wypiekami na twarzy a z których muzyka rozchodziła się na kasetach. Mnie od zawsze fascynowały sample więc dema typu "Self Control" i "Your Body" były czymś, co powodowało opad szczęki. I tak jak już udało się złożyć własny pierwszy scroll, wkleić obrazek z XL-Art'a i dodać do tego muzykę z CMC - zaczęły się kleić dema... /o niechlubnym "tworzeniu" przez podmianę tekstów scrolli z użyciem MiniCopy w demach TACF lepiej nie wspominać :)/

Zaczęło się od prostych dem:

  • Return of The Apache (demo "z okazji narysowania Apache")
  • T.N.T. Demo (animacja flip - ramki XL-Art)
  • Night Demo (niechlubna kradzież muzyki z "Landscape" TL)
  • Hawk Demo (z okazji rysunku...)


Pamiętając efekty z Graph256 bodaj - napisałem program NGraph (Nova Graph), pracujący na podobnej zasadzie - obsługiwany myszą i klawiszami... (parzyste linie w trybie 16-kolor, nieparzyste w trybie 16-odcieni)

Potem przyszedł czas gdy z użyciem wykonanego z podanych w TA schematów samplerem powstały dema:

  • USURA
  • digitalizacja DAS_BOOT z intrem (peryskop)

Wówczas też powstał prosty soft Sonic 1.0 do sprawniejszego samplowania i testowania loop'ów...

W tym czasie grupa zaczęła się rozszerzać... Dołączył aktywnie Wojtek Podedworny - nie miał pseudonimu więc trochę na siłę dokleiłem mu "Ferro" :) Wojtek miał już swój udział w muzyce CMC do intra peryskopowego...

Do grupy zaciągnął się Paweł Procaj (ProSoft AKA LYNX) - niestety mimo naprawdę genialnych rozwiązań i szybkości z jaką je tworzył - nieszczególnie szła współpraca aby zrobić z tego jedną całość...

Wraz z poczuciem, że trzeba iść do przodu - powstało demo-ploter: Mad-Sinus. Jako jedyne bodaj zrealizowane w trybie graficznym 8.

Do grupy dołączyli:

  • Piotr Ekstowicz (zaprojektował grafikę "NOVA" /w DigitalC2/ oraz twierdzę w intro gry Pandemonium)
  • Jarosław Cichoń "Cichy" pomagał przy edycji dema Sound of NOVA które powstało trochę z frustracji, że "dawno nic nie zrobiliśmy" a chcieliśmy puścić jakoś ubrane muzyczki Wojtka w świat /coś na wzór dawnych "Sky Computer Network" i "Perestroyka"/. Tam też pojawiła się największa ilość tekstu opisującego nasze ówczesne nadzieje związane z rozwojem grupy - czas je bardzo sprawnie zweryfikował...

Towarzystwo Amigowców zaowocowało dużą ilością dostępnych sampli /przegrywanych przez tor audio/ i tak zafascynowani "Technological Death" postanowiliśmy zrobić Digital Concert Part #1 zrozumieliśmy, że dema powinny być "projektowane" i zrobione z pomysłem, a nie będące zlepkiem pomysłów które się uda jednocześnie wrzucić na ekran... Niedługo potem - gdy Digital Concert Part #1 przyniósł Nova jako taki rozgłos - powstał z użyciem nowego samplera 4-bitowego /ten z TA był 3-bitowy/ Digital Concert #2 - obrazował on już to co zrozumieliśmy - niech demo będzie i proste ale spójne w formie i treści... Takie w/g nas były digital'e... Zarzucano nam, że "digit za digitem..." ale umiejętności matematycznych i zapału nie starczało nikomu z nas na zabawy z grafiką (wektory były w sferze dalekich marzeń)...


Pod znakiem "Nova" powstały 2 gry:

  • Tech - będący rozwinięciem prostej gry "w linie"

(kod/gfx/digit: KevSoft, msx: Wojtek Podedworny) Digitalizacje z płyt Kate Bush i JM Jarre.

  • Pandemonium - prosta gra polegająca na przelatywaniu sową przez korytarze przeszkód

(kod/gfx/digit: KevSoft, gfx/storyline: Piotr Ekstowicz, msx: Wojtek Podedworny) Potrzebne ciągnące się brzmienia Wojtek wydusił z SoundTracker'a ASF... zastosowaliśmy trick polegający na napisaniu muzyki 2x szybciej aby móc ją odtwarzać nie co 50Hz lecz 25Hz - w sumie to nie pamiętam po co :) Obie gry zostały kupione przez ASF ... umowy podpisane - pieniędzy nigdy nie zobaczyliśmy...

Ostatnie dema otworzyły nam sporo kontaktów - jeden z nich Dracon został wcielony do grupy jako grafik - i wygrał pod szyldem "Nova" Shadows '94 (Mirów) GFX compo... Respect... Sama Nova w tym czasie już się jednak niestety rozsypywała... :( Zabrzmi może śmiesznie ale zamknął się dla nas pewien etap - wraz z otrzymaniem dysku z demem "Intel Outside" by Our-5oft ... Wbiło nas w ziemię na dobre... grafika... muzyka... po prostu wszystko... kombinowaliśmy coś jeszcze potem chcąc zrobić wielokanałową aranżowaną digitalizację "na dwie gitary" ponieważ zaczęliśmy grywać na gitarach [prawdę mówiąc to cały skład NOVA stał się swego rodzaju grupą muzyczną - gitara, wokal + fletnia - więcej na pozostałościach tej strony

I tak Nova rozsypała się...


Ex-Nova dziś (2004/2005 r.):

  • Andrzej Rusiecki (KevSoft - obecnie XTC)

zawód: konstruktor elektronik

lokalizacja: Białystok


  • Wojtek Podedworny (Ferro - wciąż prywatnie muzykuje)

zawód: kierownik działu serwisu elektronarzędzi

lokalizacja: Warszawa


  • Jarosław Cichoń (Cichy obecnie jako AXEL)

zawód: programista

lokalizacja: Gdańsk


  • Michał Garbaciak (Dracon - obecnie najlepiej z nas znany na scenie Atari :) )

zawód: bibliotekarz

lokalizacja: Gdańsk


  • Piotr Ekstowicz

zawód: manager w centrum handlowym

lokalizacja: Białystok


  • Paweł Procaj

...brak danych - kontakt się urwał...



Aktualne fotki:

Grafika:nova_kevsoft.jpg

Grafika:nova_ferro.jpg

Grafika:nova_cichy.jpg

Personal tools