Big-screen
From Atariki
Wersja z dnia 13:02, 25 sie 2022 Dracon (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 20:52, 25 sie 2022 Dracon (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
W szerokim znaczeniu to miejsce docelowe prezentowania prac konkursowych na zlotach. | W szerokim znaczeniu to miejsce docelowe prezentowania prac konkursowych na zlotach. | ||
- | Dawno temu (pierwsza połowa lat 90 do około połowy) funkcję tę spełniał zwykle duży telewizor, lecz z czasem na zlotach | + | Dawno temu (pierwsza połowa lat 90. XX wieku do około jego połowy) funkcję tę spełniał zwykle duży telewizor, lecz z czasem na zlotach |
zaczęły się pojawiać coraz większe i lepsze projektory, na których nawet z dalszych miejsc można było wygodnie oglądać produkcje konkursowe. | zaczęły się pojawiać coraz większe i lepsze projektory, na których nawet z dalszych miejsc można było wygodnie oglądać produkcje konkursowe. | ||
Czasami zdarzało się, że konkretny big-screen potrafił "zepsuć" efekt twórcy (np. pokazywał przekłamane kolory) zaś innym razem nawet "pomagał" wygrać | Czasami zdarzało się, że konkretny big-screen potrafił "zepsuć" efekt twórcy (np. pokazywał przekłamane kolory) zaś innym razem nawet "pomagał" wygrać | ||
Linia 6: | Linia 6: | ||
Niektórzy pisali nawet efekty na big-screen, np. [[Eru]] w demie [[Out of Time]] (efekt animacji "tekkno-part"). | Niektórzy pisali nawet efekty na big-screen, np. [[Eru]] w demie [[Out of Time]] (efekt animacji "tekkno-part"). | ||
+ | == Zobacz także == | ||
+ | * [https://kskpd.pl/slownik/#bigscreen Definicja z Kroniki Polskiej Demosceny] | ||
Wersja z dnia 20:52, 25 sie 2022
W szerokim znaczeniu to miejsce docelowe prezentowania prac konkursowych na zlotach. Dawno temu (pierwsza połowa lat 90. XX wieku do około jego połowy) funkcję tę spełniał zwykle duży telewizor, lecz z czasem na zlotach zaczęły się pojawiać coraz większe i lepsze projektory, na których nawet z dalszych miejsc można było wygodnie oglądać produkcje konkursowe. Czasami zdarzało się, że konkretny big-screen potrafił "zepsuć" efekt twórcy (np. pokazywał przekłamane kolory) zaś innym razem nawet "pomagał" wygrać (vide niektóre grafiki w interlace np. taka - RyTHCerz (1. miejsce na QuaST 2003) tudzież obrazek "Landscape" autorstwa P.W./Slight). Niektórzy pisali nawet efekty na big-screen, np. Eru w demie Out of Time (efekt animacji "tekkno-part").
Zobacz także
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.