Big-screen
From Atariki
Wersja z dnia 20:52, 25 sie 2022 Dracon (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 21:14, 25 sie 2022 Dracon (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 7: | Linia 7: | ||
== Zobacz także == | == Zobacz także == | ||
- | * [https://kskpd.pl/slownik/#bigscreen Definicja z Kroniki Polskiej Demosceny] | + | * [https://kskpd.pl/slownik/#bigscreen definicja z Kroniki Polskiej Demosceny] |
Wersja z dnia 21:14, 25 sie 2022
W szerokim znaczeniu to miejsce docelowe prezentowania prac konkursowych na zlotach. Dawno temu (pierwsza połowa lat 90. XX wieku do około jego połowy) funkcję tę spełniał zwykle duży telewizor, lecz z czasem na zlotach zaczęły się pojawiać coraz większe i lepsze projektory, na których nawet z dalszych miejsc można było wygodnie oglądać produkcje konkursowe. Czasami zdarzało się, że konkretny big-screen potrafił "zepsuć" efekt twórcy (np. pokazywał przekłamane kolory) zaś innym razem nawet "pomagał" wygrać (vide niektóre grafiki w interlace np. taka - RyTHCerz (1. miejsce na QuaST 2003) tudzież obrazek "Landscape" autorstwa P.W./Slight). Niektórzy pisali nawet efekty na big-screen, np. Eru w demie Out of Time (efekt animacji "tekkno-part").
Zobacz także
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.