Big-screen
From Atariki
Wersja z dnia 21:14, 25 sie 2022 Dracon (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 20:23, 26 sie 2022 Dracon (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | W szerokim znaczeniu to miejsce docelowe prezentowania prac konkursowych na zlotach. | + | W szerokim znaczeniu to miejsce docelowe prezentowania prac konkursowych na zlotach demoscenowych. |
Dawno temu (pierwsza połowa lat 90. XX wieku do około jego połowy) funkcję tę spełniał zwykle duży telewizor, lecz z czasem na zlotach | Dawno temu (pierwsza połowa lat 90. XX wieku do około jego połowy) funkcję tę spełniał zwykle duży telewizor, lecz z czasem na zlotach | ||
- | zaczęły się pojawiać coraz większe i lepsze projektory, na których nawet z dalszych miejsc można było wygodnie oglądać produkcje konkursowe. | + | zaczęły się pojawiać coraz większe i lepsze projektory z rzutnikiem, na których nawet z dalszych miejsc widowni można było wygodnie oglądać produkcje konkursowe. |
+ | |||
+ | == Ciekawostki == | ||
Czasami zdarzało się, że konkretny big-screen potrafił "zepsuć" efekt twórcy (np. pokazywał przekłamane kolory) zaś innym razem nawet "pomagał" wygrać | Czasami zdarzało się, że konkretny big-screen potrafił "zepsuć" efekt twórcy (np. pokazywał przekłamane kolory) zaś innym razem nawet "pomagał" wygrać | ||
(vide niektóre grafiki w [[interlace]] np. taka - [[Media:Dracon-RyTHCerz_.png|RyTHCerz]] (1. miejsce na [[QuaST 2003]]) tudzież obrazek "Landscape" autorstwa P.W./Slight). | (vide niektóre grafiki w [[interlace]] np. taka - [[Media:Dracon-RyTHCerz_.png|RyTHCerz]] (1. miejsce na [[QuaST 2003]]) tudzież obrazek "Landscape" autorstwa P.W./Slight). |
Wersja z dnia 20:23, 26 sie 2022
W szerokim znaczeniu to miejsce docelowe prezentowania prac konkursowych na zlotach demoscenowych. Dawno temu (pierwsza połowa lat 90. XX wieku do około jego połowy) funkcję tę spełniał zwykle duży telewizor, lecz z czasem na zlotach zaczęły się pojawiać coraz większe i lepsze projektory z rzutnikiem, na których nawet z dalszych miejsc widowni można było wygodnie oglądać produkcje konkursowe.
Ciekawostki
Czasami zdarzało się, że konkretny big-screen potrafił "zepsuć" efekt twórcy (np. pokazywał przekłamane kolory) zaś innym razem nawet "pomagał" wygrać (vide niektóre grafiki w interlace np. taka - RyTHCerz (1. miejsce na QuaST 2003) tudzież obrazek "Landscape" autorstwa P.W./Slight). Niektórzy pisali nawet efekty na big-screen, np. Eru w demie Out of Time (efekt animacji "tekkno-part").
Zobacz także
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.