INS (Chaos Music Composer)
From Atariki
Wersja z dnia 23:42, 11 cze 2015 Mono (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Aktualna wersja Mono (Dyskusja | wkład) (identyczne instrumenty) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{SDP}} | {{SDP}} | ||
- | Format pliku zestawu instrumentów opracowany przez [[Mathnoid]]a używany przez program [[Chaos Music Composer]] z poprawkami Mathnoida (tzw. CMC 2.0+) oraz w wersji [[Bartman]]a i [[Laser]]a (tzw. CMC 3.0) oraz w wersji stereo [[Hugo]] & [[Monsoft]]a (tzw. CMC 2.0s+). | + | Format pliku zestawu instrumentów dla programu [[Chaos Music Composer]] opracowany przez [[Mathnoid]]a. Używany przez CMC 2.0+, CMC 2.0s+ oraz CMC 3.0. |
= Budowa pliku = | = Budowa pliku = | ||
Linia 11: | Linia 11: | ||
2. Drugi bajt zależnie od wartości określa: | 2. Drugi bajt zależnie od wartości określa: | ||
- | a) Wartości 01..$FE oznaczają numer instrumentu z zestawu wbudowanego w edytor: | + | a) Wartości 01..$46 oznaczają numer instrumentu z zestawu wbudowanego w edytor: |
<table border=1> | <table border=1> | ||
- | <tr><td>wartość</td><td>CMC3 Bartmana</td><td>CMC+ Mathnoida</td></tr> | + | <tr><td>wartość</td><td>CMC 3.0</td><td>CMC 2.0+ i CMC 2.0s+</td></tr> |
<tr><td>$01</td><td>vibflute</td><td>atari</td></tr> | <tr><td>$01</td><td>vibflute</td><td>atari</td></tr> | ||
<tr><td>$02</td><td>smallvib</td><td>echobass</td></tr> | <tr><td>$02</td><td>smallvib</td><td>echobass</td></tr> | ||
Linia 59: | Linia 59: | ||
<tr><td>$2B</td><td>middle</td><td>l_sdrum</td></tr> | <tr><td>$2B</td><td>middle</td><td>l_sdrum</td></tr> | ||
<tr><td>$2C</td><td>hihat1</td><td>l_hihat</td></tr> | <tr><td>$2C</td><td>hihat1</td><td>l_hihat</td></tr> | ||
- | <tr><td>$2D</td><td>l_tom</td><td>l_tom</td></tr> | + | <tr><td>$2D</td><td colspan="2">l_tom</td></tr> |
<tr><td>$2E</td><td>stopa</td><td>l_vib</td></tr> | <tr><td>$2E</td><td>stopa</td><td>l_vib</td></tr> | ||
<tr><td>$2F</td><td>fx cuuu</td><td>l_synth</td></tr> | <tr><td>$2F</td><td>fx cuuu</td><td>l_synth</td></tr> | ||
<tr><td>$30</td><td>fx pruk</td><td>l_bass</td></tr> | <tr><td>$30</td><td>fx pruk</td><td>l_bass</td></tr> | ||
- | <tr><td>$31</td><td>l_down1</td><td>l_down1</td></tr> | + | <tr><td>$31</td><td colspan="2">l_down1</td></tr> |
- | <tr><td>$32</td><td>l_down2</td><td>l_down2</td></tr> | + | <tr><td>$32</td><td colspan="2">l_down2</td></tr> |
<tr><td>$33</td><td>bassdrum</td><td>l_flip</td></tr> | <tr><td>$33</td><td>bassdrum</td><td>l_flip</td></tr> | ||
- | <tr><td>$34</td><td>l_back</td><td>l_back</td></tr> | + | <tr><td>$34</td><td colspan="2">l_back</td></tr> |
<tr><td>$35</td><td>syfbass</td><td>l_tsynth</td></tr> | <tr><td>$35</td><td>syfbass</td><td>l_tsynth</td></tr> | ||
<tr><td>$36</td><td>normbass</td><td>m_drum</td></tr> | <tr><td>$36</td><td>normbass</td><td>m_drum</td></tr> | ||
Linia 82: | Linia 82: | ||
<tr><td>$42</td><td>Mavax</td><td>f_miao</td></tr> | <tr><td>$42</td><td>Mavax</td><td>f_miao</td></tr> | ||
<tr><td>$43</td><td>Eagle</td><td>f_acc</td></tr> | <tr><td>$43</td><td>Eagle</td><td>f_acc</td></tr> | ||
- | <tr><td>$44</td><td>f_pim</td><td>f_pim</td></tr> | + | <tr><td>$44</td><td colspan="2">f_pim</td></tr> |
- | <tr><td>$45</td><td>f_synth</td><td>f_synth</td></tr> | + | <tr><td>$45</td><td colspan="2">f_synth</td></tr> |
- | <tr><td>$46</td><td>f_bdrum</td><td>f_bdrum</td></tr> | + | <tr><td>$46</td><td colspan="2">f_bdrum</td></tr> |
</table> | </table> | ||
- | b) Wartość $FF ma specjalne znaczenie i oznacza, że instrument został zdefiniowany przez użytkownika. W takim przypadku następujące bajty oznaczają kolejno: | + | b) Wartość $FF ma specjalne znaczenie i oznacza, że instrument został zdefiniowany przez użytkownika. W takim przypadku następne bajty oznaczają kolejno: |
- | * dwa bajty akcentów, | + | * 2 bajty akcentów, |
* 4 bajty definicji instrumentu - najniższy bajt pierwszy, najwyższy ostatni, | * 4 bajty definicji instrumentu - najniższy bajt pierwszy, najwyższy ostatni, | ||
* 8 bajtów definicji obwiedni zapisanej od końca | * 8 bajtów definicji obwiedni zapisanej od końca | ||
+ | |||
+ | c) Pozostałe wartości ($00 oraz $47..$FE) nie są używane. | ||
Jeżeli instrument nie jest zdefiniowany, wtedy nie jest on zapisywany do pliku. | Jeżeli instrument nie jest zdefiniowany, wtedy nie jest on zapisywany do pliku. | ||
- | Szczególną sytuacją jest plik, w którym nie zdefiniowano żadnych instrumentów - ma wtedy długość 0 i nie zawiera żadnej treści. | + | Plik, w którym nie zdefiniowano żadnych instrumentów ma długość 0 bajtów i nie zawiera żadnej treści. |
= Uwagi = | = Uwagi = | ||
Program przedefiniowuje wyłącznie te instrumenty, których numery występują w pliku. Pozostałe instrumenty w edytorze nie są zmieniane. | Program przedefiniowuje wyłącznie te instrumenty, których numery występują w pliku. Pozostałe instrumenty w edytorze nie są zmieniane. | ||
+ | |||
+ | = Zobacz też = | ||
+ | |||
+ | * [[CMC (format pliku)|CMC]] | ||
[[Kategoria:Atari 8-bit]] | [[Kategoria:Atari 8-bit]] | ||
[[Kategoria:Formaty plików]] | [[Kategoria:Formaty plików]] |
Aktualna wersja
Format pliku zestawu instrumentów dla programu Chaos Music Composer opracowany przez Mathnoida. Używany przez CMC 2.0+, CMC 2.0s+ oraz CMC 3.0.
Budowa pliku
Plik instrumentów składa się z następujących po sobie bloków opisujących budowę instrumentu.
1. Pierwszy bajt oznacza zawsze numer instrumentu (0..25).
2. Drugi bajt zależnie od wartości określa:
a) Wartości 01..$46 oznaczają numer instrumentu z zestawu wbudowanego w edytor:
wartość | CMC 3.0 | CMC 2.0+ i CMC 2.0s+ |
$01 | vibflute | atari |
$02 | smallvib | echobass |
$03 | midnight | flute |
$04 | ciuciu1 | b&l |
$05 | ciuciu2 | vib_1 |
$06 | heavsynt | vib_12 |
$07 | SCG | vib_7 |
$08 | lump | vib_5 |
$09 | vic | vib_3 |
$0A | synth | synth |
$0B | synth up | dtune |
$0C | synth dn | dtun |
$0D | lvib | chrd_12 |
$0E | lvib up | chrd_7 |
$0F | lvib dn | chrd_5 |
$10 | sine | chrd_3 |
$11 | csine | latari |
$12 | vicsynth | lvib_1 |
$13 | qjon | ldbl |
$14 | cryvib | lvib_12 |
$15 | dong | lsynth |
$16 | kolba | ldtune |
$17 | fałszbas | ciuciu |
$18 | pip | perc_300 |
$19 | pipp | snare |
$1A | doublpim | plum |
$1B | czankete | supbass |
$1C | wyjec | fx_tiu |
$1D | pimk | fx_uii |
$1E | TL1 | fx_bziu |
$1F | TL2 | fx_cuu |
$20 | TL3 | fx_ifh |
$21 | TL4 | fx_cc |
$22 | TL5 | l_bas |
$23 | TL6 | l_synth |
$24 | guard | l_double |
$25 | Cedyn | l_ple |
$26 | Jakub1 | l_bas1 |
$27 | Jakub2 | l_dsynth |
$28 | Dan | l_ding |
$29 | Gała | l_gpiano |
$2A | splash | l_bdrum |
$2B | middle | l_sdrum |
$2C | hihat1 | l_hihat |
$2D | l_tom | |
$2E | stopa | l_vib |
$2F | fx cuuu | l_synth |
$30 | fx pruk | l_bass |
$31 | l_down1 | |
$32 | l_down2 | |
$33 | bassdrum | l_flip |
$34 | l_back | |
$35 | syfbass | l_tsynth |
$36 | normbass | m_drum |
$37 | janusz | m_bas1- |
$38 | buu | m_bas2- |
$39 | fly | m_sbass- |
$3A | rzyg | m_double |
$3B | hihat op | m_synth |
$3C | hihat cl | m_bass- |
$3D | łyyy | m_synthd |
$3E | spust | m_bass |
$3F | korbass | f_bass |
$40 | Konop | f_vib |
$41 | Bartman | f_sdrum |
$42 | Mavax | f_miao |
$43 | Eagle | f_acc |
$44 | f_pim | |
$45 | f_synth | |
$46 | f_bdrum |
b) Wartość $FF ma specjalne znaczenie i oznacza, że instrument został zdefiniowany przez użytkownika. W takim przypadku następne bajty oznaczają kolejno:
- 2 bajty akcentów,
- 4 bajty definicji instrumentu - najniższy bajt pierwszy, najwyższy ostatni,
- 8 bajtów definicji obwiedni zapisanej od końca
c) Pozostałe wartości ($00 oraz $47..$FE) nie są używane.
Jeżeli instrument nie jest zdefiniowany, wtedy nie jest on zapisywany do pliku.
Plik, w którym nie zdefiniowano żadnych instrumentów ma długość 0 bajtów i nie zawiera żadnej treści.
Uwagi
Program przedefiniowuje wyłącznie te instrumenty, których numery występują w pliku. Pozostałe instrumenty w edytorze nie są zmieniane.