INS (Chaos Music Composer)

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 00:32, 12 cze 2015
Mono (Dyskusja | wkład)
(styl.)
← Previous diff
Aktualna wersja
Mono (Dyskusja | wkład)
(identyczne instrumenty)
Linia 11: Linia 11:
2. Drugi bajt zależnie od wartości określa: 2. Drugi bajt zależnie od wartości określa:
-a) Wartości 01..$FE oznaczają numer instrumentu z zestawu wbudowanego w edytor:+a) Wartości 01..$46 oznaczają numer instrumentu z zestawu wbudowanego w edytor:
<table border=1> <table border=1>
Linia 59: Linia 59:
<tr><td>$2B</td><td>middle</td><td>l_sdrum</td></tr> <tr><td>$2B</td><td>middle</td><td>l_sdrum</td></tr>
<tr><td>$2C</td><td>hihat1</td><td>l_hihat</td></tr> <tr><td>$2C</td><td>hihat1</td><td>l_hihat</td></tr>
-<tr><td>$2D</td><td>l_tom</td><td>l_tom</td></tr>+<tr><td>$2D</td><td colspan="2">l_tom</td></tr>
<tr><td>$2E</td><td>stopa</td><td>l_vib</td></tr> <tr><td>$2E</td><td>stopa</td><td>l_vib</td></tr>
<tr><td>$2F</td><td>fx cuuu</td><td>l_synth</td></tr> <tr><td>$2F</td><td>fx cuuu</td><td>l_synth</td></tr>
<tr><td>$30</td><td>fx pruk</td><td>l_bass</td></tr> <tr><td>$30</td><td>fx pruk</td><td>l_bass</td></tr>
-<tr><td>$31</td><td>l_down1</td><td>l_down1</td></tr>+<tr><td>$31</td><td colspan="2">l_down1</td></tr>
-<tr><td>$32</td><td>l_down2</td><td>l_down2</td></tr>+<tr><td>$32</td><td colspan="2">l_down2</td></tr>
<tr><td>$33</td><td>bassdrum</td><td>l_flip</td></tr> <tr><td>$33</td><td>bassdrum</td><td>l_flip</td></tr>
-<tr><td>$34</td><td>l_back</td><td>l_back</td></tr>+<tr><td>$34</td><td colspan="2">l_back</td></tr>
<tr><td>$35</td><td>syfbass</td><td>l_tsynth</td></tr> <tr><td>$35</td><td>syfbass</td><td>l_tsynth</td></tr>
<tr><td>$36</td><td>normbass</td><td>m_drum</td></tr> <tr><td>$36</td><td>normbass</td><td>m_drum</td></tr>
Linia 82: Linia 82:
<tr><td>$42</td><td>Mavax</td><td>f_miao</td></tr> <tr><td>$42</td><td>Mavax</td><td>f_miao</td></tr>
<tr><td>$43</td><td>Eagle</td><td>f_acc</td></tr> <tr><td>$43</td><td>Eagle</td><td>f_acc</td></tr>
-<tr><td>$44</td><td>f_pim</td><td>f_pim</td></tr>+<tr><td>$44</td><td colspan="2">f_pim</td></tr>
-<tr><td>$45</td><td>f_synth</td><td>f_synth</td></tr>+<tr><td>$45</td><td colspan="2">f_synth</td></tr>
-<tr><td>$46</td><td>f_bdrum</td><td>f_bdrum</td></tr>+<tr><td>$46</td><td colspan="2">f_bdrum</td></tr>
</table> </table>
-b) Wartość $FF ma specjalne znaczenie i oznacza, że instrument został zdefiniowany przez użytkownika. W takim przypadku następujące bajty oznaczają kolejno:+b) Wartość $FF ma specjalne znaczenie i oznacza, że instrument został zdefiniowany przez użytkownika. W takim przypadku następne bajty oznaczają kolejno:
* 2 bajty akcentów, * 2 bajty akcentów,
* 4 bajty definicji instrumentu - najniższy bajt pierwszy, najwyższy ostatni, * 4 bajty definicji instrumentu - najniższy bajt pierwszy, najwyższy ostatni,
* 8 bajtów definicji obwiedni zapisanej od końca * 8 bajtów definicji obwiedni zapisanej od końca
 +
 +c) Pozostałe wartości ($00 oraz $47..$FE) nie są używane.
Jeżeli instrument nie jest zdefiniowany, wtedy nie jest on zapisywany do pliku. Jeżeli instrument nie jest zdefiniowany, wtedy nie jest on zapisywany do pliku.

Aktualna wersja

Format pliku zestawu instrumentów dla programu Chaos Music Composer opracowany przez Mathnoida. Używany przez CMC 2.0+, CMC 2.0s+ oraz CMC 3.0.

Budowa pliku

Plik instrumentów składa się z następujących po sobie bloków opisujących budowę instrumentu.

1. Pierwszy bajt oznacza zawsze numer instrumentu (0..25).

2. Drugi bajt zależnie od wartości określa:

a) Wartości 01..$46 oznaczają numer instrumentu z zestawu wbudowanego w edytor:

wartośćCMC 3.0CMC 2.0+ i CMC 2.0s+
$01vibfluteatari
$02smallvibechobass
$03midnightflute
$04ciuciu1b&l
$05ciuciu2vib_1
$06heavsyntvib_12
$07SCGvib_7
$08lumpvib_5
$09vicvib_3
$0Asynthsynth
$0Bsynth updtune
$0Csynth dndtun
$0Dlvibchrd_12
$0Elvib upchrd_7
$0Flvib dnchrd_5
$10sinechrd_3
$11csinelatari
$12vicsynthlvib_1
$13qjonldbl
$14cryviblvib_12
$15donglsynth
$16kolbaldtune
$17fałszbasciuciu
$18pipperc_300
$19pippsnare
$1Adoublpimplum
$1Bczanketesupbass
$1Cwyjecfx_tiu
$1Dpimkfx_uii
$1ETL1fx_bziu
$1FTL2fx_cuu
$20TL3fx_ifh
$21TL4fx_cc
$22TL5l_bas
$23TL6l_synth
$24guardl_double
$25Cedynl_ple
$26Jakub1l_bas1
$27Jakub2l_dsynth
$28Danl_ding
$29Gałal_gpiano
$2Asplashl_bdrum
$2Bmiddlel_sdrum
$2Chihat1l_hihat
$2Dl_tom
$2Estopal_vib
$2Ffx cuuul_synth
$30fx prukl_bass
$31l_down1
$32l_down2
$33bassdruml_flip
$34l_back
$35syfbassl_tsynth
$36normbassm_drum
$37januszm_bas1-
$38buum_bas2-
$39flym_sbass-
$3Arzygm_double
$3Bhihat opm_synth
$3Chihat clm_bass-
$3Dłyyym_synthd
$3Espustm_bass
$3Fkorbassf_bass
$40Konopf_vib
$41Bartmanf_sdrum
$42Mavaxf_miao
$43Eaglef_acc
$44f_pim
$45f_synth
$46f_bdrum

b) Wartość $FF ma specjalne znaczenie i oznacza, że instrument został zdefiniowany przez użytkownika. W takim przypadku następne bajty oznaczają kolejno:

  • 2 bajty akcentów,
  • 4 bajty definicji instrumentu - najniższy bajt pierwszy, najwyższy ostatni,
  • 8 bajtów definicji obwiedni zapisanej od końca

c) Pozostałe wartości ($00 oraz $47..$FE) nie są używane.

Jeżeli instrument nie jest zdefiniowany, wtedy nie jest on zapisywany do pliku.

Plik, w którym nie zdefiniowano żadnych instrumentów ma długość 0 bajtów i nie zawiera żadnej treści.

Uwagi

Program przedefiniowuje wyłącznie te instrumenty, których numery występują w pliku. Pozostałe instrumenty w edytorze nie są zmieniane.

Zobacz też 

Personal tools