Rejestry GTIA
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 23:37, 7 wrz 2005 Krótki (Dyskusja | wkład) (poprawka atrybutów HTML) ← Previous diff |
Wersja z dnia 23:45, 7 wrz 2005 Krótki (Dyskusja | wkład) (jeszcze jedna poprawka) Next diff → |
||
Linia 6: | Linia 6: | ||
<tr><td><b>Adres</b></td><td><b>Etykieta</b></td><td><b>Opis</b></td></tr> | <tr><td><b>Adres</b></td><td><b>Etykieta</b></td><td><b>Opis</b></td></tr> | ||
- | <tr><td> <a name="KOLM0PF"></a>$00 (R)</td><td>KOLM0PF</td><td> </td></tr> | + | <tr><td name="KOLM0PF">$00 (R)</td><td>KOLM0PF</td><td> </td></tr> |
<tr><td name="HPOSP0">$00 (W)</td><td>HPOSP0</td><td> </td></tr> | <tr><td name="HPOSP0">$00 (W)</td><td>HPOSP0</td><td> </td></tr> | ||
Linia 102: | Linia 102: | ||
<tr><td name="COLBAK">$1A (W)</td><td>COLBAK</td><td> </td></tr> | <tr><td name="COLBAK">$1A (W)</td><td>COLBAK</td><td> </td></tr> | ||
- | <tr><td name="GTIACTL">$1B (W)</td><td>GTIACTL</td><td> </td></tr> | + | <tr><td id="GTIACTL">$1B (W)</td><td>GTIACTL</td><td> </td></tr> |
<tr><td name="VDELAY">$1C (W)</td><td>VDELAY</td><td> </td></tr> | <tr><td name="VDELAY">$1C (W)</td><td>VDELAY</td><td> </td></tr> |
Wersja z dnia 23:45, 7 wrz 2005
GTIA został wykorzystany w małych Atari oraz w konsolach Atari 5200. W obu systemach rejestry GTIA zostały zmapowane na różnych stronach pamięci - w komputerach na stronie $D0, w konsoli na stronie $C0. Zatem aby usyzkać adres rejestru, dodaj adres tabeli do liczby:
- $D000 dla komputerów,
- $C000 dla Atari 5200.
Adres | Etykieta | Opis |
$00 (R) | KOLM0PF | |
$00 (W) | HPOSP0 | |
$01 (R) | KOLM1PF | |
$01 (W) | HPOSP1 | |
$02 (R) | KOLM2PF | |
$02 (W) | HPOSP2 | |
$03 (R) | KOLM3PF | |
$03 (W) | HPOSP3 | |
$04 (R) | KOLP0PF | |
$04 (W) | HPOSM0 | |
$05 (R) | KOLP1PF | |
$05 (W) | HPOSM1 | |
$06 (R) | KOLP2PF | |
$06 (W) | HPOSM2 | |
$07 (R) | KOLP3PF | |
$07 (W) | HPOSM3 | |
$08 (R) | KOLM0P | |
$08 (W) | SIZEP0 | |
$09 (R) | KOLM1P | |
$09 (W) | SIZEP1 | |
$0A (R) | KOLM2P | |
$0A (W) | SIZEP2 | |
$0B (R) | KOLM3P | |
$0B (W) | SIZEP3 | |
$0C (R) | KOLP0P | |
$0C (W) | SIZEM | |
$0D (R) | KOLP1P | |
$0D (W) | GRAFP0 | |
$0E (R) | KOLP2P | |
$0E (W) | GRAFP1 | |
$0F (R) | KOLP3P | |
$0F (W) | GRAFP2 | |
$10 (R) | TRIG0 | |
$10 (W) | GRAFP3 | |
$11 (R) | TRIG1 | |
$11 (W) | GRAFM | |
$12 (R) | TRIG2 | |
$12 (W) | COLPM0 | |
$13 (R) | TRIG3 | |
$13 (W) | COLPM1 | |
$14 (R) | PAL | |
$14 (W) | COLPM2 | |
$15 (W) | COLPM3 | |
$16 (W) | COLPF0 | |
$17 (W) | COLPF1 | |
$18 (W) | COLPF2 | |
$19 (W) | COLPF3 | |
$1A (W) | COLBAK | |
$1B (W) | GTIACTL | |
$1C (W) | VDELAY | |
$1D (W) | PMCNTL | |
$1E (W) | HITCLR | |
$1F (R/W) | CONSOL |
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.