Logos Maker

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 07:39, 27 paź 2005
Dracon (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 07:44, 27 paź 2005
Dracon (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 1: Linia 1:
[[Grafika:Wfmh logos maker.gif]] [[Grafika:Wfmh logos maker.gif]]
-Prawdopodobnie pierwszy (a przynajmniej pierwszy powszechnie dostępny) program użytkowy, służący do ''logosowania'' obrazków, stworzony przez Thorgala/[[WFMH]].+Prawdopodobnie pierwszy (a przynajmniej pierwszy szeroko dostępny) program użytkowy, służący do ''logosowania'' (''łac. logos=znak'') obrazków, stworzony przez Thorgala/[[WFMH]].
-Logosowanie jest procesem konwersji bitmapy w znaki (czyli obrazek zostaje zamieniony w znaki (fonty) wraz z mapą ich ustawienia na ekranie). Oznacza to zamianę danych z tryby [[Antic]] 0E na Antic 04 lub 5 (odpowiednik trybu graficznego)+Logosowanie jest procesem konwersji bitmapy w znaki (czyli obrazek zostaje zamieniony w znaki (fonty) wraz z mapą ich ustawienia na ekranie). Oznacza to zamianę danych z trybu [[Antic]] 0E na Antic 04 lub 5 (odpowiednik trybu graficznego)
Operacja taka przydaje się głównie ze względów oszczędnościowych: pozwala zmieścić o wiele więcej grafiki w programie a także używać dodatkowego, piątego koloru (znaki w inwersji). Operacja taka przydaje się głównie ze względów oszczędnościowych: pozwala zmieścić o wiele więcej grafiki w programie a także używać dodatkowego, piątego koloru (znaki w inwersji).
-"Logos maker" znacznie upowszechnił i ułatwił technikę logosowania. Po nim powstały, oparte na podobnej idei, programy takie jak:+"Logos Maker" znacznie upowszechnił i ułatwił technikę logosowania. Po nim powstały, oparte na podobnej idei, programy takie jak:
 +* [[Atari Font Maker]]
* [[Graph]] * [[Graph]]
-* [[Graph2Font]] +* [[GR8 Logoser]]
 +* [[Graph2Font]] (aplikacja dla MS Windows)
{{stub}} {{stub}}

Wersja z dnia 07:44, 27 paź 2005

Grafika:Wfmh logos maker.gif

Prawdopodobnie pierwszy (a przynajmniej pierwszy szeroko dostępny) program użytkowy, służący do logosowania (łac. logos=znak) obrazków, stworzony przez Thorgala/WFMH. Logosowanie jest procesem konwersji bitmapy w znaki (czyli obrazek zostaje zamieniony w znaki (fonty) wraz z mapą ich ustawienia na ekranie). Oznacza to zamianę danych z trybu Antic 0E na Antic 04 lub 5 (odpowiednik trybu graficznego) Operacja taka przydaje się głównie ze względów oszczędnościowych: pozwala zmieścić o wiele więcej grafiki w programie a także używać dodatkowego, piątego koloru (znaki w inwersji).

"Logos Maker" znacznie upowszechnił i ułatwił technikę logosowania. Po nim powstały, oparte na podobnej idei, programy takie jak:


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools