Softsynth
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 20:05, 8 wrz 2005 Krótki (Dyskusja | wkład) (kategorie) ← Previous diff |
Wersja z dnia 19:10, 12 lut 2006 KMK (Dyskusja | wkład) (uch) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | * Technika polegająca na programowej syntezie dźwięku.W przypadku Atari dzwięk jest odtwarzany jako samplowana próbka bądź generowany jako modyfikowana fala. | + | Niemieckiego, napisany w [[BASIC]]-u (!) program do programowej syntezy dźwięku. Używał go m.in. Jakub Husak (np. w utworze "Wodospadem Czasu"). |
+ | |||
+ | Technika programowej syntezy dźwięku wykorzystywana przez program również nazywa się "softsynth", co jest skrótem od angielskiego "software synthesis". W przypadku Atari dźwięk jest odtwarzany jako samplowana próbka bądź generowany jako modyfikowana fala. | ||
+ | |||
Generalnie wszelkie modyfikacje mogą polegać na zmianie: | Generalnie wszelkie modyfikacje mogą polegać na zmianie: | ||
- | - kształtu fali (filtrowanie , modulacja PWM itp. ,wavetable) | ||
- | - głośności fali (modulacja kołowa , nakładanie obwiedni , efekty tremolo) | ||
- | - częstotliwości | ||
- | * Nazwa niemieckiego programu umożliwiającego uzyskanie w/w brzmień. Używał go m.in. Jakub Husak (polecam utwór "Wodospadem Czasu", cudo!!!). | + | * kształtu fali (filtrowanie, modulacja PWM itp., wavetable) |
+ | * głośności fali (modulacja kołowa, nakładanie obwiedni, efekty tremolo) | ||
+ | * częstotliwości | ||
{{stub}} | {{stub}} | ||
[[Kategoria:Oprogramowanie Atari 8-bit]] | [[Kategoria:Oprogramowanie Atari 8-bit]] | ||
[[Kategoria:Programowanie Atari 8-bit]] | [[Kategoria:Programowanie Atari 8-bit]] |
Wersja z dnia 19:10, 12 lut 2006
Niemieckiego, napisany w BASIC-u (!) program do programowej syntezy dźwięku. Używał go m.in. Jakub Husak (np. w utworze "Wodospadem Czasu").
Technika programowej syntezy dźwięku wykorzystywana przez program również nazywa się "softsynth", co jest skrótem od angielskiego "software synthesis". W przypadku Atari dźwięk jest odtwarzany jako samplowana próbka bądź generowany jako modyfikowana fala.
Generalnie wszelkie modyfikacje mogą polegać na zmianie:
- kształtu fali (filtrowanie, modulacja PWM itp., wavetable)
- głośności fali (modulacja kołowa, nakładanie obwiedni, efekty tremolo)
- częstotliwości
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.