Tryby wysokiej rozdzielczości, Tryby monochromatyczne ANTIC-a
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 13:42, 5 kwi 2006 KMK (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Aktualna wersja Mono (Dyskusja | wkład) (Tryby monochromatyczne ANTIC-a moved to Tryby monochromatyczne) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | '''Tryby monochromatyczne ANTIC-a''' to 2-kolorowe [[Tryby graficzne ANTIC-a|tryby graficzne]], w których jeden piksel ma szerokość '''połowy [[cykl koloru|cyklu koloru]]'''. Mają one następujące wspólne cechy: | + | #REDIRECT [[Tryby monochromatyczne]] |
- | * Ilość pikseli w linii przy normalnej [[Rejestry ANTIC-a#DMACTL|szerokości pola gry]] wynosi 320, przy wąskiej i szerokiej odpowiednio 256 i 384. | + | |
- | * Kolor ramki jest jak zwykle pobierany z rejestru [[Rejestry GTIA#COLBAK|COLBAK]]. | + | |
- | * Dostępne są 2 kolory o tej samej [http://en.wikipedia.org/wiki/Chrominance chrominancji]. Kolor pola gry - w odróżnieniu od większości trybów - określa [[Rejestry GTIA#COLPF2|COLPF2]]. Z kolei [[Rejestry GTIA#COLPF1|COLPF1]] określa wyłącznie [http://en.wikipedia.org/wiki/Luminance luminancję] pikseli drugiego koloru. | + | |
- | * W systemie NTSC zachodzi [[efekt artefaktów]]. | + | |
- | * Zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką [[PMG]], najlepiej zajrzeć na stronę [http://g2f.atari8.info] i poczytać o tym w instrukcji do [[Graph2Font]]. | + | |
- | Monochromatycznymi są tryby [[ANTIC $0]] ([[Graphics 0]]), [[ANTIC $3]] i [[ANTIC $F]] ([[Graphics 8]]). | + | |
- | {{stub}} | + | |
- | [[Kategoria: Programowanie Atari 8-bit]] | + |
Aktualna wersja
- REDIRECT Tryby monochromatyczne