United Software of Gdansk (USG)

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 19:09, 20 gru 2004
Dracon (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 19:15, 20 gru 2004
Dracon (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 1: Linia 1:
-USG - właściwie to była bardziej próba założenia (jeszcze jednej) atarowskiej grupy na Pomorzu, niż pełnoprawna ekipa. ;) Powstała zaraz po [[Shadows Party]] w 1994 roku, gdyż kilku z jego pomorskich uczestników ([[Stanley]], [[Tabu]], [[Dracon]]) przejawiało chęć zrobienia czegoś produktywnego na ówczesnej scenie, a z przyczyn technicznych nie udało się pokazać planowej produkcji Stanleya na wspomnianym party. Grupa miała krótki żywot - 1994-1996, wydano XL-Paint Viewer oraz edytor graficzny [[XL-Paint]] (Stanley nosił się z zamiarem sprzedawania go jako komercyjnego programu) oraz nieoficjalnie krążyło intro, a właściwie jedna z części planowanego megadema. ;) Niestety, ambitne plany musiały ustąpić prozie życia: Stanley wkrótce zajął się pisaniem gier i wydaniem ich w swojej nowej firmie [[Stan-Bit]], zaś Tabu poza szukaniem pracy został ojcem rodziny, co pochłonęło go całkowicie...+USG - właściwie to była bardziej próba założenia (jeszcze jednej) atarowskiej grupy na Pomorzu, niż pełnoprawna ekipa. ;) Powstała zaraz po [[Shadows Party]] w 1994 roku, gdyż kilku z jego pomorskich uczestników ([[Stanley]], [[Tabu]], [[Dracon]]) przejawiało chęć zrobienia czegoś produktywnego na ówczesnej scenie, a z przyczyn technicznych nie udało się pokazać planowej produkcji Stanleya na wspomnianym party. Grupa miała krótki żywot - 1994-1996, wydano XL-Paint Viewer oraz niezły edytor graficzny [[XL-Paint]], chyba pierwszy małoatarowski edytor graficzny (w trybie gfx#15 na [[interlace]]), oferujący używanie filtrów (Stanley nosił się z zamiarem sprzedawania go jako komercyjnego programu) oraz nieoficjalnie krążyło intro, a właściwie jedna z części planowanego megadema. ;) Niestety, ambitne plany musiały ustąpić prozie życia: Stanley wkrótce zajął się pisaniem gier i wydaniem ich w swojej nowej firmie [[Stan-Bit]], zaś Tabu poza szukaniem pracy został ojcem rodziny, co pochłonęło go całkowicie...
 + 
 +Źródłowka XL-Painta dostała się, za zgodą autora, w ręce [[TEBE]], który
 +parę lat później dodał i poprawił trochę opcji np. można było używać naraz 16 kolorów zamiast 7. Niestety, odmłodzony XL-Paint (v1.9) nie zdobył już takiej popularności i uznania jak poprzednik.
[[Kategoria: Grupy XL/XE]] [[Kategoria: Grupy XL/XE]]

Wersja z dnia 19:15, 20 gru 2004

USG - właściwie to była bardziej próba założenia (jeszcze jednej) atarowskiej grupy na Pomorzu, niż pełnoprawna ekipa. ;) Powstała zaraz po Shadows Party w 1994 roku, gdyż kilku z jego pomorskich uczestników (Stanley, Tabu, Dracon) przejawiało chęć zrobienia czegoś produktywnego na ówczesnej scenie, a z przyczyn technicznych nie udało się pokazać planowej produkcji Stanleya na wspomnianym party. Grupa miała krótki żywot - 1994-1996, wydano XL-Paint Viewer oraz niezły edytor graficzny XL-Paint, chyba pierwszy małoatarowski edytor graficzny (w trybie gfx#15 na interlace), oferujący używanie filtrów (Stanley nosił się z zamiarem sprzedawania go jako komercyjnego programu) oraz nieoficjalnie krążyło intro, a właściwie jedna z części planowanego megadema. ;) Niestety, ambitne plany musiały ustąpić prozie życia: Stanley wkrótce zajął się pisaniem gier i wydaniem ich w swojej nowej firmie Stan-Bit, zaś Tabu poza szukaniem pracy został ojcem rodziny, co pochłonęło go całkowicie...

Źródłowka XL-Painta dostała się, za zgodą autora, w ręce TEBE, który parę lat później dodał i poprawił trochę opcji np. można było używać naraz 16 kolorów zamiast 7. Niestety, odmłodzony XL-Paint (v1.9) nie zdobył już takiej popularności i uznania jak poprzednik.

Personal tools