Synthetic Arts
From Atariki
Wersja z dnia 18:44, 31 maj 2006 Vulgar (Dyskusja | wkład) (→Synthetic Arts 2) ← Previous diff |
Wersja z dnia 18:47, 31 maj 2006 Vulgar (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 10: | Linia 10: | ||
Synthetic Arts 2 oprócz nazwy ma niewiele wspólnego z wersją ''SA1'', został napisany od nowa i pracuje w niskiej rozdzielczości [[ST]] - 320x200x16 kolorów. Interfejs programu wzorowany jest na [[NeoChrome]]. | Synthetic Arts 2 oprócz nazwy ma niewiele wspólnego z wersją ''SA1'', został napisany od nowa i pracuje w niskiej rozdzielczości [[ST]] - 320x200x16 kolorów. Interfejs programu wzorowany jest na [[NeoChrome]]. | ||
- | Od wersji '''2.025''' program oferuje specjalną funkcję wyświetlania obrazków bez ramek (tzw. ''fullscreen'') o maksymalnej rozdzielczości '''460x276''' w 16 kolorach na podstawowym ST/E. Tworzenie takiego obrazka odbywa się na zasadzie połączenia 4 standardowych obrazów o rozdzielczości 320x200. Taki obrazek przechowywany jest w specjalnym formacie o rozszerzeniu '''*.KID'''. | + | Od wersji '''2.025''' program oferuje specjalną funkcję wyświetlania obrazków bez ramek (tzw. ''fullscreen'') o maksymalnej rozdzielczości '''460x276''' w 16 kolorach na podstawowym ST/E. Tworzenie obrazka w formacie ''fullscreen'' odbywa się na zasadzie połączenia 4 standardowych obrazów o rozdzielczości 320x200 i odpowiednio podzielonych. Taki obrazek przechowywany jest w specjalnym formacie o rozszerzeniu '''*.KID'''. SA2 potrafi wczytywać i zapisywać obrazki w formatach *.NEO, *RGH, *.PI1. Rozpoznaje rozszerzone możliwości serii [[STE]] - [[BLiTTER]] oraz palete 4096 kolorów. '''Nie działa na [[Falcon]]-ie i [[TT030]].''' |
- | Potrafi wczytywać i zapisywać obrazki w formatach *.NEO, *RGH, *.PI1. | + | |
- | . Rozpoznaje rozszerzone możliwości serii [[STE]] - [[BLiTTER]] oraz palete 4096 kolorów. '''Nie działa na [[Falcon]]-ie i [[TT030]].''' | + | |
{{grafr|synth1.png}} | {{grafr|synth1.png}} | ||
Linia 18: | Linia 16: | ||
=== Synthetic Arts 3 === | === Synthetic Arts 3 === | ||
- | Wersja 3 zachowuje wszystkie cechy wersji SA2 i jest w zasadzie jej rozszerzeniem. Charakteryzuje się możliwością pracy w trybach 9-bit i 12-bit (interlace) na [[ST]] oraz 12-bit i 15-bit (interlace) w przypadku [[STE]]. Działa również na [[Falcon]]-ie i [[TT030]]. | + | Wersja 3 zachowuje wszystkie cechy wersji SA2 i jest w zasadzie jej rozszerzeniem. Charakteryzuje się możliwością pracy w trybach 9-bit i 12-bit (interlace) na [[ST]] oraz 12-bit i 15-bit (interlace) w przypadku [[STE]]. Importuje obrazki z formatu [[SPECTRUM 512]]. |
+ | |||
+ | Działa również na [[Falcon]]-ie i [[TT030]]. | ||
{{grafr|Synth3.png}} | {{grafr|Synth3.png}} |
Wersja z dnia 18:47, 31 maj 2006
Synthetic Arts - edytor grafiki rastrowej dla Atari ST autorstwa francuskiej grupy Cybernetics.
Spis treści |
Synthetic Arts 1
Pierwsza wersja programu, napisany w GFA BASIC-u, pracuje w średniej rozdzielczości ST (640x200x4 kolory). Uruchamia się także na Falcon-ie oraz TT030. Nie zdobył popularności.
Synthetic Arts 2
Synthetic Arts 2 oprócz nazwy ma niewiele wspólnego z wersją SA1, został napisany od nowa i pracuje w niskiej rozdzielczości ST - 320x200x16 kolorów. Interfejs programu wzorowany jest na NeoChrome.
Od wersji 2.025 program oferuje specjalną funkcję wyświetlania obrazków bez ramek (tzw. fullscreen) o maksymalnej rozdzielczości 460x276 w 16 kolorach na podstawowym ST/E. Tworzenie obrazka w formacie fullscreen odbywa się na zasadzie połączenia 4 standardowych obrazów o rozdzielczości 320x200 i odpowiednio podzielonych. Taki obrazek przechowywany jest w specjalnym formacie o rozszerzeniu *.KID. SA2 potrafi wczytywać i zapisywać obrazki w formatach *.NEO, *RGH, *.PI1. Rozpoznaje rozszerzone możliwości serii STE - BLiTTER oraz palete 4096 kolorów. Nie działa na Falcon-ie i TT030.
Synthetic Arts 3
Wersja 3 zachowuje wszystkie cechy wersji SA2 i jest w zasadzie jej rozszerzeniem. Charakteryzuje się możliwością pracy w trybach 9-bit i 12-bit (interlace) na ST oraz 12-bit i 15-bit (interlace) w przypadku STE. Importuje obrazki z formatu SPECTRUM 512.
Działa również na Falcon-ie i TT030.
Powiązane strony
- Synthetic Arts 1.1 do pobrania
- Synthetic Arts 2.4 do pobrania
- Syntehtic Arts 3 do pobrania
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.