Chaos Music Miąchadełko

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 05:58, 27 gru 2006
Miker (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 23:25, 17 paź 2010
Tdc (Dyskusja | wkład)
(Styl)
Next diff →
Linia 5: Linia 5:
*zmiana struktury pliku. *zmiana struktury pliku.
-Można także stosować ich kombinację. O ile dwie pierwsze metody ''zamiąchania'' dają jeszcze nadzieję na odratowanie pliku, o tyle ostatnia już nie. Fragment pliku zostaje przeniesiony w inne miejsce, podawany jest nowy adres startu muzyczki, a o wczytaniu pliku na powrót do CMCa można już wtedy tylko pomarzyć.+Można także stosować ich kombinację. O ile dwie pierwsze metody ''zamiąchania'' dają jeszcze nadzieję na odratowanie pliku, o tyle ostatnia już nie. Fragment pliku zostaje przeniesiony w inne miejsce, podawany jest nowy adres startu muzyczki, dlatego wczytanie pliku ponownie do CMC nie jest możliwe.
Programik miał swoje zastosowanie w paru grach, m. in. [[Sexy Six]] oraz [[Cyborg]] oraz (prawdopodobnie) w niektórych [[intro|intrach]] wystawionych na [[QuaST 1995]] ([[Intro 1]] oraz [[Intro 2]]). Programik miał swoje zastosowanie w paru grach, m. in. [[Sexy Six]] oraz [[Cyborg]] oraz (prawdopodobnie) w niektórych [[intro|intrach]] wystawionych na [[QuaST 1995]] ([[Intro 1]] oraz [[Intro 2]]).

Wersja z dnia 23:25, 17 paź 2010

Programik, autorstwa Rzóga, nazwany w skrócie CMM, mający na celu takie przekształcenie (zamiąchanie) pliku CMC, aby stał się on niemożliwy do "wycięcia" z programu (także gry, dema itd.) za pomocą konwencjonalnych metod. Do wyboru mamy trzy opcje:

  • wycięcie nagłówka ("cmc data file")
  • wstawienie błędnych patternów (do wolnych patternów wstawiane są losowe wartości, czasami zawieszające Chaos Music Composera)
  • zmiana struktury pliku.

Można także stosować ich kombinację. O ile dwie pierwsze metody zamiąchania dają jeszcze nadzieję na odratowanie pliku, o tyle ostatnia już nie. Fragment pliku zostaje przeniesiony w inne miejsce, podawany jest nowy adres startu muzyczki, dlatego wczytanie pliku ponownie do CMC nie jest możliwe.

Programik miał swoje zastosowanie w paru grach, m. in. Sexy Six oraz Cyborg oraz (prawdopodobnie) w niektórych intrach wystawionych na QuaST 1995 (Intro 1 oraz Intro 2).

Personal tools