Covox

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 12:11, 13 paź 2007
Mikey (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 12:11, 13 paź 2007
Mikey (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 1: Linia 1:
4-kanałowy, 8-bitowy przetwornik dźwięku. Znany wcześniej z PC, na potrzeby Atari XE/XL zaadaptował go [[Psychol]], a oprogramował [[Profi]] ([[ProTracker]], [[Inertia]]), oraz [[Epi]] ([[NeoTracker]]). Był pomysł aby dorzucić układy sterujące głośnością itp., jednak w ogólnej kalkulacji wyszło na to że łatwiej i niewiele wolniej można to zrealizować programowo. 4-kanałowy, 8-bitowy przetwornik dźwięku. Znany wcześniej z PC, na potrzeby Atari XE/XL zaadaptował go [[Psychol]], a oprogramował [[Profi]] ([[ProTracker]], [[Inertia]]), oraz [[Epi]] ([[NeoTracker]]). Był pomysł aby dorzucić układy sterujące głośnością itp., jednak w ogólnej kalkulacji wyszło na to że łatwiej i niewiele wolniej można to zrealizować programowo.
-[Grafika:Covox2.png]+[[Grafika:Covox2.png]]
Powyżej przedstawiony jest bardzo 'łopatologiczny' schemat Covoxa z niezbędnymi poprawkami. Powyżej przedstawiony jest bardzo 'łopatologiczny' schemat Covoxa z niezbędnymi poprawkami.

Wersja z dnia 12:11, 13 paź 2007

4-kanałowy, 8-bitowy przetwornik dźwięku. Znany wcześniej z PC, na potrzeby Atari XE/XL zaadaptował go Psychol, a oprogramował Profi (ProTracker, Inertia), oraz Epi (NeoTracker). Był pomysł aby dorzucić układy sterujące głośnością itp., jednak w ogólnej kalkulacji wyszło na to że łatwiej i niewiele wolniej można to zrealizować programowo.

Grafika:Covox2.png

Powyżej przedstawiony jest bardzo 'łopatologiczny' schemat Covoxa z niezbędnymi poprawkami.

Procedura testowa

W czasie montażu COVOXA wykonywać można następujący test, by się upewnić czy wszystko działa prawidłowo.

1. Do wyjścia (pomijając kondensator) podłączyć woltomierz
2. Z poziomu BASICa uruchomić następujący program

10 FOR I=0 TO 255
20 POKE 54784,I
30 FOR K=1 TO 500:NEXT K
40 NEXT I

Napięcie powinno wzrastać od około zera wolt do około 5V równomiernymi skokami.
3.W zależności od montowanego kanału w linni 30 programu nalezy zmienić numer komórki (54784, 54785, 54786, 54787)



Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools