Dyskusja:Falcon030
From Atariki
Wersja z dnia 10:46, 10 maj 2008 Macgyver (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 22:56, 15 maj 2008 Tdc (Dyskusja | wkład) (→Szyna: 16 MHz/16bit - kom.) Next diff → |
||
Linia 27: | Linia 27: | ||
:: Dostęp 32bit do pamięci ma Videl, natomiast reszta układów (w tym również CPU) ma fizycznie 16-to bitowy dostęp do pamięci. Oczywiście mowa o ST-RAM-ie --[[Użytkownik:Macgyver|Macgyver]] 12:46, 10 maj 2008 (CEST) | :: Dostęp 32bit do pamięci ma Videl, natomiast reszta układów (w tym również CPU) ma fizycznie 16-to bitowy dostęp do pamięci. Oczywiście mowa o ST-RAM-ie --[[Użytkownik:Macgyver|Macgyver]] 12:46, 10 maj 2008 (CEST) | ||
+ | |||
+ | ::: Dzięki za wyjaśnienie. Jestem zaskoczony 8-O Wygląda na to że podsystem video jest 32 bitowy. A z kolei architektura falcona jest podobna do 386 SX. To wyjaśnia dlaczego Atari TT jest tak mocarne. A skąd to wiadomo co jest 16 a co jest 32 bitowe, bo z tego co rozumiem to pobranie słowa 32 bitowego powoduje oczekiwanie na dwa cykle dostępu do pamięci (pomijąc istnienie cache), no i czy DSP też ma transfer 16 bitowy ?? [[Użytkownik:Tdc|Tdc]] 00:56, 16 maj 2008 (CEST) |
Wersja z dnia 22:56, 15 maj 2008
Czy ktos moze potwierdzic tryby graficzne TT poniewaz wydaje mi sie ze Videl nie oferuje niczego takiego, chce to usunac. A 1280x960 nie jest rowniez do uzyskania bez interlaceu na nie dopalonym Falconie. --vulgar 17:29, 25 lip 2006 (CEST)
Otoz Falcon nie ma czegos takiego jak "tryby graficzne TT", zarowno od strony sprzetowo-programistycznej (inne adresy CLUT) jak i systemowej (brak wsparcia dla trybow TT). Za to ma wlasne systemowe (zdefiniowanych przez autorow) tryby:
- VGA 320x240 (max 655236 kolorow) - 640x480 (max 256 kolorow); - TV 320x200 (max 655236 kolorow) - 640x400 interlace (max 655236 kolorow). - TV overscan 384x240 (max 655236 kolorow) - 768×480 interlace (max 655236 kolorow).
Oprocz trybow systemowych mozna uzyskac inne tryby przeprogramowujac Videl'a programami typu BlowUp, Videlity itp: Np:
- VGA 800x608 interlace (16 kolorow); - VGA 1280x960 interlace (2 kolory)
Mozna tez dodac nowy zewnetrzyn zegar PixelClock (mialem zamieniony systemowy 32MHz na 40MHz oraz podpiete 50Mhz i 66MHz jako external clock). Np.:
- VGA 640x480 (max 655236 kolorow); - VGA 1280x960 noninterlace (2 kolory).
CK 13:50, 27 lip 2006 (CEST)
czyli tak jak myslalem, iec te fantasmagorie lece z opisu! A co do - VGA 640x480 (max 655236 kolorow); to jeszcze nie sprawdzalem ale jak mowi Draco to jest osiagalne tylko z dopaleniem szyny z 16 na 25! nie wystarczy sam pixeltakt...--vulgar 14:48, 27 lip 2006 (CEST)--vulgar 14:48, 27 lip 2006 (CEST)
oczywiscie, szyne trzeba dopalic - u mnie do 20MHz (tak jak pisalem z 32MHz na 40MHz) chociaz przyznam szczeze ze troch smuzylo wiec lepiej bylo by miec 25MHz CK 15:02, 27 lip 2006 (CEST)
Wydaje mi sie ze warto rwniez uwzglednic tryb TV - Overscan 768×480 interlace CK 15:08, 27 lip 2006 (CEST)
Szyna: 16 MHz/16bit
O co tu chodzi ?? Całe życie żyłem z przekonaniem że Falcon ma 32 bitową szynę ?? Tdc 01:32, 10 maj 2008 (CEST)
- Dostęp 32bit do pamięci ma Videl, natomiast reszta układów (w tym również CPU) ma fizycznie 16-to bitowy dostęp do pamięci. Oczywiście mowa o ST-RAM-ie --Macgyver 12:46, 10 maj 2008 (CEST)
- Dzięki za wyjaśnienie. Jestem zaskoczony 8-O Wygląda na to że podsystem video jest 32 bitowy. A z kolei architektura falcona jest podobna do 386 SX. To wyjaśnia dlaczego Atari TT jest tak mocarne. A skąd to wiadomo co jest 16 a co jest 32 bitowe, bo z tego co rozumiem to pobranie słowa 32 bitowego powoduje oczekiwanie na dwa cykle dostępu do pamięci (pomijąc istnienie cache), no i czy DSP też ma transfer 16 bitowy ?? Tdc 00:56, 16 maj 2008 (CEST)