Strona zerowa
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 13:39, 13 mar 2010 Mikey (Dyskusja | wkład) (prosze nie kasowac, jest stub i kategoria, bedzie sie dopisywac) ← Previous diff |
Wersja z dnia 15:16, 14 mar 2010 KMK (Dyskusja | wkład) (red.; "poniżej" itd. się doda, kiedy będzie do czego) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | Obszar pamięci 0000-00FF, mający dla procesorów z rodziny 65xx specyficzne 'sprzętowe' znaczenie, ponieważ wiele rozkazów procesora wymaga argumentu na stronie zerowej, szczególnie rozkazy przesłania danych do/z pamięci adresowanej przez wskaźnik. | + | Obszar pamięci $0000-$00FF, mający dla [[6502|procesorów z rodziny 65xx]] specyficzne, 'sprzętowe' znaczenie, ze względu na istnienie oddzielnego trybu adresowania "strony zerowej", szybszego niż adresowanie reszty pamięci. Na stronie zerowej typowo umieszcza się wskaźniki, gdyż wymagają tego prawie wszystkie (oprócz JMP) rozkazy działające w pośrednim trybie adresowania. |
- | System operacyjny korzysta ze strony zerowej do przechowywania zmiennych i wskaźników. Poniżej lista wszystkich znanych lokacji strony zerowej z ich znaczeniem dla systemu operacyjnego: | + | System operacyjny używa strony zerowej do przechowywania zmiennych i wskaźników. |
{{stub}} | {{stub}} | ||
[[Kategoria:Programowanie Atari 8-bit]] | [[Kategoria:Programowanie Atari 8-bit]] |
Wersja z dnia 15:16, 14 mar 2010
Obszar pamięci $0000-$00FF, mający dla procesorów z rodziny 65xx specyficzne, 'sprzętowe' znaczenie, ze względu na istnienie oddzielnego trybu adresowania "strony zerowej", szybszego niż adresowanie reszty pamięci. Na stronie zerowej typowo umieszcza się wskaźniki, gdyż wymagają tego prawie wszystkie (oprócz JMP) rozkazy działające w pośrednim trybie adresowania.
System operacyjny używa strony zerowej do przechowywania zmiennych i wskaźników.
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.