G2F
From Atariki
(Różnice między wersjami)
												
			
			| Wersja z dnia 17:40, 6 mar 2011 Tebe (Dyskusja | wkład) ← Previous diff  | 
				Wersja z dnia 17:41, 6 mar 2011 Tebe (Dyskusja | wkład) Next diff →  | 
			||
| Linia 9: | Linia 9: | ||
| bit 3..7 Charset Compress ($80-Normal, $40-Optymizing, $20-Original, $10-JGP, $08-JGP2) | bit 3..7 Charset Compress ($80-Normal, $40-Optymizing, $20-Original, $10-JGP, $08-JGP2) | ||
| - | $0002 - Charsets_�Count | + | $0002 - Charsets_Count | 
| $0003..30*Screen_Width - Screen, Invers Data | $0003..30*Screen_Width - Screen, Invers Data | ||
| - | (Charsets_�Count+1)*1024 - Charsets Data | + | (Charsets_Count+1)*1024 - Charsets Data | 
| 30 bytes - bit 0..6 Table with Charsets | 30 bytes - bit 0..6 Table with Charsets | ||
Wersja z dnia 17:41, 6 mar 2011
Format pliku G2F jest przeznaczony dla programu Graph2Font. Autor z lenistwa uprościł go maksymalnie, przez co objętość plików G2F jest dosyć spora, średnio 160 kB. Duża objętość i podatność na kompresję wynika głównie z tego, że jest to zrzut pamięci zarezerwowanej na tablice używane przez G2F. W ostatnich wersjach programu umożliwiona została kompresja plików G2F.
Pliki kompresowane są przy pomocy ogólnie dostępnej biblioteki ZLIB, posiadają wówczas nagłówek G2FZLIB.
Format pliku G2F:
$0000			- Screen_Width = [32, 40, 48]
$0001			- bit 0..2	Pixel = [1,2,4]
			  bit 3..7	Charset Compress ($80-Normal, $40-Optymizing, $20-Original, $10-JGP, $08-JGP2)
$0002			- Charsets_Count
$0003..30*Screen_Width	- Screen, Invers Data
(Charsets_Count+1)*1024	- Charsets Data
30 bytes		- bit 0..6	Table with Charsets
                          bit 7		newFnt
$500 bytes		- Colors ($100-Background, $100-Color0, $100-Color1, $100-Color2, $100-Color3)
$400 bytes		- PMG Colors ($100-PM0, $100-PM1, $100-PM2, $100-PM3)
$200 bytes		- Player0 DATA
$200 bytes		- Missile0 DATA
$200 bytes		- Player1 DATA
$200 bytes		- Missile1 DATA
$200 bytes		- Player2 DATA
$200 bytes		- Missile2 DATA
$200 bytes		- Player3 DATA
$200 bytes		- Missile3 DATA
$800 bytes		- Smask
240*290 bytes		- Sprajt
240*290 bytes		- SprajtX
$100 bytes		- 5th_Player[0..255]
			  5th_Player[1] bit0..2 = g2f_mode = [1,2,3]
					bit6 =	0 - DLI MODE
						1 - DLI+ MODE
					bit7 =	0 - GED+ MODE
						1 - GED+ disabled badlines MODE
240*24 bytes		- Raster program
30 bytes		- Graphics Mode = [1,2,4,255]
210 bytes		- unused
16 bytes		- [0..15]
			  raster_ofset = [0]-8
1 bytes			- CHARSET LIMITATIONS - LAST CHAR
$500			- Lock Colors ($100-Background, $100-Color0, $100-Color1, $100-Color2, $100-Color3)
1 bytes			- unused
3 bytes			- Video_Chipset [0..2]
			  [0] = 0 - ANTIC+GTIA, 1 - ANTIC+VBXE
			  [1] = color map cell width
			  [2] = color map cell height
48*240 bytes		- VBXE color map
1 bytes			- CHARSET LIMITATIONS - FIRST CHAR
30*Screen_Width bytes	- Invers2 Data (DLI+ mode)
30 bytes		- Table2 Data
128 bytes		- Charset limitations
240*2 bytes		- Raster line offset program
1 bytes			- unused
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.
