Dyskusja:Programowanie: Detekcja stereo
From Atariki
(Różnice między wersjami)
| Wersja z dnia 14:43, 19 paź 2011 KMK (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 15:15, 19 paź 2011 KMK (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
| Linia 7: | Linia 7: | ||
| lda #$03 | lda #$03 | ||
| sta $d21f ;release pokey 1 | sta $d21f ;release pokey 1 | ||
| - | |||
| - | ldy #$00 | ||
| lda $d20a ;see if pokey 0 is halted ($d20a = $ff) | lda $d20a ;see if pokey 0 is halted ($d20a = $ff) | ||
| Linia 14: | Linia 12: | ||
| inx | inx | ||
| bne ?loop | bne ?loop | ||
| + | |||
| + | ldy #$03 | ||
| + | sty $d20f | ||
| cmp #$ff | cmp #$ff | ||
| bne ?mono | bne ?mono | ||
| - | iny | + | inx |
| - | + | ||
| - | ?mono lda #$03 | + | |
| - | sta $d20f | + | |
| - | ... ;Y=0 - mono | + | ?mono ... ;X=0 - mono |
| - | ;Y=1 - stereo | + | ;X=1 - stereo |
| </pre> | </pre> | ||
| ? Procedura jest prostsza i krótsza niż u Sebana, oraz nie używa przerwań, ale nie bardzo mam na czym sprawdzić, czy to działa. [[Użytkownik:KMK|KMK]] 16:43, 19 paź 2011 (CEST) | ? Procedura jest prostsza i krótsza niż u Sebana, oraz nie używa przerwań, ale nie bardzo mam na czym sprawdzić, czy to działa. [[Użytkownik:KMK|KMK]] 16:43, 19 paź 2011 (CEST) | ||
| + | |||
| + | :EDIT: dalsze skrócenie, do 32 bajtów. Na emulatorze działa. [[Użytkownik:KMK|KMK]] 17:15, 19 paź 2011 (CEST) | ||
Wersja z dnia 15:15, 19 paź 2011
A może dałoby się zrobić to inaczej:
ldx #$00
stx $d20f ;halt pokey 0
stx $d21f ;halt pokey 1
lda #$03
sta $d21f ;release pokey 1
lda $d20a ;see if pokey 0 is halted ($d20a = $ff)
?loop and $d20a
inx
bne ?loop
ldy #$03
sty $d20f
cmp #$ff
bne ?mono
inx
?mono ... ;X=0 - mono
;X=1 - stereo
? Procedura jest prostsza i krótsza niż u Sebana, oraz nie używa przerwań, ale nie bardzo mam na czym sprawdzić, czy to działa. KMK 16:43, 19 paź 2011 (CEST)
- EDIT: dalsze skrócenie, do 32 bajtów. Na emulatorze działa. KMK 17:15, 19 paź 2011 (CEST)
