Dyskusja:Big-screen
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 12:34, 1 wrz 2022 Seban (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Aktualna wersja Dracon (Dyskusja | wkład) |
||
Linia 6: | Linia 6: | ||
::: No byś mógł coś dopisać o tym "uśrednianiu sprzętowym" do artykułu może? ;) --[[Użytkownik:Dracon|Dracon/TQA]] 13:58, 1 wrz 2022 (CEST) | ::: No byś mógł coś dopisać o tym "uśrednianiu sprzętowym" do artykułu może? ;) --[[Użytkownik:Dracon|Dracon/TQA]] 13:58, 1 wrz 2022 (CEST) | ||
:::: Dopisałem, ale nie wiem czy udało mi się to prosto wyjaśnić. No i nie wiem zupełnie o co chodzi z tekno-part w demie Out of Time. Czy ta część naprawdę wyglądała jakoś inaczej na big-screenie niźli na monitorze/tv? --[[Użytkownik:Seban|Seban/SLIGHT]] 14:34, 1 wrz 2022 (CEST) | :::: Dopisałem, ale nie wiem czy udało mi się to prosto wyjaśnić. No i nie wiem zupełnie o co chodzi z tekno-part w demie Out of Time. Czy ta część naprawdę wyglądała jakoś inaczej na big-screenie niźli na monitorze/tv? --[[Użytkownik:Seban|Seban/SLIGHT]] 14:34, 1 wrz 2022 (CEST) | ||
+ | ::::: Raczej udało się wyjaśnić, dobra robota. :) Co do tego dzieła Eru, to sam autor twierdził, że to dokładnie pod B-s ale nie pamiętam już jego argumentów. Może to był rozszerzony ekran (overscan?) i grafika większa niż zwykle? Hmmm... --[[Użytkownik:Dracon|Dracon/TQA]] 14:53, 1 wrz 2022 (CEST) |
Aktualna wersja
@Dracon: ale co miał Big-Screen do grafiki PW Landscape? Ona nie była przecież w interlace, etc? To był normalny tryb graficzny (Graphics 15) tylko P.W. użył przerwań DLI aby uzyskać więcej kolorów. --Seban/SLIGHT 13:38, 1 wrz 2022 (CEST)
- W sensie, że bardzo dobrze się prezentował z daleka i miałem wrażenie, że to jeden z jego atutów (może i nieświadomych). :) Dałem tylko dwa przykłady, niekoniecznie tylko interlace tu pasuje. --Dracon/TQA 13:42, 1 wrz 2022 (CEST)
- OK! rozumiem. Ja widziałem pracę (w tamtych czasach) na 25" kolorowym TV Elemis to też wyglądała całkiem spoko, dlatego zdziwiłem się trochę, bo sądziłem że prezentacja na Big-Screen nie miała tutaj żadnego znaczenia i że rzutnik czy cokolwiek innego sprzętowego nie wykonało tutaj żadnej "dodatkowej roboty". Faktem natomiast jest że rzutniki wykonywały wewnętrznie uśrednianie i de-interlace jeżeli podłączony był do nich standardowy sygnał SD-TV --Seban/SLIGHT 13:54, 1 wrz 2022 (CEST)
- No byś mógł coś dopisać o tym "uśrednianiu sprzętowym" do artykułu może? ;) --Dracon/TQA 13:58, 1 wrz 2022 (CEST)
- Dopisałem, ale nie wiem czy udało mi się to prosto wyjaśnić. No i nie wiem zupełnie o co chodzi z tekno-part w demie Out of Time. Czy ta część naprawdę wyglądała jakoś inaczej na big-screenie niźli na monitorze/tv? --Seban/SLIGHT 14:34, 1 wrz 2022 (CEST)
- Raczej udało się wyjaśnić, dobra robota. :) Co do tego dzieła Eru, to sam autor twierdził, że to dokładnie pod B-s ale nie pamiętam już jego argumentów. Może to był rozszerzony ekran (overscan?) i grafika większa niż zwykle? Hmmm... --Dracon/TQA 14:53, 1 wrz 2022 (CEST)
- Dopisałem, ale nie wiem czy udało mi się to prosto wyjaśnić. No i nie wiem zupełnie o co chodzi z tekno-part w demie Out of Time. Czy ta część naprawdę wyglądała jakoś inaczej na big-screenie niźli na monitorze/tv? --Seban/SLIGHT 14:34, 1 wrz 2022 (CEST)
- No byś mógł coś dopisać o tym "uśrednianiu sprzętowym" do artykułu może? ;) --Dracon/TQA 13:58, 1 wrz 2022 (CEST)