G2F
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 13:32, 31 sie 2005 KMK (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 12:18, 7 wrz 2005 KMK (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 59: | Linia 59: | ||
</pre> | </pre> | ||
+ | {{stub}} | ||
[[Kategoria:Emulacja]] | [[Kategoria:Emulacja]] | ||
+ | [[Kategoria:Formaty plików]] |
Wersja z dnia 12:18, 7 wrz 2005
Format pliku G2F jest przystosowany dla programu Graph2Font. Autor z lenistwa uprościł go maksymalnie, przez co objętość plików G2F jest dosyć spora, średnio 160KB. Duża objętość i podatnośc na kompresję wynika głównie z tego że jest to zrzut pamięci zarezerwowanej na tablice używane przez G2F, ale jeśli kogoś interesują sczegóły to proszę bardzo:
procedure TForm1.SaveG2F1Click(Sender: TObject); var x,i,err:integer; begin if (gate>0) and (done>0) then begin zm:=plik('.g2f'); assignfile(dane,zm); rewrite(dane,1); bufor[0]:=Bajt; bufor[1]:=Pixel; bufor[2]:=Zestaw; blockwrite(dane,bufor,3); // zapisz screen for x:=0 to 29 do if mapa[x]=0 then blockwrite(dane,scren[CzarnyPas shr 3+x*48],bajt); fillchar(temp,sizeof(temp),$ff); for x:=0 to 29 do if mapa[x]=0 then temp[table[x]]:=0; for x:=0 to 15 do if temp[x]=0 then blockwrite(dane,fonty[x shl 10],1024); // zapisz table blockwrite(dane,table,30); // zapisz colors blockwrite(dane,TabKolor,5*$100); // zapisz sprites blockwrite(dane,TabKolor[$500],4*$100); blockwrite(dane,Spr0,$200); blockwrite(dane,Mis0,$200); blockwrite(dane,Spr1,$200); blockwrite(dane,Mis1,$200); blockwrite(dane,Spr2,$200); blockwrite(dane,Mis2,$200); blockwrite(dane,Spr3,$200); blockwrite(dane,Mis3,$200); blockwrite(dane,Smask,$800); blockwrite(dane,Sprajt,240*290); blockwrite(dane,SprajtX,240*290); //znacznik 5-ego sprita i Mode (GED+, DLI) fillchar(bufor,256,0); bufor[1]:=form1.RadioGroup4.ItemIndex+1; blockwrite(dane,bufor,256); blockwrite(dane,raster,240*24); blockwrite(dane,gfxMode,30); //gfxMode blockwrite(dane,bufor,240-30); val(form12.Edit1.Text,i,err); bufor[0]:=i+8; blockwrite(dane,bufor,16); closefile(dane); SaveAfterExit:=false; end else PokazHelp; end;
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.