G2F

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 13:32, 31 sie 2005
KMK (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 12:18, 7 wrz 2005
KMK (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 59: Linia 59:
</pre> </pre>
 +{{stub}}
[[Kategoria:Emulacja]] [[Kategoria:Emulacja]]
 +[[Kategoria:Formaty plików]]

Wersja z dnia 12:18, 7 wrz 2005

Format pliku G2F jest przystosowany dla programu Graph2Font. Autor z lenistwa uprościł go maksymalnie, przez co objętość plików G2F jest dosyć spora, średnio 160KB. Duża objętość i podatnośc na kompresję wynika głównie z tego że jest to zrzut pamięci zarezerwowanej na tablice używane przez G2F, ale jeśli kogoś interesują sczegóły to proszę bardzo:

procedure TForm1.SaveG2F1Click(Sender: TObject);
var x,i,err:integer;
begin
if (gate>0) and (done>0) then begin

zm:=plik('.g2f'); assignfile(dane,zm); rewrite(dane,1);

bufor[0]:=Bajt; bufor[1]:=Pixel; bufor[2]:=Zestaw;
blockwrite(dane,bufor,3);

// zapisz screen
for x:=0 to 29 do
 if mapa[x]=0 then blockwrite(dane,scren[CzarnyPas shr 3+x*48],bajt);

fillchar(temp,sizeof(temp),$ff);
for x:=0 to 29 do
 if mapa[x]=0 then temp[table[x]]:=0;

for x:=0 to 15 do
 if temp[x]=0 then blockwrite(dane,fonty[x shl 10],1024);

// zapisz table
blockwrite(dane,table,30);

// zapisz colors
blockwrite(dane,TabKolor,5*$100);

// zapisz sprites
blockwrite(dane,TabKolor[$500],4*$100);

blockwrite(dane,Spr0,$200); blockwrite(dane,Mis0,$200);
blockwrite(dane,Spr1,$200); blockwrite(dane,Mis1,$200);
blockwrite(dane,Spr2,$200); blockwrite(dane,Mis2,$200);
blockwrite(dane,Spr3,$200); blockwrite(dane,Mis3,$200);

blockwrite(dane,Smask,$800);
blockwrite(dane,Sprajt,240*290);
blockwrite(dane,SprajtX,240*290);

//znacznik 5-ego sprita i Mode (GED+, DLI)
fillchar(bufor,256,0);
bufor[1]:=form1.RadioGroup4.ItemIndex+1;
blockwrite(dane,bufor,256);

blockwrite(dane,raster,240*24);

blockwrite(dane,gfxMode,30);    //gfxMode
blockwrite(dane,bufor,240-30);

val(form12.Edit1.Text,i,err); bufor[0]:=i+8; blockwrite(dane,bufor,16);

closefile(dane); SaveAfterExit:=false;

end else PokazHelp;
end;

Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools