Rejestry GTIA
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 23:48, 7 wrz 2005 Krótki (Dyskusja | wkład) (ostatnia poprawka, linki do tabeli działają) ← Previous diff |
Wersja z dnia 00:25, 8 wrz 2005 KMK (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | [[GTIA]] został wykorzystany w [[Atari 8-bit|małych Atari]] oraz w konsolach [[5200|Atari 5200]]. W obu systemach rejestry GTIA zostały zmapowane na różnych [[strona]]ch pamięci - w komputerach na stronie '''$D0''', w konsoli na stronie '''$C0'''. Zatem aby usyzkać adres rejestru, dodaj adres tabeli do liczby: | + | [[GTIA]] został wykorzystany w [[Atari 8-bit|małych Atari]] oraz w konsolach [[5200|Atari 5200]]. W obu systemach rejestry GTIA zostały zmapowane na różnych [[strona]]ch pamięci - w komputerach na stronie '''$D0''', w konsoli na stronie '''$C0'''. Zatem aby uzyskać adres rejestru, dodaj adres tabeli do liczby: |
+ | |||
* '''$D000''' dla komputerów, | * '''$D000''' dla komputerów, | ||
* '''$C000''' dla Atari 5200. | * '''$C000''' dla Atari 5200. | ||
+ | |||
+ | ===Lista rejestrów=== | ||
<table border = 1 cellpadding = 5> | <table border = 1 cellpadding = 5> |
Wersja z dnia 00:25, 8 wrz 2005
GTIA został wykorzystany w małych Atari oraz w konsolach Atari 5200. W obu systemach rejestry GTIA zostały zmapowane na różnych stronach pamięci - w komputerach na stronie $D0, w konsoli na stronie $C0. Zatem aby uzyskać adres rejestru, dodaj adres tabeli do liczby:
- $D000 dla komputerów,
- $C000 dla Atari 5200.
Lista rejestrów
Adres | Etykieta | Opis |
$00 (R) | KOLM0PF | |
$00 (W) | HPOSP0 | |
$01 (R) | KOLM1PF | |
$01 (W) | HPOSP1 | |
$02 (R) | KOLM2PF | |
$02 (W) | HPOSP2 | |
$03 (R) | KOLM3PF | |
$03 (W) | HPOSP3 | |
$04 (R) | KOLP0PF | |
$04 (W) | HPOSM0 | |
$05 (R) | KOLP1PF | |
$05 (W) | HPOSM1 | |
$06 (R) | KOLP2PF | |
$06 (W) | HPOSM2 | |
$07 (R) | KOLP3PF | |
$07 (W) | HPOSM3 | |
$08 (R) | KOLM0P | |
$08 (W) | SIZEP0 | |
$09 (R) | KOLM1P | |
$09 (W) | SIZEP1 | |
$0A (R) | KOLM2P | |
$0A (W) | SIZEP2 | |
$0B (R) | KOLM3P | |
$0B (W) | SIZEP3 | |
$0C (R) | KOLP0P | |
$0C (W) | SIZEM | |
$0D (R) | KOLP1P | |
$0D (W) | GRAFP0 | |
$0E (R) | KOLP2P | |
$0E (W) | GRAFP1 | |
$0F (R) | KOLP3P | |
$0F (W) | GRAFP2 | |
$10 (R) | TRIG0 | |
$10 (W) | GRAFP3 | |
$11 (R) | TRIG1 | |
$11 (W) | GRAFM | |
$12 (R) | TRIG2 | |
$12 (W) | COLPM0 | |
$13 (R) | TRIG3 | |
$13 (W) | COLPM1 | |
$14 (R) | PAL | |
$14 (W) | COLPM2 | |
$15 (W) | COLPM3 | |
$16 (W) | COLPF0 | |
$17 (W) | COLPF1 | |
$18 (W) | COLPF2 | |
$19 (W) | COLPF3 | |
$1A (W) | COLBAK | |
$1B (W) | GTIACTL | |
$1C (W) | VDELAY | |
$1D (W) | PMCNTL | |
$1E (W) | HITCLR | |
$1F (R/W) | CONSOL |
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.