Logos Maker
From Atariki
Wersja z dnia 07:22, 27 paź 2005 Seban (Dyskusja | wkład) (na razie screen-shoot.) ← Previous diff |
Wersja z dnia 07:39, 27 paź 2005 Dracon (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Grafika:Wfmh logos maker.gif]] | [[Grafika:Wfmh logos maker.gif]] | ||
+ | |||
+ | Prawdopodobnie pierwszy (a przynajmniej pierwszy powszechnie dostępny) program użytkowy, służący do ''logosowania'' obrazków, stworzony przez Thorgala/[[WFMH]]. | ||
+ | Logosowanie jest procesem konwersji bitmapy w znaki (czyli obrazek zostaje zamieniony w znaki (fonty) wraz z mapą ich ustawienia na ekranie). Oznacza to zamianę danych z tryby [[Antic]] 0E na Antic 04 lub 5 (odpowiednik trybu graficznego) | ||
+ | Operacja taka przydaje się głównie ze względów oszczędnościowych: pozwala zmieścić o wiele więcej grafiki w programie a także używać dodatkowego, piątego koloru (znaki w inwersji). | ||
+ | |||
+ | "Logos maker" znacznie upowszechnił i ułatwił technikę logosowania. Po nim powstały, oparte na podobnej idei, programy takie jak: | ||
+ | * [[Graph]] | ||
+ | * [[Graph2Font]] | ||
{{stub}} | {{stub}} |
Wersja z dnia 07:39, 27 paź 2005
Prawdopodobnie pierwszy (a przynajmniej pierwszy powszechnie dostępny) program użytkowy, służący do logosowania obrazków, stworzony przez Thorgala/WFMH. Logosowanie jest procesem konwersji bitmapy w znaki (czyli obrazek zostaje zamieniony w znaki (fonty) wraz z mapą ich ustawienia na ekranie). Oznacza to zamianę danych z tryby Antic 0E na Antic 04 lub 5 (odpowiednik trybu graficznego) Operacja taka przydaje się głównie ze względów oszczędnościowych: pozwala zmieścić o wiele więcej grafiki w programie a także używać dodatkowego, piątego koloru (znaki w inwersji).
"Logos maker" znacznie upowszechnił i ułatwił technikę logosowania. Po nim powstały, oparte na podobnej idei, programy takie jak:
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.