Future Composer
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 19:07, 10 gru 2004 Eru (Dyskusja | wkład) (poprawne linkowanie, pospisy tylko w dyskusjach) ← Previous diff |
Wersja z dnia 01:23, 11 gru 2004 Dracon (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | '''FUTURE COMPOSER''' (FC) - edytor muzyczny dla Atari XL/XE, napisany przez [[Magnus]]a. Bodajże pierwszy komercyjny polski program tego typu (jeszcze przed [[CMC]] czy SOUNDTRACKEREM z ASD. Umożliwiał tworzenie 3-kanałowych muzyczek (kanał 1 i 2 połączone) w stylu kompozycji [[Adam Gilmore|Adama Gilmore'a]], czyli czysty, syntetyczny ;) dźwięk [[Pokey]]a. | + | '''FUTURE COMPOSER''' (FC) - edytor muzyczny dla Atari XL/XE, napisany przez [[Magnus]]a. Bodajże pierwszy komercyjny polski program tego typu (jeszcze przed [[CMC]] czy SOUNDTRACKEREM firmy ASF. Umożliwiał tworzenie 3-kanałowych muzyczek (kanał 1 i 2 połączone) w stylu kompozycji [[Adam Gilmore|Adama Gilmore'a]], czyli czysty, syntetyczny ;) dźwięk [[Pokey]]a. |
+ | |||
Inne cechy charakterystyczne: | Inne cechy charakterystyczne: | ||
- generował krótkie objętościowo pliki gotowe do użycia (z dołączoną procedurą odgrywającą) | - generował krótkie objętościowo pliki gotowe do użycia (z dołączoną procedurą odgrywającą) | ||
- | - bardzo oszczędny (w porówananiu do konkurencji) czas odtwarzania procedury odgrywającej (ważne w demach np. [[Konop]] użył FC w części z wektorówką w demie [[Sweet Illusions]]. | + | - bardzo oszczędny (w porówananiu do konkurencji) czas odtwarzania procedury odgrywającej (ważne w demach np. [[Konop]] użył FC w części z wypełnianą wektorówką w demie [[Sweet Illusions]]. |
+ | |||
+ | Program wydany w 1991 roku przez firmę SPEKTRA (wydała także grę [[INSIDE]]. |
Wersja z dnia 01:23, 11 gru 2004
FUTURE COMPOSER (FC) - edytor muzyczny dla Atari XL/XE, napisany przez Magnusa. Bodajże pierwszy komercyjny polski program tego typu (jeszcze przed CMC czy SOUNDTRACKEREM firmy ASF. Umożliwiał tworzenie 3-kanałowych muzyczek (kanał 1 i 2 połączone) w stylu kompozycji Adama Gilmore'a, czyli czysty, syntetyczny ;) dźwięk Pokeya.
Inne cechy charakterystyczne: - generował krótkie objętościowo pliki gotowe do użycia (z dołączoną procedurą odgrywającą) - bardzo oszczędny (w porówananiu do konkurencji) czas odtwarzania procedury odgrywającej (ważne w demach np. Konop użył FC w części z wypełnianą wektorówką w demie Sweet Illusions.
Program wydany w 1991 roku przez firmę SPEKTRA (wydała także grę INSIDE.