Bump mapping
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 10:14, 18 wrz 2005 Miker (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 23:44, 10 lut 2006 Macgyver (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Bump Mapping''' jest terminem związanym z grafiką 3D. Oznacza efekt który używa różnych trików dla pokazywania powierzchni, obiektów, lub tekstur które mają chropowatość. Te chropowatości są w zasadzie małymi zmianami w głębokości powierzchni i mogą być użyte do tworzenia różnych bardzo ładnych efektów. | '''Bump Mapping''' jest terminem związanym z grafiką 3D. Oznacza efekt który używa różnych trików dla pokazywania powierzchni, obiektów, lub tekstur które mają chropowatość. Te chropowatości są w zasadzie małymi zmianami w głębokości powierzchni i mogą być użyte do tworzenia różnych bardzo ładnych efektów. | ||
- | Przykłady użycia w takich produkcjach jak: [[More!]], [[Trip 6]], [[Total Daze]], [[Numen]] | + | Po raz pierwszy na Atari 8-bit efekt ten pojawił się w intrze do invitation na QuaST-a 97 autorstwa [[Mayonez|Mayoneza]]. |
+ | Przykłady użycia w takich produkcjach jak: [[Ultra]], [[More!]], [[Trip 6]], [[Total Daze]], [[Numen]] | ||
[[Kategoria:Glosariusz]] | [[Kategoria:Glosariusz]] | ||
{{stub}} | {{stub}} |
Wersja z dnia 23:44, 10 lut 2006
Bump Mapping jest terminem związanym z grafiką 3D. Oznacza efekt który używa różnych trików dla pokazywania powierzchni, obiektów, lub tekstur które mają chropowatość. Te chropowatości są w zasadzie małymi zmianami w głębokości powierzchni i mogą być użyte do tworzenia różnych bardzo ładnych efektów.
Po raz pierwszy na Atari 8-bit efekt ten pojawił się w intrze do invitation na QuaST-a 97 autorstwa Mayoneza. Przykłady użycia w takich produkcjach jak: Ultra, More!, Trip 6, Total Daze, Numen
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.