Softsynth
From Atariki
Wersja z dnia 19:14, 12 lut 2006 KMK (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 19:25, 12 lut 2006 KMK (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | Niemiecki, napisany w [[BASIC]]-u (!) program do programowej syntezy dźwięku. Używał go m.in. Jakub Husak (np. w utworze "Wodospadem Czasu"). | + | '''Softsynth. The software synthesizer''' to niemiecki, napisany w 1985 roku w [[BASIC]]-u (!) program do programowej syntezy dźwięku. Używał go m.in. Jakub Husak (np. w utworze "Wodospadem Czasu"). Autorem Softsyntha jest Christian Nieber. Program składa się z modułu edytora obwiedni (EDITOR) oraz modułu kompozycyjnego (COMPOSER), który jest interpreterem specjalnego języka MASIC (''Musician's All Purpose Symbolic Instruction Code''). Nazwa jest aluzją do [[BASIC]]-a i faktycznie sposób edycji "programu" nieco przypomina pracę w BASIC-u. |
Technika programowej syntezy dźwięku wykorzystywana przez program również nazywa się "softsynth", co jest skrótem od angielskiego "software synthesis". W przypadku Atari dźwięk jest odtwarzany jako samplowana próbka bądź generowany jako modyfikowana fala. | Technika programowej syntezy dźwięku wykorzystywana przez program również nazywa się "softsynth", co jest skrótem od angielskiego "software synthesis". W przypadku Atari dźwięk jest odtwarzany jako samplowana próbka bądź generowany jako modyfikowana fala. |
Wersja z dnia 19:25, 12 lut 2006
Softsynth. The software synthesizer to niemiecki, napisany w 1985 roku w BASIC-u (!) program do programowej syntezy dźwięku. Używał go m.in. Jakub Husak (np. w utworze "Wodospadem Czasu"). Autorem Softsyntha jest Christian Nieber. Program składa się z modułu edytora obwiedni (EDITOR) oraz modułu kompozycyjnego (COMPOSER), który jest interpreterem specjalnego języka MASIC (Musician's All Purpose Symbolic Instruction Code). Nazwa jest aluzją do BASIC-a i faktycznie sposób edycji "programu" nieco przypomina pracę w BASIC-u.
Technika programowej syntezy dźwięku wykorzystywana przez program również nazywa się "softsynth", co jest skrótem od angielskiego "software synthesis". W przypadku Atari dźwięk jest odtwarzany jako samplowana próbka bądź generowany jako modyfikowana fala.
Generalnie wszelkie modyfikacje mogą polegać na zmianie:
- kształtu fali (filtrowanie, modulacja PWM itp., wavetable)
- głośności fali (modulacja kołowa, nakładanie obwiedni, efekty tremolo)
- częstotliwości
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.