Covox
From Atariki
Wersja z dnia 22:40, 7 cze 2006 KMK (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 22:09, 30 cze 2006 KMK (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | Covox, to 4-kanałowy, 8-bitowy przetwornik dźwięku. Znany wcześniej z platformy [[PC]], na potrzeby Atari XE/XL zaadaptował go [[Psychol]], a oprogramował [[Profi]] ([[ProTracker]], [[Inertia]]), oraz [[Epi]] ([[NeoTracker]]). Był pomysł aby dorzucić układy sterujące głośnością itp., jednak w ogólnej kalkulacji wyszło na to że łatwiej i niewiele wolniej można to zrealizować programowo. | + | Covox, to 4-kanałowy, 8-bitowy przetwornik dźwięku. Znany wcześniej z PC, na potrzeby Atari XE/XL zaadaptował go [[Psychol]], a oprogramował [[Profi]] ([[ProTracker]], [[Inertia]]), oraz [[Epi]] ([[NeoTracker]]). Był pomysł aby dorzucić układy sterujące głośnością itp., jednak w ogólnej kalkulacji wyszło na to że łatwiej i niewiele wolniej można to zrealizować programowo. |
[[Grafika:covox.png]] | [[Grafika:covox.png]] |
Wersja z dnia 22:09, 30 cze 2006
Covox, to 4-kanałowy, 8-bitowy przetwornik dźwięku. Znany wcześniej z PC, na potrzeby Atari XE/XL zaadaptował go Psychol, a oprogramował Profi (ProTracker, Inertia), oraz Epi (NeoTracker). Był pomysł aby dorzucić układy sterujące głośnością itp., jednak w ogólnej kalkulacji wyszło na to że łatwiej i niewiele wolniej można to zrealizować programowo.
Powyżej przedstawiony jest bardzo 'łopatologiczny' schemat Covoxa znaleziony gdzies w otchłani dysku. Autor nieznany, aczkolwiek układ sprawdzony.
Każdemu chcącemu sobie zrobić Covoxa dla Atarki, proponuje się zerknąć na poniższy, poprawiony schemat. Układ ten jest przetestowany - działa na 100% - i działa bardzo dobrze.
Na powyższym rysunku w celu uzyskania dokładnie połowy rezystancji oporników podłączanych do nóżek układów, użyto dwóch takich samych rezystorów połączonych równolegle do końca tych nóżek jako mostki. Można zastosowac oporniki o dowolnej wartości z zakresu 2..4,7 kOhm, stosując w/w sposób podłączenia. W celu uzyskania najlepszej jakości dźwięku z "drabinki" należy zachować dokładną proporcję wartości rezystancji opornikow, czyli 2:1. Tak więc można zastosować oporniki 1 kOhm + 2 kOhm lub 1,2 kOhm + 2,4 kOhm itd.
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.