TM2
From Atariki
(Różnice między wersjami)
| Wersja z dnia 21:15, 15 wrz 2006 Epi (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 12:25, 17 wrz 2006 Epi (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
| Linia 33: | Linia 33: | ||
| ** 8 bajtów transpozycji | ** 8 bajtów transpozycji | ||
| ** długość danych obwiedni i punkt pętlowania (Uwaga, ta wartość jest 3 razy większa od tej używanej w TMC.) | ** długość danych obwiedni i punkt pętlowania (Uwaga, ta wartość jest 3 razy większa od tej używanej w TMC.) | ||
| - | ** pozostałe 9 bajtów definiujących typ dźwięku * do 255 bajtów obwiedni dźwięku (tyle ile ustalono w jej długości), ustawione w trójki $AB,$CD,$EF, gdzie: | + | ** pozostałe 9 bajtów definiujących typ dźwięku |
| - | * A: zniekształcenie | + | * do 255 bajtów obwiedni dźwięku (tyle ile ustalono w jej długości), ustawione w trójki $AB,$CD,$EF, gdzie: |
| - | * B: głośność podstawowej obwiedni | + | ** A: zniekształcenie |
| - | * C: rodzaj akcentu | + | ** B: głośność podstawowej obwiedni |
| - | * D: głośność dodatkowej obwiedni | + | ** C: rodzaj akcentu |
| - | * EF: parametr do akcentu | + | ** D: głośność dodatkowej obwiedni |
| + | ** EF: parametr do akcentu | ||
| === Dane paternów === | === Dane paternów === | ||
Wersja z dnia 12:25, 17 wrz 2006
Format modułu muzycznego używany przez program Theta Music Composer 2.0.
Plik w tym formacie posiada normalny nagłówek binarny, składa się z jednego bloku. Wewnątrz znajdują się następujące dane:
| offset | długość | zawartość |
| $0000 | $0017 | identyfikator pliku w formacie TMC 2.0: 14,21,13+128,c'TMC SONG FILE 2.0'*,13+128,21,14 |
| $0017 | $0002 | długość danych w pamięci |
| $0019 | $0005 | konfiguracja POKEYa i sposób odtwarzania |
| $001e | $0001 | początkowa szybkość odtwarzania utworu |
| $001f | $0001 | ilość wywołań playera na ramkę |
| $0020 | $0060 | dane informacyjne o utworze wpisane przez autora; z racji istnienia ramek bocznych w programie, bajty $20,$3f,$40,$5f,$60,$7f są obecnie nieużywane |
| $0080 | $0080 | młodsze bajty adresów instrumentów |
| $0100 | $0100 | młodsze bajty adresów patternów |
| $0200 | $0100 | starsze bajty adresów patternów |
| $0300 | $0080 | starsze bajty adresów instrumentów |
| $0380 | ... | dane songu |
| ... | ... | dane instrumentów i paternów (zgodnie z adresami w tablicy); uwaga, nie są one ustawione kolejno, ale zgodnie z zasadą: ostatnio używany na koniec |
Dane songu
- numer patternu na ostatnim kanale, wartość transpozycji
- numer patternu na przedostatnim kanale, wartość transpozycji
...
- numer patternu na pierwszym kanale, wartość transpozycji
- bajt długość patternów($01-$40), lub koniec odgrywania ($00) lub skok do pozycji w songu ($80-$ff), numer linii do skoku znajduje się w poprzednim bajcie (transpozycja pierwszego kanału)
Dane instrumentów
- 19 bajtów konfiguracyjnych dźwięku:
- 8 bajtów transpozycji
- długość danych obwiedni i punkt pętlowania (Uwaga, ta wartość jest 3 razy większa od tej używanej w TMC.)
- pozostałe 9 bajtów definiujących typ dźwięku
- do 255 bajtów obwiedni dźwięku (tyle ile ustalono w jej długości), ustawione w trójki $AB,$CD,$EF, gdzie:
- A: zniekształcenie
- B: głośność podstawowej obwiedni
- C: rodzaj akcentu
- D: głośność dodatkowej obwiedni
- EF: parametr do akcentu
Dane paternów
Szereg poleceń, typ polecenia i jego długość jest rozpoznawana po pierwszym bajcie:
- $00: + nowa głośność
- $01-$3f: nowa nuta + instrument (jeśli instument>=128, to instrument jest brany bez ostatniego bitu i dochodzi dodatkowy bajt: nowa głośność)
- $40: nieużywane
- $41-$7f: nowa nuta + nowa głośność
- $80: + ilośc pustych linii w patternie (używane tylko wtedy gdy ich ilość wynosi przynajmniej 15)
- $81-$bc: nowa nuta
- $c0-$cf: nowe tempo (ten kod poprzedza kod dotyczący pozostałych informacji w tej linii)
- $d0-$df: specjalny kod
- $e0-$ef: specjalny kod + nowa głośność
- $f0-$fe: puste linie (od 0 do 14, kod 0 jest używany, gdy w danej linii jest tylko zmiana tempa)
- $ff: puste linie aż do końca paternu
