Covox
From Atariki
Wersja z dnia 12:11, 13 paź 2007 Mikey (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 12:13, 13 paź 2007 Mikey (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
4-kanałowy, 8-bitowy przetwornik dźwięku. Znany wcześniej z PC, na potrzeby Atari XE/XL zaadaptował go [[Psychol]], a oprogramował [[Profi]] ([[ProTracker]], [[Inertia]]), oraz [[Epi]] ([[NeoTracker]]). Był pomysł aby dorzucić układy sterujące głośnością itp., jednak w ogólnej kalkulacji wyszło na to że łatwiej i niewiele wolniej można to zrealizować programowo. | 4-kanałowy, 8-bitowy przetwornik dźwięku. Znany wcześniej z PC, na potrzeby Atari XE/XL zaadaptował go [[Psychol]], a oprogramował [[Profi]] ([[ProTracker]], [[Inertia]]), oraz [[Epi]] ([[NeoTracker]]). Był pomysł aby dorzucić układy sterujące głośnością itp., jednak w ogólnej kalkulacji wyszło na to że łatwiej i niewiele wolniej można to zrealizować programowo. | ||
- | [[Grafika:Covox2.png]] | + | [[Grafika:Covox2.jpg]] |
Powyżej przedstawiony jest bardzo 'łopatologiczny' schemat Covoxa z niezbędnymi poprawkami. | Powyżej przedstawiony jest bardzo 'łopatologiczny' schemat Covoxa z niezbędnymi poprawkami. |
Wersja z dnia 12:13, 13 paź 2007
4-kanałowy, 8-bitowy przetwornik dźwięku. Znany wcześniej z PC, na potrzeby Atari XE/XL zaadaptował go Psychol, a oprogramował Profi (ProTracker, Inertia), oraz Epi (NeoTracker). Był pomysł aby dorzucić układy sterujące głośnością itp., jednak w ogólnej kalkulacji wyszło na to że łatwiej i niewiele wolniej można to zrealizować programowo.
Powyżej przedstawiony jest bardzo 'łopatologiczny' schemat Covoxa z niezbędnymi poprawkami.
Procedura testowa
W czasie montażu COVOXA wykonywać można następujący test, by się upewnić czy wszystko działa prawidłowo.
1. Do wyjścia (pomijając kondensator) podłączyć woltomierz
2. Z poziomu BASICa uruchomić następujący program
10 FOR I=0 TO 255
20 POKE 54784,I
30 FOR K=1 TO 500:NEXT K
40 NEXT I
Napięcie powinno wzrastać od około zera wolt do około 5V równomiernymi skokami.
3.W zależności od montowanego kanału w linni 30 programu nalezy zmienić numer komórki (54784, 54785, 54786, 54787)
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.