Obsession
From Atariki
Wersja z dnia 22:07, 2 lis 2007 Vulgar (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 22:17, 2 lis 2007 Vulgar (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | '''''Obsession''''' to pinball dla [[Atari STe]] stworzona przez [[Unique Development Sweden]] (UDS). | + | '''''Obsession''''' to pinball dla [[Atari STe]] stworzona przez [[Unique Development Sweden]] (UDS). |
- | + | ||
+ | Do dyspozycji mamy cztery stoły: | ||
+ | * Desert Run | ||
+ | * Aquatic Adventure | ||
+ | * Balls 'N' Bats | ||
+ | * X-ile | ||
== Technikalia == | == Technikalia == | ||
{{grafr|Obsession_game.gif}} | {{grafr|Obsession_game.gif}} | ||
- | Audio/video features in ''Obsession'' include: | + | Podstawowe właściwości gry: |
*więcej niż standardowe 16 kolorów na raz (zmiana palet, razem do 64 kolorów!) | *więcej niż standardowe 16 kolorów na raz (zmiana palet, razem do 64 kolorów!) | ||
*płynny pionowy [[scroll]] | *płynny pionowy [[scroll]] | ||
*4 kanałowe mody + 2 kanały na efekty | *4 kanałowe mody + 2 kanały na efekty | ||
*336x260 [[overscan]] (usunięta górna i dolna ramka + 16 pixeli z lewej) | *336x260 [[overscan]] (usunięta górna i dolna ramka + 16 pixeli z lewej) | ||
+ | |||
+ | Gra wyamaga Atari STE lub Falcon z 1MB pamięci RAM. Wykrywa i wykorzystuje dodatkową pamięć. | ||
== Ciekawostki == | == Ciekawostki == | ||
- | '''Merlin Software''' kupiło prawa do wersji Atari. | + | Peter Zetterberg i Michael Brunnström (Atari enthusiasts, later founders of UDS) was 'annoyed' by the fact that "21st Century Entertainment" made a successful series of pinball games for Amiga only (Pinball Fantasies and Pinball Illusions) so they start work on Obsession. |
- | They are going to upgrade it to use 256 colours in a first ''Obsession I'' version, later to be followed by an ''Obsession II'' version, which promises multiball and redesigned tables. This will only be for the [[Atari Falcon]]. | + | |
+ | UDS (Unique Development Sweden) wydało w 1996 roku grę pod tytułem "Absolute Pinball" dla PC, ze stołami '''Desert Run, Aquatic Adventure, Balls 'N' Bats''' The Dream Factory w miejsce X-ile). Później stworzyli znakomitego pinbala "Slam Tilt" dla Amigi 1200. | ||
+ | |||
+ | Dla Atari STE firma UDS wydała również grę [[Substation]]. Pierwsza namiastka gry FPS. | ||
+ | |||
+ | '''Merlin Software''' kupiło prawa do wersji Atari. Mieli zamiar wydać Obsession w ulepszonej wersji, w 256 kolorach, dla Falcona. W późniejszym czasie zapowiadano ''Obsession II'', z multibalem i przeprojektowanymi stołami. | ||
== Połączone == | == Połączone == |
Wersja z dnia 22:17, 2 lis 2007
Obsession to pinball dla Atari STe stworzona przez Unique Development Sweden (UDS).
Do dyspozycji mamy cztery stoły:
- Desert Run
- Aquatic Adventure
- Balls 'N' Bats
- X-ile
Technikalia
Podstawowe właściwości gry:
- więcej niż standardowe 16 kolorów na raz (zmiana palet, razem do 64 kolorów!)
- płynny pionowy scroll
- 4 kanałowe mody + 2 kanały na efekty
- 336x260 overscan (usunięta górna i dolna ramka + 16 pixeli z lewej)
Gra wyamaga Atari STE lub Falcon z 1MB pamięci RAM. Wykrywa i wykorzystuje dodatkową pamięć.
Ciekawostki
Peter Zetterberg i Michael Brunnström (Atari enthusiasts, later founders of UDS) was 'annoyed' by the fact that "21st Century Entertainment" made a successful series of pinball games for Amiga only (Pinball Fantasies and Pinball Illusions) so they start work on Obsession.
UDS (Unique Development Sweden) wydało w 1996 roku grę pod tytułem "Absolute Pinball" dla PC, ze stołami Desert Run, Aquatic Adventure, Balls 'N' Bats The Dream Factory w miejsce X-ile). Później stworzyli znakomitego pinbala "Slam Tilt" dla Amigi 1200.
Dla Atari STE firma UDS wydała również grę Substation. Pierwsza namiastka gry FPS.
Merlin Software kupiło prawa do wersji Atari. Mieli zamiar wydać Obsession w ulepszonej wersji, w 256 kolorach, dla Falcona. W późniejszym czasie zapowiadano Obsession II, z multibalem i przeprojektowanymi stołami.
Połączone
- Obsession Fanpage historia UDS, porównanie wersji Atari i Amiga, zestawienie tabel wyników
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.