Logo

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 20:08, 12 gru 2007
Sikor (Dyskusja | wkład)
(tytuł jednego z dwu utworów Bilińskiego podczas wgrywania Polskiego Logo)
← Previous diff
Wersja z dnia 01:35, 28 gru 2007
Krótki (Dyskusja | wkład)
(poprawka składni, link do WIkipedii)
Next diff →
Linia 9: Linia 9:
opu opu
- powtorz 4 np[20] lw[90]+ powtorz 4 np 20 lw 90
tutaj - narysowany kwadrat o boku 20 pikseli. tutaj - narysowany kwadrat o boku 20 pikseli.
 +
 +==Odnośniki zewnętrzne==
 +*[http://en.wikipedia.org/wiki/Atari_LOGO Atari Logo] w Wikipedii
[[Kategoria:Oprogramowanie Atari 8-bit]] [[Kategoria:Oprogramowanie Atari 8-bit]]
[[Kategoria:Języki programowania]] [[Kategoria:Języki programowania]]

Wersja z dnia 01:35, 28 gru 2007

Prosty język programowania przeznaczony głównie dla dzieci, stworzony w celach nauczania. Istnieją implementacje na praktycznie dowolny komputer.

Na Atari XL/XE występuje praktycznie najlepsza spotykana wersja na komputery 8-mio bitowe: Atari Logo. Atari logo początkowo występował na dyskietce, potem stworzono wersję na cartridge'u. Istnieje też spolszczona wersja Atari Logo - Polskie Logo (wydane bodajże w 1983 roku przez PAW), które oprócz tego, że różniło się słowami kluczowymi (były spolszczone), to oryginalnie zostało wydane tylko w wersji kasetowej. Ciekawostką jest fakt, że podczas wczytywania programu z oryginalnej kasety na drugim (nieużywanym przez Atari kanale) gra muzyka Marka Bilińskiego (dwa utwory: jeden z nich to "Ogród w Przestworzach"). Atari logo oferowało jako jedyna dostępna ówcześnie implementacja grafikę tzw. "żółwia" opartą na czterech żółwiach (cztery sprzętowe duszki Atari, w dodatku w wersji Atarowskiej wyglądające jak żółwie). Był to idealny język do początkowej nauki programowania wśród dzieci, ale trudno go używać do poważniejszych celów.


Składnia w "polskim logo" była mniej-więcej tego typu:

 opu
 powtorz 4 np 20  lw 90

tutaj - narysowany kwadrat o boku 20 pikseli.

Odnośniki zewnętrzne

Personal tools