Logo

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 01:35, 28 gru 2007
Krótki (Dyskusja | wkład)
(poprawka składni, link do WIkipedii)
← Previous diff
Wersja z dnia 21:10, 30 kwi 2008
Daniel Koźmiński (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 2: Linia 2:
Na Atari XL/XE występuje praktycznie najlepsza spotykana wersja na komputery 8-mio bitowe: '''''Atari Logo'''''. Atari logo początkowo występował na dyskietce, potem stworzono wersję na cartridge'u. Na Atari XL/XE występuje praktycznie najlepsza spotykana wersja na komputery 8-mio bitowe: '''''Atari Logo'''''. Atari logo początkowo występował na dyskietce, potem stworzono wersję na cartridge'u.
-Istnieje też spolszczona wersja Atari Logo - '''''Polskie Logo''''' (wydane bodajże w 1983 roku przez PAW), które oprócz tego, że różniło się słowami kluczowymi (były spolszczone), to oryginalnie zostało wydane tylko w wersji kasetowej. Ciekawostką jest fakt, że podczas wczytywania programu z oryginalnej kasety na drugim (nieużywanym przez Atari kanale) gra muzyka Marka Bilińskiego (dwa utwory: jeden z nich to "Ogród w Przestworzach").+Istnieje też spolszczona wersja Atari Logo - '''''Polskie Logo''''' (wydane przez Młodzieżową Agencję Wydawniczą, pod patronatem Bajtka - autor Wojciech Zientara), które oprócz tego, że różniło się słowami kluczowymi (były spolszczone), to oryginalnie zostało wydane tylko w wersji kasetowej. Ciekawostką jest fakt, że podczas wczytywania programu z oryginalnej kasety na drugim (nieużywanym przez Atari kanale) gra muzyka Marka Bilińskiego (dwa utwory: jeden z nich to "Ogród w Przestworzach").
Atari logo oferowało jako jedyna dostępna ówcześnie implementacja grafikę tzw. "żółwia" opartą na czterech żółwiach (cztery sprzętowe duszki Atari, w dodatku w wersji Atarowskiej wyglądające jak żółwie). Był to idealny język do początkowej nauki programowania wśród dzieci, ale trudno go używać do poważniejszych celów. Atari logo oferowało jako jedyna dostępna ówcześnie implementacja grafikę tzw. "żółwia" opartą na czterech żółwiach (cztery sprzętowe duszki Atari, w dodatku w wersji Atarowskiej wyglądające jak żółwie). Był to idealny język do początkowej nauki programowania wśród dzieci, ale trudno go używać do poważniejszych celów.
-Składnia w "polskim logo" była mniej-więcej tego typu:+Przykładowy program rysujący kwadrat o boku 20 pikseli:
- opu+ OPU
- powtorz 4 np 20 lw 90+ POWTORZ 4 NP 20 LW 90
-tutaj - narysowany kwadrat o boku 20 pikseli.+
==Odnośniki zewnętrzne== ==Odnośniki zewnętrzne==

Wersja z dnia 21:10, 30 kwi 2008

Prosty język programowania przeznaczony głównie dla dzieci, stworzony w celach nauczania. Istnieją implementacje na praktycznie dowolny komputer.

Na Atari XL/XE występuje praktycznie najlepsza spotykana wersja na komputery 8-mio bitowe: Atari Logo. Atari logo początkowo występował na dyskietce, potem stworzono wersję na cartridge'u. Istnieje też spolszczona wersja Atari Logo - Polskie Logo (wydane przez Młodzieżową Agencję Wydawniczą, pod patronatem Bajtka - autor Wojciech Zientara), które oprócz tego, że różniło się słowami kluczowymi (były spolszczone), to oryginalnie zostało wydane tylko w wersji kasetowej. Ciekawostką jest fakt, że podczas wczytywania programu z oryginalnej kasety na drugim (nieużywanym przez Atari kanale) gra muzyka Marka Bilińskiego (dwa utwory: jeden z nich to "Ogród w Przestworzach"). Atari logo oferowało jako jedyna dostępna ówcześnie implementacja grafikę tzw. "żółwia" opartą na czterech żółwiach (cztery sprzętowe duszki Atari, w dodatku w wersji Atarowskiej wyglądające jak żółwie). Był to idealny język do początkowej nauki programowania wśród dzieci, ale trudno go używać do poważniejszych celów.


Przykładowy program rysujący kwadrat o boku 20 pikseli:

 OPU
 POWTORZ 4 NP 20 LW 90

Odnośniki zewnętrzne

Personal tools