Logo
From Atariki
Wersja z dnia 01:35, 28 gru 2007 Krótki (Dyskusja | wkład) (poprawka składni, link do WIkipedii) ← Previous diff |
Wersja z dnia 21:10, 30 kwi 2008 Daniel Koźmiński (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 2: | Linia 2: | ||
Na Atari XL/XE występuje praktycznie najlepsza spotykana wersja na komputery 8-mio bitowe: '''''Atari Logo'''''. Atari logo początkowo występował na dyskietce, potem stworzono wersję na cartridge'u. | Na Atari XL/XE występuje praktycznie najlepsza spotykana wersja na komputery 8-mio bitowe: '''''Atari Logo'''''. Atari logo początkowo występował na dyskietce, potem stworzono wersję na cartridge'u. | ||
- | Istnieje też spolszczona wersja Atari Logo - '''''Polskie Logo''''' (wydane bodajże w 1983 roku przez PAW), które oprócz tego, że różniło się słowami kluczowymi (były spolszczone), to oryginalnie zostało wydane tylko w wersji kasetowej. Ciekawostką jest fakt, że podczas wczytywania programu z oryginalnej kasety na drugim (nieużywanym przez Atari kanale) gra muzyka Marka Bilińskiego (dwa utwory: jeden z nich to "Ogród w Przestworzach"). | + | Istnieje też spolszczona wersja Atari Logo - '''''Polskie Logo''''' (wydane przez Młodzieżową Agencję Wydawniczą, pod patronatem Bajtka - autor Wojciech Zientara), które oprócz tego, że różniło się słowami kluczowymi (były spolszczone), to oryginalnie zostało wydane tylko w wersji kasetowej. Ciekawostką jest fakt, że podczas wczytywania programu z oryginalnej kasety na drugim (nieużywanym przez Atari kanale) gra muzyka Marka Bilińskiego (dwa utwory: jeden z nich to "Ogród w Przestworzach"). |
Atari logo oferowało jako jedyna dostępna ówcześnie implementacja grafikę tzw. "żółwia" opartą na czterech żółwiach (cztery sprzętowe duszki Atari, w dodatku w wersji Atarowskiej wyglądające jak żółwie). Był to idealny język do początkowej nauki programowania wśród dzieci, ale trudno go używać do poważniejszych celów. | Atari logo oferowało jako jedyna dostępna ówcześnie implementacja grafikę tzw. "żółwia" opartą na czterech żółwiach (cztery sprzętowe duszki Atari, w dodatku w wersji Atarowskiej wyglądające jak żółwie). Był to idealny język do początkowej nauki programowania wśród dzieci, ale trudno go używać do poważniejszych celów. | ||
- | Składnia w "polskim logo" była mniej-więcej tego typu: | + | Przykładowy program rysujący kwadrat o boku 20 pikseli: |
- | opu | + | OPU |
- | powtorz 4 np 20 lw 90 | + | POWTORZ 4 NP 20 LW 90 |
- | tutaj - narysowany kwadrat o boku 20 pikseli. | + | |
==Odnośniki zewnętrzne== | ==Odnośniki zewnętrzne== |
Wersja z dnia 21:10, 30 kwi 2008
Prosty język programowania przeznaczony głównie dla dzieci, stworzony w celach nauczania. Istnieją implementacje na praktycznie dowolny komputer.
Na Atari XL/XE występuje praktycznie najlepsza spotykana wersja na komputery 8-mio bitowe: Atari Logo. Atari logo początkowo występował na dyskietce, potem stworzono wersję na cartridge'u. Istnieje też spolszczona wersja Atari Logo - Polskie Logo (wydane przez Młodzieżową Agencję Wydawniczą, pod patronatem Bajtka - autor Wojciech Zientara), które oprócz tego, że różniło się słowami kluczowymi (były spolszczone), to oryginalnie zostało wydane tylko w wersji kasetowej. Ciekawostką jest fakt, że podczas wczytywania programu z oryginalnej kasety na drugim (nieużywanym przez Atari kanale) gra muzyka Marka Bilińskiego (dwa utwory: jeden z nich to "Ogród w Przestworzach"). Atari logo oferowało jako jedyna dostępna ówcześnie implementacja grafikę tzw. "żółwia" opartą na czterech żółwiach (cztery sprzętowe duszki Atari, w dodatku w wersji Atarowskiej wyglądające jak żółwie). Był to idealny język do początkowej nauki programowania wśród dzieci, ale trudno go używać do poważniejszych celów.
Przykładowy program rysujący kwadrat o boku 20 pikseli:
OPU POWTORZ 4 NP 20 LW 90
Odnośniki zewnętrzne
- Atari Logo w Wikipedii